Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop eller portal?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver til dagligt handelsportalen www.industriBasen.dk som er blevet utrolig populær blandt danske virksomheder og forhandlere i erhvervslivet. Det er en side hvor virksomheder køber og sælger deres produkter. Er pt igang med at lave den svenske udgave www.industribasen.se

I den forbindelse har jeg tit tænkt på hvorfor så mange mennesker vælger at opstarte en webshop når man med fordel kan starte en portal, altså en side der samler produkter i kategorier i forskellige brancher og nicher så der er et fint udvalg for den besøgende. Jeg ser stort set kun fordele ved at opstarte en portal frem for en webshop.

Det kan være biler, både eller andre ting som man på dba gør

Hvad er fordelene ved at drive en portal frem for en webshop?

1. Ingen bøvl med varer der skal pakkes og sendes med posten
  2. Ingen retur varer
  3. ingen varer der bliver væk i posten
  4. intet varer lager
  5. Man skal ikke tage billeder af sine varer og beskrive dem
  6. Man skal ikke være afhængig af en grådig leverandør eller flere grådige og ustabile
  7. Man skal ikke bestille varer hjem og være bange for man ikke kan få varerne hjem til rette tid
  8. Man skal ikke være bange for at brænde inde med varer der ikke kan sælges
  9. Man har ikke lige så mange konkurrenter som de fleste webshops
  10. Man er ikke afhængig af at skulle være et bestemt sted for at arbejde dvs pakke varer osv.
  11. Man har ikke et varelager som koster flere 100.000kr
  12. Man skal ikke være bange for kredit kort svindel. Køber en kunde med et kort der er stjålet ja så går det jo nok da en annonce indrykling eller 100 i princippet ikke koster noget at sælge.
  13. Man kan tjene gode penge på adsense og reklame som kører helt automatisk
  14. Man kan i dette tilfælde lave gode aftaler med banker, forsikringsselskaber og leasing virksomheder der er utrolig interesserede i f. eks en kunde der skal købe en lastbil til f. eks 800.000kr

Jeg synes der er for mange der starter en webshop op i et marked hvor der er alt for mange konkurrenter og herved får de aldrig succes med webshoppen, det bliver aldrig deres levevej da det næsten er umuligt at få en fod indenfor branchen de nu er startet op i, heldigvis ser vi her på amino at nogle er dygtige nok til at kunne leve af det men synes det er ærgeligt at der ikke er flere der starter en portal op.

Jeg har flere gange solgt selve cms systemet som industriBasen.dk kører på til billige penge. Herved har en ny iværksætter fået mulighed for at komme igang billigt og slipper for en masse ting der er forbundet med en webshop.

Hvis man finder en niche for f.eks fiskeri udstyr, jagt udstyr, både, scootere eller noget helt andet er der helt klart muligheder for at tjene gode penge på at opstarte en portal.

Så overvejer du at opstarte en webshop som 10.000vis af danskere også har gjort så undersøg markedet først for konkurrenter og eventuel snakke med seo eksperter her på amino om den branche eller niche du overvejer at gå ind i er for svær, f.eks børnetøj skulle være svær at få succes med fordi der er så mange der har en børnetøjs butik på nettet.

Håber dette indlæg kunne hjælpe.

Fortsat god dag.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)