Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PSD og WordPress tema

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt forståelses problemer, som jeg håber I kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg har fundet en hjemmesidenettet, som jeg gerne vil have lavet til en template i Wordpress. Min grafiker kan arbejde i PSD, så det burde ikke være noget problem. Jeg er med på at man aflevere en PSD fil og udfra den kodes PSD'en så om til HTML/CSS.

Men hvad skal grafikeren helt nøjagtigt lave ? Skal have "bare" tegne siden, hvordan man ønsker den skal se ud ? Altså, man ville i princippet kunne tage en skærmkopi af en eksisterende side og importere i PhotoShop, hvorefter den kan gemmes i PSD format eller ?
Er det noget med at han skal lave elementerne i lag eller sådan noget ?

Hvor lang tid vil det typisk tage at tegne et tema i PSD format ?

Håber nogen kan forklare mig helt tydeligt hvordan det foregår eller evt. henvise til en video eller anden dokumentation.

På forhånd tak!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, du får lige et videosvar her:

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:55

Hej IT-Konsulenten

Hvis du vil kopiere en side direkte behøver der sådan set ikke at komme en grafiker ind over, så kan man bare kopiere alle billedfiler (png,jpg,gif) og bygge siden op på ny i HTML/CSS. Vær dog opmærksom på copyright hvis det er et site du ikke ejer.

Alternativt kan din grafiker bygge siden op fra bunden så den ser tilsvarende ud som den side du ønsker.

PSD er et filformat for filer redigeret i Adobe Photoshop der bibeholder alle lag og grafiske elementer. Det behøver ikke at være en PSD fil før det kan laves om til HTML/CSS, det kan være en hvilken som helst billede-fil. Rent kvalitetsmæssigt er det dog oftest bedst at få PSD-filen til at arbejde direkte ud fra.

Jeg har selv lavet mange designs om til et WordPress tema, så hvis du eventuelt skulle mange en til at gøre det for dig på et tidspunkt er du velkommen til at slå på tråden :) Min email er chiel@pephers.org

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:30

Hej Anders,

Kanon svar, tak for det :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)