Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Internetbutik !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er der nogen som har erfaringer indenfor opstart af Internetbutik ?

- jeg går lidt og drømmer om, at starte en sådan - ja, kald mig bare lidt naiv - men hvor og hvordan får jeg vare i min "butik" samt hvordan kan man komme igang ?

Som I nok har gættet, så er jeg total "grøn" på dette felt, men som bekendt, så findes der ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar ;-)

På forhånd tak til den/dem som kan hjælpe

JFE
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:47
Hej JFE

Jeg har da en del erfaringer med opstart af internetbutikker.

Det første du selvfølgelig skal overveje, er hvilke produkter du ønsker at sælge. Når dette er på plads skal du have et navn, som du jo sikkert også har på plads :)

Der findes mange muligheder for at opstarte en internetbutik. Enten kan du få et webbureau til at producere en fra bunden til dig. På denne måde er du selv herre over alle detaljer og udseende. Dette er også klart den dyreste måde - dog har du mulighed for at bruge webbureauet som sparringspartner.

Alternativt findes der en masse virksomheder som udlejer disse internetbutikker. Her betaler du i stedet for leje af disse "lokaler" - typisk få hundrede kroner om måneden. Jeg kan bl.a. nævne wannafind.dk som udbyder disse internetbutikker. Jubii gjorde det også engang, men kan ikke huske om de fortsat gør det.

Hvis du vælger et webbureau til at lave din internetbutik, skal du sørge for, at det er en butik du selv kan opdatere med varer osv.

Typisk for de lejede internetbutikker (også en del af dem webbureauer laver) er, at du kan oprette varer lige så let som du skriver i dette forum.

Husk at det ikke er nok blot at åbne butikken - du skal også have en plan for hvordan folk skal finde netop dig.

Håber du kan bruge dette svar :)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:32

Hej Troels,

tak for dit svar

Jeg har surfet lidt rundt og fundet nogle evt. forretningsforbindelser (man bliver helt ør af at surfe sådan) og jeg stødte da bl.a. også på www.onlinesalg.dk (håber andre kan bruge dette også) hvor man kan have en GRATIS netbutik som man selv kan opdatere med vare (som du også var inde på).

Jeg er dog lidt i tvivl om det er en god ide, da det er deres server osv. og hva´ så med opdateringer osv., er de hurtig nok til det og kan de klarer det, men det kan de sikkert..... !! 

Sjovt nok, så ved jeg godt hvad jeg vil sælge, men et navn............................................ tja, det kommer vel !

- endnu engang tak

Den Grønne
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:46

Hej igen

Jeg kender også godt www.onlinesalg.dk . Det hele er jo styret via en database, så i det øjeblik du opdaterer vil din shop også være opdateret.

Jeg mener dog ikke det sender et seriøst nok signal når det er sådan en gratis shop, da alle og enhver kan oprette en.

Men det er måske en god nok mulighed til lige at lege lidt med shop-ideen iden du finder ud af hvordan det rigtigt skal føres ud i livet.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 484
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Utrolig godt råd her 14 år efter.
Det virker også at se på dato og årstal

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)