Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komme dårlige betalere til livs?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Teoretisk synes jeg, det er en god ide. Men jeg kunne/ville ikke selv bruge den i praksis.

Jeg er ret sikker på, at mine kunder ville finde ideen chokerende og fornærmende.

Selv bestiller jeg kun (større) ydelser hos samarbejdspartnere, som jeg har kendskab til i forvejen eller som jeg får anbefalet af en person, jeg stoler på. Jeg ville blive ret forbavset og ville forlange en MEGET god forklaring, hvis et firma ville forlange forudbetaling (pant/sikkerhedsstillelse) af mig, før de påtager sig en opgave for mig.

Fra Støvring
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:57

Efter 11 år som selvstændig er mine erfaringer:

Dårlige betalere kendetegner sig ofte ved at lægge vægt på ærlighed og åbenhed, men når det kommer til den reele betaling, så kommer alle de gode historier frem. De fleste reele kunder betaler, også til dels forud, men vil selvfølgelige også have sikkerhed for at få leveret sin ydelse.

Hvis man laver/bruger en ordning som du foreslår, så er det stadigvæk kunden der skal frigive pengene! og her er det største kendetegn på en dårlig betaler: Der er ALTID noget der ikke er som forventet, og derfor ingen betaling.

Mit forslag er at gør op med dig selv, hvor stor en risko du tør tage. Derefter deler du projekter op i delbetalinger, så ledes at du får betaling i takt med opgaveløsningen, og udebliver en betaling, så stopper du arbejdet!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har gode erfaringer med at tegne en risikoprofil ud fra mine dårlige betalere gennem årene.
Hvis en ny kunde matcher risikoprofilen (altså hvis han deler visse karakteristiske træk med de, som jeg har tabt penge på), er jeg mere på vagt og stiller strammere betingelser.
Hvis en ny kunde skal have en løst en større opgave, laver jeg i reglen en tidlig milepæl i projektet, hvorefter der skal falde betaling. Udebliver betalingen er mit tab begrænset.
Jeg har dårlige erfaringer med projekter, som skal være løst meget hurtigt, og hvor der ikke er tid til at godkende den endelige tidsplan før første milepæl. Jeg har i den slags tilfælde flere gange oplevet at blive sat af opgaven efter at have lavet nogle grundlæggende analyser, der danner basis for resten af projektet.
På den måde får kunden (eller tyven, om man vil) analyserne gratis - og det er træls.

mvh Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:09

En af de ting jeg har lært, gør det uden kontrakten for det er alt for dyrt for dig vis vi gør det på kontrakt for jeg arbejder for mange firmaer og vis på kontrakt er jeg meget dyrere dog er en ting sikker lige vel hvor godt firmaet ser ud når kommer ind døren og kigger på deres ekstrem 70 tomme computer skærme skal man ikke, blive overvældet af tillid når de sider flere på et kontor så er det ikke en godkendelse det lykkes og vis siger billigere uden kontrakt f.eks.

Så er det nok bedste at finde en anden til at lave hjemmesiden.

Hvad vis web designer bliver syg hvornår får man så pengene ?

Hvad hvis han opgiver forkert adresses ?

Hvad gør vis han siger det bliver dyrere grundet f.eks. Han har mistet en medarbejder og står f.eks. På hans hjemmeside , en masse u forset ting man ikke i den vildeste kan forstille sig sker , med nu mister han bare medarbejder , bliver syg , mister database og sker en masse historier , hvordan får man hurtigt trukket penge over til sig selv uden en tvist  der trækker kræfter og tid

Hvad vis han levere en side og min side forsvinder fra google da han f.eks. Kom til ikke skjule de andre sider, når der laves prøvesider så der opstår duplikat,

hvad vis der laves en sider f.eks. Kommer til at lave forside i flash og den kan ikke ses i alle browser ?

Hvad vis noget af teksten laves i billedet fil f.eks og jeg derved skal jeg brug ham for evigt og det bliver jo dyrt , hvem kan sådan set finde på tænker man at lave masser tekst i billedet det tror man ikke før man har oplevet og dette kan man ikke lave en kontrakt der står du må det og det så bliver den på 1000 sider

Hvordan kan man lave en kontrakt der indeholder alle fejl der kan opstå dette kan man ikke , med må have en vis tillid til webmaster at han eller hun vil levere det bedste muligt produkt for mig , kontrakt er en god ting , med kan også misbruges da der ikke kan stå alt i den derved er det vigtigt at finde den både ærlig person og den har den nødvendig viden til udfører opgaven .

kan ikke se helt hvordan denne løsning kan løse problemet , med måske gøre det en lille smule bedre , med betale en anden før , for har jeg tillid til denne person ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)