Jeg har gået og spekuleret over en ting. Jeg ved at film og tv ikke må vises et offentligt sted uden en tilladelse, men hvordan er reglerne med en opstillet Playstation med tilhørende spil. Jeg kunne tænke mig vi er ovre i samme boldgade. Playstationen vil ikke være opstillet med intentioner om at tjene penge på nogen måde, bare som hygge og en service.
Jeg kunne godt tænke mig at blive sendt videre til et sted jeg kunne læse lidt mere om dette og eventuelt finde priser på, hvad dette ville koste at praktisere i ens forretning eller endnu bedre, at få svaret fra en der ligger inde med det.
Med venlig hilsen
Daniel Nørregaard
Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.
Nu er det efterhånden nogle år siden jeg var hos Coop, så jeg kan ikke huske 100% hvem der stillede standeren gratis til rådighed, og ikke nok med det, så leverede de også "demo" spil til maskinen. Mener det enten var EA eller Sony selv. man tag fat i en lokal forretning med denne type stander så kan de sikkert oplyse dig om hvem der har lånt standeren til dem.
Hvis du er heldig kan du måske få maskinen med spil Gratis til rådighed, hvis de kan se en idé i at "markedsføre" sig hos dig.
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Kontakt Nordisk Film, de er distributør for Sony Playstation i Danmark og er dem som står for de maskiner der er ude i butikkerne. Hvis de kan se fidusen i din plan så levere de både standere, tv, playstation og spillene. EA leverer rigtigt nok også spil til disse maskiner, men det er måske sværere at overbevise Nordisk film om at du skal have lov til at stille standere op med en konkurents spil i.
Og hvis du selv vil levere spil og skærme så synes jeg alligevel du skal give nordisk film et kald for at tjekke om det er tilladt, eller om der er samme regler som på film hvor man ikke må stille det til rådighed uden særskilt tilladelse.