Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Displaynetværk eller google søgning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er lidt grøn i det her adwords, og ville lige høre jeres mening og at få sine annoncer vist i Displaynetværket eller kun ved googlesøgning.

Jeg driver en internetforretning som sælger oliemalerier til lave priser, og har haft lidt svært ved at finde ud af om det er en god ide at blive vist på andres hjemmesider, da jeg er lidt bange for at folk har større tendens til at  klikke "ligegyldigt" på de links end de har hvis de selv har lavet en specifik google søgning, og resultaterne komme op der.

Er der nogen som vil kommentere på dette?

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:32

Din tankegang er rigtig Michael. Personer der af egen drift søger på "oliemalerier", er tættere på en købsbeslutning, end hvis de får vist din annonce på en hjemmeside, som de besøger af andre årsager.

Hvis din annonce bliver vist på en hjemmeside, der specifikt handler om malerier er situationen dog lidt bedre, men om der findes sådanne sider, der viser dine annoncer er måske tvivlsomt?

Klikpriser på AdWords annoncer på Google er typsk en del højere den den pris du skal betale på displaynetværket. Så du kan få billigere klik her, men værdien af klikkene er altså heller ikke så høj.

Du kan få lidt branding effekt via Displaynetværket. Men jeg vil nok anbefale dig udelukkende at køre AdWords på Google (og evt. søgepartnere) og så kigge på Facebook annoncering i stedet for Displaynetværket. FB er let sætte op og du har mulighed for at målrette dine annoncer temmelig præcist.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I første omgang bør du fokusere på søgninger, da de besøgendes intentioner er langt klarere, og du dermed tiltrækker langt mere kvalificerede besøgende. Det kan være rigtig svært at få en god forretning ud af Displaynetværket, fordi de besøgende ofte vil være langt mindre motiverede.

Når du så vil teste Displaynetværket, så sørg altid for at gøre det i en separat kampagne, så du kan tilpasse budpriser & annoncer til display, hvor du typisk vil byde langt lavere pr. klik end på søgning, og hvor dine annoncer også skal være lidt anderledes. På Displaynetværket skal du hive folk væk fra, hvad de ellers sad med, og derfor vil der oftest være behov for nogle andre tekster end på søgninger, hvor du gennem søgeteksten får foræret præcis information om, hvad folk er ude efter.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 09:48

Franks svar er 100 % korrekt. 

Jeg vil dog lige tilknytte en kommentar til Pers svar omkring Google-søgepartnere. Du bør ikke fra standard afmelde Google-søgepartnere. 

Det har for det første ingen indflydelse på dit kvalitetsresultat på Google og du kan let se om det giver overskud eller ej.

Start med at have det slået til og hvis du efter et par uger kan se, at det slet ikke giver nogle salg kan du slukke for det. 

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)