Jeg er en pige der gerne vil starte en webshop op ved at lave designs der skal trykkes på t-shirts. Både vektor designs med få farver, men også photoshop designs, der er flerfarvede og med "udflydende" farver. Jeg har undersøgt de forskellige trykmetoder og er kommet frem til at Transfer tryk, herunder digisoft, elastosoft og supersoft er nogle gode løsninger ?
Men jeg mangler stadig et trykkeri til billige penge, hvor jeg samtidig også kan købe de t-shirts der skal trykkes på (hvis det er i udlandet fx. indien, thailand, kina.... :)). Hvis der er et trykkeri herhjemme i danmark er det ikke nødvendigt at t-shirtsne købes samme sted som trykkeriet.
Det kunne også være rart at finde et trykkeri hvor det ikke er nødvendigt at bestille mega mange t-shirts hjem ad gangen før det bliver billigt, da jeg gerne vil være sikker på at få det solgt her i starten og se hvilke designs der bliver populære.
Håber jeghar udtrykket mig klart nok, og at nogen kan hjælpe mig :-)
Trykmetoderne du beskriver er ikke metoder - blot så du ved det. Det er materialer som man bruger i forbindelse med transfer tryk. Det er simpelthen "bære-mediet" af trykket - altså det som man trykker på som så efterfølgende bliver varmet ned i tøjet.
MEN, det er ikke nødvendigvis den optimale løsning. Det kan også være at det skal være et serigrafisk tryk (silketryk) direkte på tøjet, eller som en transfér hvor der først silketrykkes på et transfér-medie og så efterfølgende trykkes over på tøjet. Den sidste løsning er god ved motivet med mange små detaljer og mange farver (eller motiver med raster (punkter - f.eks. en farve som fader over i en anden, eller billeder).
Du skal være forberedt på at omkostningerne ved at få sendt sådan nogle produktioner hjem fra Østen kan være på samme niveau som at få produceret varene i sig selv. Så der er ikke nogen fornuft i f.eks. at få trykt 50 t-shirts i Kina, da fragten bliver den dyreste del. Endvidere er det de færreste trykkerier dernede af, som vil røre ved så små oplag - simpelthen fordi de så ikke vil kunne holde den lave stykpris.
Hvad koster sådan en printer ca. og ved du hvor godt det holder?
Er der nogen der ved hvad det hedder når trykket føles lidt tykt i det som bliver brugt Fx. til tekst og silhouetter.... har indryk af at der er noget der bliver skåret ud, men er ikke sikker
Hvad koster sådan en printer ca. og ved du hvor godt det holder?
Som sagt så kender jeg ikke noget til det andet end navnet. Og mener at priserne starter omkring de 100.000 kr. Men trykket skulle efterssigende have en god holdbarhed.
RJM:
Er der nogen der ved hvad det hedder når trykket føles lidt tykt i det
Det kan godt være udskåret transfer, som er meget brugt idag. De maskiner koster fra ca. 4000-5000 og opefter....dertil skal du bruge en transfer presse.
Dog kan man også lave det med silketryk, såkaldte pastiol farver.
Jeg havde kun lige 10 min på amino... Hvis du skriver en mail til info@donitez.dk så kan jeg levere alt hvad du skal bruge... over 20 forskellige slags transfer. deriiblandt de 4 som du nævner (Bruger dog selv HOT melt mest).
Jeg har også over 100 forskellige slags t-shirt
Men skriv en mail så tager vi en snak. Har gjort det for flere tilfredse aminoer herinde.
Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk