Jeg driver til dagligt handelsportalen www.industriBasen.dk som er blevet utrolig populær blandt danske virksomheder og forhandlere i erhvervslivet. Det er en side hvor virksomheder køber og sælger deres produkter. Er pt igang med at lave den svenske udgave www.industribasen.se I den forbindelse har jeg tit tænkt på hvorfor så mange mennesker vælger at opstarte en webshop når man med fordel kan starte en portal, altså en side der samler produkter i kategorier i forskellige brancher og nicher så der er et fint udvalg for den besøgende. Jeg ser stort set kun fordele ved at opstarte en portal frem for en webshop. Det kan være biler, både eller andre ting som man på dba gør Hvad er fordelene ved at drive en portal frem for en webshop?
Jeg synes der er for mange der starter en webshop op i et marked hvor der er alt for mange konkurrenter og herved får de aldrig succes med webshoppen, det bliver aldrig deres levevej da det næsten er umuligt at få en fod indenfor branchen de nu er startet op i, heldigvis ser vi her på amino at nogle er dygtige nok til at kunne leve af det men synes det er ærgeligt at der ikke er flere der starter en portal op. Jeg har flere gange solgt selve cms systemet som industriBasen.dk kører på til billige penge. Herved har en ny iværksætter fået mulighed for at komme igang billigt og slipper for en masse ting der er forbundet med en webshop. Hvis man finder en niche for f.eks fiskeri udstyr, jagt udstyr, både, scootere eller noget helt andet er der helt klart muligheder for at tjene gode penge på at opstarte en portal. Så overvejer du at opstarte en webshop som 10.000vis af danskere også har gjort så undersøg markedet først for konkurrenter og eventuel snakke med seo eksperter her på amino om den branche eller niche du overvejer at gå ind i er for svær, f.eks børnetøj skulle være svær at få succes med fordi der er så mange der har en børnetøjs butik på nettet. Håber dette indlæg kunne hjælpe. Fortsat god dag. Mvh Morten |
Webshop eller portal?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)