Hej Amino'er Jeg er godt igang med at undersøge mit lokalområde for hvad der er mindst mulig konkurrence på og hvad jeg selv ville holde af at forhandle. Jeg har nu fundet noget der opfylder begge kategorier og er "desværre" landet på et måske lidt farligt område. Nenlig modetøj til mænd. Men jeg ser et stort potentiale i en tøjforretning i det område jeg har i tankerne og jeg har flere ideer/koncepter der vil skille mig ud fra klart størstedelen af de danske tøjforretninger. Men skal dette realiseres og ikke bare forblive på tegnebrættet, så skal der kapital på bordet. Selve forretningen skal være af medium størrelse og skal fokuserer på få mærker. Mærkerne jeg havde i tankerne (bliver reevalueret nærmere på opstart, da moden jo skifter) Humör, G-Star, Ecko og andre i den dur. Først havde jeg sat mig for at kigge nærmere på at anskaffe mig 250.000 kr. til opstart, men jeg tænker at det ikke er nok og jeg måske skal op i det dobbelte. Så hvor meget er realistisk er skulle bruge på varesortiment osv. til opstart af en fysisk tøjforretning af medium størrelse? Og husk at vi ikke snakker et så stort udvalg som f.eks Quint har. Jeg havde f.eks kun tænkt mig at forhandle Humör bukser, 3 forskellige mærker af t-shirts osv. Så småt, men godt princippet. Og så har jeg lige et spørgsmål til. Jeg leder ikke efter at indgå nogle aftaler allerede, men ville påskønne hvis der var nogle der lå inde med priser på disse mærker engros. På forhånd, tak for hjælpen. Med venlig hilsen - Daniel Nørregaard |
dannor:Så hvor meget er realistisk er skulle bruge på varesortiment osv. til opstart af en fysisk tøjforretning af medium størrelse? Og husk at vi ikke snakker et så stort udvalg som f.eks Quint har. Jeg havde f.eks kun tænkt mig at forhandle Humör bukser, 3 forskellige mærker af t-shirts osv. Så småt, men godt princippet.
Idag vil folk være individuelle... Så at have 3 mærker i tshirts og KUN Humör bukser = en dødssejler fra start...
Er du klar over, hvor lille en målgruppe du rammer? Den dag moden skifter, og Humör er yt, som det er sket for en million mærker tidligere, så er din butik totalt på røven...
En tøjbutik koster mellem 1-2 mio kroner at starte op, når alt er betalt og dækket ind... Dvs inventar, kassesystem, alarmsystem, nips naps, rengørings ting, reklame, varelager osv...
I disse tider er der mange mærker, som ik engang yder kredit til nyåbnede butikker, men forlanger fuld downpayment, da de ik kan tabssikre sig mod firmaer, som ingen regnskab har...