Kunne være jeg lige skulle have haft i CoralDraw igen og få tegnet en slags skabalon som det skal se ud .... For mig virker det som en meget nem opgave for en som ved hvad han laver, men laver lige en skitse der ved hvad mine tanker går ud på.... Derefter kan vi jo tilrette den efter mulighedens grænser..
Selv layoutet er det mindste (selv om det nok ikke er noget du skal sætte en programmør til at lave hvis du skal have noget fancy grafik i en eller anden form)
Det er svært at sige om det er en simpel opgave. Du har endnu ikke svaret SDK på om den skal køre på flere platforme (dvs. i hovedtræk hvilket operativsystem du vil have det til at køre på) - eller du kun vil have den til at køre på enten Windows,Linux eller Mac, hvilket er ret væsentligt for at kunne give et kvalificeret svar på om opgaven kan løses af en given person. (jeg gør det f.eks ikke i Mac, andre gør det ikke i Windows og Linux).
Skal det være en native applikation (dvs. en .exe fil for Windows-platformen) eller skal det være noget html-baseret der fyrer en browser op...eller skal det være uafhængigt af platformen ?
Hvis det skal være en browserbaseret løsning, så skal du også regne med at det skal testes at det kan køre i de forskellige browsertyper (dvs. de forskellige udgaver af IE,Firefox,Chrome,Opera og hvad de ellers hedder allesammen)
Der er rå mænger af spørgsmål der skal stilles, og ligeså mange svar der skal gives.
Jeg ved godt at det er svært for en "Ikke-programmør" at sætte sig ind i alle disse problemstillinger, (og det var derfor jeg sendte de tidligere links). Det er for at illustere for dig at det ikke er til at sige om det er en simpel opgave før dit behov er blevet kortlagt, og en række løsningsmodeller er fremsat.
mvh
Jan