Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En gammel boligportal i et nyt design - Kan det bruges?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg endelig blevet færdig med det nye design til min "gamle" boligportal, og det hele skulle gerne være blevet mere overskueligt og brugervenligt. Det hele er knaldet sammen ved hjælp af en ganske almindelig tekst-editor, så forslag til rettelser bliver ikke sådan lige ændret i et snuptag :0)

Kan det bruges ?

Mvh. John. www.snus-et-hus.dk Boligudlejning, Ferieboliger, Kontorlokaler og Bed and Breakfast annoncer.

Fra Årslev
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 20:14

Hej John,

Altså jo, det går an. Det er jo en ret enkel hjemmeside uden de store armbevægelser. Der er nærmest ikke noget grafik på den, så den fremstår ret gammeldags. 

Det første jeg tænkte over var det meget store reklame-banner for bærbar.com, som stjæler al opmærksomheden. Først troede jeg, at det var hjemmesidens top, så derfor var jeg lidt forvirret i forhold til domænenavnet. På grund af hjemmesidens enkle udseende, så får dette banner ekstra meget opmærksomhed. Farverne passer nærmest også ind sammen med dit webdesign.

Hvis du har store ambitioner med hjemmesiden, så er et sikkert meget fornuftigt at du bruger nogle kroner på en god webdesigner.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 20:47

Hej tinocordes.

Tak for dit svar.

Mht. banneret, så giver jeg dig ret, men det en  en tilfældighed, at netop det banner bliver vist for dig i en rotation.

Jeg har med vilje valgt at vise et (og kun et) stort banner, da det jo er en gratis portal, og der derfor gerne må komme noget ind den anden vej ;)

Mht. til den manglende grafik, så er det et helt bevidst valg, da jeg helere vil have en hurtigere loadtime.

Jeg har andre hjemmesider hvor der er gjort megen brug af grafik, men altså ikke her.

"Der er nærmest ikke noget grafik på den, så den fremstår ret gammeldags"

Havde der været brugt meget grafik, så ville det for mig virke meget gammeldags - Men det er jo smag og behag.  Jeg mindes de gamle modem-dage, hvor båndbredden var meget begrænset, og alligevel måtte man sidde og tromme i bordet indtil grafikken var indlæst.

Mvh. John

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:04

John J:
Havde der været brugt meget grafik, så ville det for mig virke meget gammeldags

Ehh what? 

John J:
Mht. til den manglende grafik, så er det et helt bevidst valg, da jeg helere vil have en hurtigere loadtime.
Du ved godt vi ikke bruger modem længere? Alle kan jo trække YouTube osv?.
Men designet henvender sig jo alligevel også til dem der besøger siden igennem en tidsmaskine, så er det vel fint nok.

Synes ikke din side virker som om den har fået en nyt "design". - Hvis man overhovedet kan kalde det det.
Bedst af alt har du måske rykket rundt på noget,. (Kan ikke huske den gamle).

Siden ligner noget fra før årtusindeskiftet og er plastret til med adsense og/eller alle links ligner adsense. - Det virker utrolig utroværdigt.
Ja for at være helt ærlig, din side ligner sku en "scammer-side" og lugter lidt af svindel.

Jeg er ked af hvis det lyder lidt spids, men du skal vidst revurdere dine egne kompetencer som designer og fokusere på hvad du er god til. Fordi jeg synes virkelig ikke det er pænt.

God aften

og til sidst? er alle hjemmesider ikke lavet i en "almindelig" tekst-editor? eller er jeg gået glip af noget. Bruger selv Notepad++ og deri skriver man da sikkert den samme kode som i en "ualmindelige" tekst-editor.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 21:14

"Ja for at være helt ærlig, din side ligner sku en "scammer-side" og lugter lidt af svindel."

Nu ved jeg ikke hvad en scammer-side er, men det må det vist være noget enormt negativt ;)

"revurdere dine egne kompetencer som designer" Jeg er ikke noget der kommer i nærheden af en designer.

"plastret til med adsense"  To steder - er det meget ?

"Alle kan jo trække YouTube osv" Ja, det er for sidens vedkommende noget med loadtime og Google webmasterværktøjer at gøre.

""almindelig" tekst-editor?" Det kunne jo være noget CMS Ikk?

God aften den anden vej.  Mvh John.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:20

mht. Scammerside.

Jeg tror som udefra-kommende at alle dine links er væk fra din egenside. - De har jo samme farve som dine reklamer (hvilket jeg også mener at der står noget i Adsense-guidelines om, at man ikke må)

Det føles jo ligesom at lande på en side hvor den eneste vej videre, er at give dig penge, og "hvad får jeg ud af det?"

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 21:26

Hej igen Simon.

"Jeg tror som udefra-kommende at alle dine links er væk fra din egenside. - De har jo samme farve som dine reklamer (hvilket jeg også mener at der står noget i Adsense-guidelines om, at man ikke må)"

Jeg mener nu, at google anbefaler helt tredje farver i deres annoncer for at synliggøre dem - men har du ret i din påstand, så skal det selvfølgelig laves om. Jeg synes nu, at det er helt tydeligt, at det er google-annoncer, og at de står separat for det øvrige indhold.

Mvh John.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:34

Men man kan jo også blive blind på sit eget arbejde.

I hvilket gør du det tydeligt, hvad forskellen på reklamer og indhold der er reklamer og hvad der ikke er?.

Hvis du gerne vil have troværdighed, foreslår jeg at du dropper adsense reklamerne, eller sætter dem i nogle kasser.. Så man kan se at hvad der er hvad.

Og derefter dropper den "adsense-blå" farve på alle dine links på siden og finder en bedre  tone af den farve, som ikke er helt så skrigende.

Tag også evt. at skifte den "hover"-farve, man kan næsten ikke læse hvad der står. 

Og så skal du måske gøre medre ud af at lede brugere til rundt på siden, som du gerne vil have det.
Se f.eks boligportal. Som forstår at fortælle brugeren, hvad man skal klikke på.

Synes også det er lidt utroligt, at Boligportal og så mange andre sider, Amino bl.a. på magisk vis har god load tid, kommer højt på google og HAR grafik på siden.
men de har nok alfer til at sidde og trylle på deres filer, så de ikke "vejer" så meget. 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 21:58

"Men man kan jo også blive blind på sit eget arbejde"

Helt enig.

Nu har jeg ændret en del på designet.

Lidt runde hjørner, andre farver og skippet banneret på forsiden.

Om så farvekombinationen er god - tjah Smile

Mvh. john.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)