Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programering til Autoplay på USB stick

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Donitez:

Technocowboy:

Donitez,

Du skal lige være opmærksom på at Autorun pr. default er slået fra på Windows 7 på alle medier undtagen DVD-ROM og CD-ROM, og at rigtigt mange har slået den fra på XP og Vista her i den seneste tid pga. den store malware-fare der er ved at have den slået til.

mvh

Jan

Tak for info...
Men man kan vel stadig få det til at virke når de dobbeltklikker på drevet?

MVh
Donitez

Hvis du dobbeltklikker på drevet får du en liste over indholdet på disken. Så skal du til at dobbeltklikke på den fil som din AutoRun.Inf peger på, så det ville være en god idé at kalde den Autorun.Exe - og alternativt have en ekstra kopi som du kalder start.exe (eller have en start.bat der kalder autorun.exe), da det er mere intuitivt at køre noget der hedder "Start" for brugeren der kigger på disken.

mvh

Jan

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 21:49

Nå men jeg går ud fra at en evt. proggrammør tager højde for sådan noget.....

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Donitez:

Nå men jeg går ud fra at en evt. proggrammør tager højde for sådan noget.....

Du skal ikke gå ud fra noget. Du skal meget præcist beskrive hvad det er du vil have. Hvis ikke programmøren stiller en røvfuld af spørgsmål på baggrund af det oplæg du har fået her, så skal du passe på.

Se denne tråd :

http://www.amino.dk/forums/t/101815.aspx#674522

Og denne podcast fra Thorborg :

http://thorborg.tv/forstaa-din-programmoer.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+thorborgstalkshow+%28Thorborgs+Talkshow%29&utm_content=Google+Reader

Hvis du ikke finder nogen der kan løfte opgaven, så send mig en PM med en præcis beskrivelse, så vil jeg vurdere om jeg kan (det kommer meget an på dine krav).

mvh

Jan

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 23:22

Kunne være jeg lige skulle have haft i CoralDraw igen og få tegnet en slags skabalon som det skal se ud .... For mig virker det som en meget nem opgave for en som ved hvad han laver, men laver lige en skitse der ved hvad mine tanker går ud på.... Derefter kan vi jo tilrette den efter mulighedens grænser..

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 23:48

Donitez:

Kunne være jeg lige skulle have haft i CoralDraw igen og få tegnet en slags skabalon som det skal se ud .... For mig virker det som en meget nem opgave for en som ved hvad han laver, men laver lige en skitse der ved hvad mine tanker går ud på.... Derefter kan vi jo tilrette den efter mulighedens grænser..

Selv layoutet er det mindste (selv om det nok ikke er noget du skal sætte en programmør til at lave hvis du skal have noget fancy grafik i en eller anden form)

Det er svært at sige om det er en simpel opgave. Du har endnu ikke svaret SDK på om den skal køre på flere platforme (dvs. i hovedtræk hvilket operativsystem du vil have det til at køre på) - eller du kun vil have den til at køre på enten Windows,Linux eller Mac, hvilket er ret væsentligt for at kunne give et kvalificeret svar på om opgaven kan løses af en given person. (jeg gør det f.eks ikke i Mac, andre gør det ikke i Windows og Linux).

Skal det være en native applikation (dvs. en .exe fil for Windows-platformen) eller skal det være noget html-baseret der fyrer en browser op...eller skal det være uafhængigt af platformen ?

Hvis det skal være en browserbaseret løsning, så skal du også regne med at det skal testes at det kan køre i de forskellige browsertyper (dvs. de forskellige udgaver af IE,Firefox,Chrome,Opera og hvad de ellers hedder allesammen)

Der er rå mænger af spørgsmål der skal stilles, og ligeså mange svar der skal gives.

Jeg ved godt at det er svært for en "Ikke-programmør" at sætte sig ind i alle disse problemstillinger, (og det var derfor jeg sendte de tidligere links). Det er for at illustere for dig at det ikke er til at sige om det er en simpel opgave før dit behov er blevet kortlagt, og en række løsningsmodeller er fremsat.

mvh

Jan

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 09:08

Jeg tænkte det skulle være ligesom når du skal installere et eller andet program.
Du sætter cd/usb i og den popper op med hvad du vil gøre med dette medie. Her vælger folk autorun og så popper der et vindue op på skærmen. Et vindue som kun giver muligheder for at vælge de links der er sat op eller lukke.

Det skal kun laves til Windows.

Men jeg tagerner lige det grafiske og dem som har lyst til at melde sig på banen kan lige skrive en mail til mig. Så sender jeg det grafiske tilbage.

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 09:40

Donitez:

Jeg tænkte det skulle være ligesom når du skal installere et eller andet program.
Du sætter cd/usb i og den popper op med hvad du vil gøre med dette medie. Her vælger folk autorun og så popper der et vindue op på skærmen. Et vindue som kun giver muligheder for at vælge de links der er sat op eller lukke.

Det skal kun laves til Windows.

Men jeg tagerner lige det grafiske og dem som har lyst til at melde sig på banen kan lige skrive en mail til mig. Så sender jeg det grafiske tilbage.

Har sendt dig en mail.

mvh

Jan

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)