Jeg har kigget lidt rundt og prøver at finde et svar på, om man kan købe et webhotel og derefter købe domæner bare? Altså have flere domæner på 1 webhotel.. Ikke subdomæner, men flere www.blabla.dk www.blabla2.dk osv osv..
Kan det lade sig gøre? For det virker mærkeligt at skulle købe et webhotel hvergang jeg vil have en ny side.
Det kan sagtens lade sig gøre hos mange udbydere. Som flere allerede har nævnt, så bestiller du direkte hos udbyderen. Når du først har et webhotel, så kan du ofte tilkøbe flere domæner via kontrolpanelet.
Det kan være en ganske god ide. Både for at spare penge med færre webhoteller, men også hvis dine webhoteller skal tilgå den samme data, f.eks. fra den samme database.
Det kan dog også være en god ide at have webhoteller hos flere forskellige udbydere. Hvis du f.eks. ønsker at give linkjuice til et af dine sites ved at linke fra et af dine andre sites, så er det en fordel at siderne ligger på forskellige servere med forskellige IP-adresser. Derudover er det en god ide at sprede sin risiko (ligesom med alt andet i livet). Så hvis der bliver problemer med et webhotel, så har du ikke problemer med alle dine sites.
Jeg er derfor stoppet med at samle alle mine sider hos en udbyder, men bruger istedet mange udbydere på samme tid.
Lige en ting mere; der var ingen af jer der havde erfaring med Meebox ?
Jo, jeg har da lidt erfaring med dem. Jeg kører pt. min blog, samt min webhotel oversigt hos Meebox. Det kan kun anbefales :-)