Vi kender dem allesammen.. Store "gorillaer" på Google, som har 10-tusindevis af backlinks.. De er ikke så sjove at slås mod på deres primære keywords.. Men alle deres undersider er derimod lidt mere realistiske at kæmpe imod, da de typisk har en 1-500 links. Mit spørgsmål er så.. Hvor stor en betydning har det totale links til selve hoved-domænet? Så hvis vi har en side "www.GodeStole.com", som har 15.000 links, men de derimod har en underside med "Mærkelige borde" som har 200 links.. Hvis jeg så ville konkurrere på undersiden "Mærkelige borde", hvor stor en ekstra indsats skulle der til rent link-mæssigt for at slå dem? Jeg ved godt at dette er MEGET sort hvidt.. Et link er ikke bare et link.. Hvordan optimerer man titler, indhold, headings.. Hvor relevante er links.. Osv. osv. osv.. Mit spørgsmål er bare: På forhånd tak!
|
Hvis du har viljen, så ja. Det kan godt lade sig gøre at slå selv de store sider.
En parameter du også skal være opmærksom på er om de har mange interne links til den pågældende side. Interne links betyder også rigtig meget, specielt med så store sider med mange indgående links til alle mulige sider - og hvilke keyword bruger de i deres interne links, det kunne jo være at du kunne finde et andet og måske bedre.