Men gud hvor jeg under den lille nye selvstændige den glæde det er at kalde sig direktør og følge sig lidt vigtig, det er sgu enhver
iværksætter velundt...
Jeg under dem såmænd også den glæde. Jeg under dem i øvrigt alt godt, uanset om det gælder glæden ved at skrive Adm. direktør på visitkortet, selvom du kun er dig selv, eller om det er sinddsygt god omtale i flere medier, selvom historien måske er lidt tynd.
Men som potentiel kunde, sender det bare et signal. Nogle kan helt sikkert bære det, og andre virker det som ren varm luft. Og hvis jeg skal købe rådgivning af en virksomhed, har jeg absolut ingen problemer med at købe det af en enkeltmadsvirksomhed, hvor der kun er indehaveren. Men når det drejer sig om rådgivning, er det vigtigste for mig, at de udstråler troværdighed, da jeg sandsynligvis skal træffe nogle vigtige valg, baseret på denne rådgivning. Og hvis jeg allerede inden vi har talt sammen, skal til at descifrere de oplysninger jeg får om noget så ligegyldigt som en titel på ejeren af virksomheden, skal jeg så igennem samme øvelse med den rådgivning jeg køber?
Nu kan man ikke udlede noget af en enkelt sag, men "konsulenten" i denne historie: http://www.amino.dk/forums/t/103521.aspx er "Adm. direktør" i sin enkeltmandsvirksomhed. Så utroværdigheden fra firmaprofilen, kan i dette tilfælde føres direkte over i "rådgivningen".
Der er selvfølgelig også eksempler på det modsatte, eks. Anders Andersen's rengøring med 800 -900 medarbejdere. Her virker det mere troværdigt at Anders Andersen kalder sig direktør, selvom det er en enkeltmandsvirksomhed.
Men i bund og grund skal alle selvfølgelig have lov at kalde sig hvad de vil, men jeg forbeholder mig også retten til at smide dem i B.S. kategorien, hvis jeg føler det bliver for meget.