Du kan på nuværende tidspunkt ikke vælge frem og tilbage imellem de to primære måder at betale på i AdWords.
Men hvis du valgt forudbetaling er det fint nok - Husk på, at når du begynder at bruge seriøse penge på AdWords og endnu ikke har adgang til efterbetaling ved faktura, så vil du være begrænset til 20k per kreditkort + et regnskabsmareridt.
Nej, når du først har valgt, så har du valgt. Men hvis du ikke har startet noget op endnu kan du jo bare starte en ny konto.
Men lad os lige få det på det rene - Har du valgt efterbetaling eller forudbetaling? Bruger du mange penge anbefaler jeg, at du holder dig til forudbetaling for at undgå begrænsningen for bl.a. brug af Dankort i udlandet på 20K per 30 dage.
Da jeg sad udelukkende, som AdWords konsulent, anbefalede jeg altid efterbetaling, da det var lettest i mine øjne. Kunden skulle kun indtaste to forskellige kreditkort én gang og så plejede det at være godt nok.
Nu hvor jeg selv er storannoncør anbefaler jeg dog det modsatte. Når du vælger forudbetaling kan du ved brug af kontooverførsel overføre ét stort beløb én gang om måneden.
Det er for mig lettest, da det kun betyder en post i regnskabet. Hvis du bruger efterbetaling bliver du trukket for hver 4.000 kr. du bruger.
Hvis du meget gerne vil have efterbetaling tror jeg dog, at det snart bliver muligt at skifte imellem de to. Det nye faktureringsinterface er i hvert fald annonceret på AdWords bloggen - Det er bare ikke kommet frem hos mig, mine kunder eller de andre konsulenter jeg har talt med endnu.
Jeg kender godt problemstillingen. Jeg varetager en Adwords konto, hvor der desværre også er valgt forudbetaling og med en lang historik. En hurtig nødløsning, hvis du allerede rammer dit loft eller når det inden det måske bliver muligt at skifte til efterfakturering, er at kontakte din bank og bede dem nulstille dit Visa forbrug i udlandet. Det virker fint og med det samme. Så kan du få dine annoncer aktive igen. Det kan dog være banken tager et gebyr. Vi ville heller ikke skifte til en ny adwords konto og har derfor lige ansøgt Google om efterbetaling med faktura og de godkendte os hurtigt. Her kan du se deres krav:
Hej Peter,
Tak for dit spørgsmål vedrørende månedlig fakturering. I denne e-mail får du flere detaljer om fakturering, herunder kvalificeringskrav og hvordan du ansøger. Konklusionen er, at en given AdWordskonto skal have brugt minimum 30.000 DKK om måneden i tre måneder i løbet af det sidste år, og din virksomhed er mindst et år gammel. Du er derfor velkommen til at sende et AdWordskundenummer på en sådan konto, hvorefter vi kan undersøge sagen yderligere.
Nu får vi kun en regning om måneden, rammer aldrig vores loft så vores annoncer er altid på og vi får tilmed 30 dages kredit. Så hvis du kan opfylde deres krav vil jeg da klart anbefale det.