Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel med flere domæner

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

synes du skulle checke google for ting som stabilitet og hastighed mht gigahost... beklager men du ved vist ikke helt hvad du taler om, en udbyder som f.eks unoeuro er da klar bedre hvis det skal være lowcost

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 23:29

og unoeuro har .net.... hvilket er temmelig godt til de priser som de har

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

surftown har eksisteret i 7 år :-)

Remydk:

Hvis du skal bruge et webhotel der kan køre PHP så kan du med fordel benytte GIGAHOST. Her kan du tilføje alle de domæner du har lyst til. Hold dig langt væk fra Surftown dem har jeg benyttet i 9 år før jeg skiftede til GIGAHOST. https://gigahost.dk/

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan klart anbefale dig at registrere dine domæner seperat hos f.eks. GratisDNS. På den måde bliver du ikke helt så bundet til den udbyder du registrerer hos. De fleste er flinke nok til at hjælpe dig med at flytte, men det er især også min pointe at du lige så godt kan lære at administrere lidt basis DNS med det samme. Jo friere bevægelighed du har i markedet, desto bedre handler kan du gøre. Jeg siger ikke at du skal fare fra den ene til den anden - det er bare vigtigt at det er nemt for dig at skifte.

Når det kommer til hosten, er der flere ting du skal gøre dig klart:

Tekniske krav (hvor mange domæner, hvor meget plads, hvor meget trafik, hvilke udviklingsmiljø du vil benytte, etc). Som udgangspunkt har alle de produkter du kan støve op rigeligt med plads og trafik. Branchen er skruet sådan sammen i lavpris-segmentet, at man oversælger groft for at matche hinandens tilbud. Faktum er at langt størstedelen af kunderne kun benytter under 10% af hvad de "betaler" for. Der er ikke noget ondt i det, det er bare sådan det fungerer. Det jeg mener er at du ikke skal vælge den ene frem for den anden, fordi den ene tilbyder 50gb trafik og den anden 30gb trafik. Hvis du kommer op og bruge den trafikmængde, skal du nok overveje en mere professionel løsning. Så skulle der også være råd til det.

Oppetid og svartid er det vigtigt at din side "altid" er oppe, eller kan du leve med f.eks. 40 minutters nedetid pr. måned? Er det vigtigt at din server svarer lynhurtigt, eller skal det bare være nogenlunde. Oppetiden hænger i høj grad sammen med server-hardwaren, rammerne omkring den og de folk der tager sig af det. Alle siger at det de gør er super godt og "state-of-the-art". Det er desværre ikke altid tilfældet - det handler langt hen af vejen om tillid. Svartiden hænger i høj grad sammen med hvor serveren fysisk er placeret og på hvilke netværk, og hvor den bliver kaldt fra. Dernæst kan gammel hardware kombineret med rigtig mange brugere (forskellige webhoteller på samme server) give uacceptabelt lange svartider i spidsbelastning, hvilket desværre ses hos mange af de billige hosts. Det er dog typisk noget mange start-ups, blogs og hobbysider godt kan leve med, til gengæld for en billigere pris. Personligt synes jeg at udgiften alligevel er så lille at det ikke burde være et svært valg. For mig at se er hverken 20 eller 50 kr./måned noget der slår bunden ud af noget budget, og det kan altså være en verden til forskel kvalitet og service. Hvilket leder mig videre til...

Service og support hvor vigtigt er det for dig at du kan få (hurtig) support, og hvilken grad af service forventer du. Man-power er dyrt, og det er typisk her de lidt dyrere virkelig distancerer sig fra de billige.

Kontrolpanel sidst men ikke mindst skal du sikre dig at den host du vælger har nogle interfaces til administration der er til at holde ud at bruge. Det er desværre der hvor de mindre hosts halter lidt bagud nogle gange.. Der er til gengæld også nogle som er rigtig gode til det. Men det er i hvert fald noget du skal kigge efter.

Håber det gav dig lidt at tænke over. Held og lykke med det. Der er masser af steder hvor du kan hoste flere domæner på samme konto, så det er ikke noget problem.

Jeg har hørt fine ting om MeeBox, men ikke selv prøvet  det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Anguilla
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:16

Hej

Jeg skal åbne min egne web hotel.Hvor kan man købe et webhotel med min. 10 domainer?

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 13:36

Hej allesammen

Nogen der har erfaring med webbot.dk?

Mht. flere domæner i samme webhotel. Blir tingene ikke langsommere med tung trafik på siderne? Jeg har altid holdt mine domæner separate med hver sit webhotel for at tage hensyn til trafikken. Er dette ikke et problem hos Gigahost, hvis jeg har 30-40 domæner i samme webhotel med mange besøgende?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:53

Er det mange sites du gerne vil have kørende, kan jeg klart anbefale at du får dig en dedikeret server, da du her styrer alt hvad der er at styre, også DNS. Du kan samtidig også få tilknyttet flere IP adresser, så du kan have webhoteller på flere forskellige IP adresser. eller du kan vælge at have flere domæner til samme webhotel, eller subdomæner... Ja der er stort set ikke noget du ikke kan gøre med en dedikeret server.

Jeg har selv kørt med det hos enavn i flere år, og er fuldt ud tilfreds.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Hej DC Trading,

Nu er jeg med ejer af Webbot - så erfarings spørgsmålet vil jeg springe over.

Men ang. dit spørgsmål omkring flere domæner på samme webhotel, så bør det ikke påvirke dine hjemmesider at have flere sider på samme webhotel, med mindre at der er trafik begrænsning.
Men dette kommer selvfølgelig meget an på hvilken udbyder du vælger, da dette kan opsættes på flere måder.

Men hvis du har 30-40 domæner kørende kunne en VPS løsning måske være interessant for dig ?

Mvh Brian

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:17

serkan:

Hej

Jeg skal åbne min egne web hotel.Hvor kan man købe et webhotel med min. 10 domainer?

Du kan købe et reseller webhotel hos mig

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)