Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links til domæne eller specific side - Betydning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kender dem allesammen.. Store "gorillaer" på Google, som har 10-tusindevis af backlinks.. De er ikke så sjove at slås mod på deres primære keywords.. Men alle deres undersider er derimod lidt mere realistiske at kæmpe imod, da de typisk har en 1-500 links.

Mit spørgsmål er så.. Hvor stor en betydning har det totale links til selve hoved-domænet? Så hvis vi har en side "www.GodeStole.com", som har 15.000 links, men de derimod har en underside med "Mærkelige borde" som har 200 links.. Hvis jeg så ville konkurrere på undersiden "Mærkelige borde", hvor stor en ekstra indsats skulle der til rent link-mæssigt for at slå dem?

Jeg ved godt at dette er MEGET sort hvidt.. Et link er ikke bare et link.. Hvordan optimerer man titler, indhold, headings.. Hvor relevante er links.. Osv. osv. osv..

Mit spørgsmål er bare:
Er det realistisk at slå dem på "Mærkelige borde" så?

På forhånd tak!

PS: Jeg ved godt forklaringen kan være lidt kludret, men jeg ser frem til et svar! :-)

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 19:50

Hvis du har viljen, så ja. Det kan godt lade sig gøre at slå selv de store sider.

En parameter du også skal være opmærksom på er om de har mange interne links til den pågældende side. Interne links betyder også rigtig meget, specielt med så store sider med mange indgående links til alle mulige sider - og hvilke keyword bruger de i deres interne links, det kunne jo være at du kunne finde et andet og måske bedre.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 53
Fra  stophash.dk (MilleTek) Skrevet kl. 20:12

Efter mine nyeste informationer = "hear-say"  - betyder alm. linking ikke så meget mere, i søgemaskinernes optimering, med mindre du laver triangling - dvs - i er 3 sider som gensidigt linker til hinanden. Om det er en myte eller virkelighed, har jeg kun fra andre, da jeg endnu ikke har opnået en triangling indenfor min branche, og derfor ikke kan se om det optimerer min position på siderne. Måske kan du bruge svaret til noget :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars,

Så store sider, som du beskriver der, har den fordel, at deres domæne har en vældig "trust" hos Google, som styrker hele sitet. Samtidig flyder linkværdien også rundt på sitet via interne links, hvorfor man ikke blot kan se på antallet af direkte links til en underside og se på det som konkurrenceparameter.

Der hvor mindre sider kan have en fordel, kan være, hvis de er mere fokuserede. Hvis dit site f.eks. kun handler om "Mærkelige borde", så har du på den front et bedre udgangspunkt end den store konkurrent. Eller hvis Mærkelige borde blot har en mere prominent placering på dit site. Som det allerede er nævnt, er det vigtigt at se på interne links på konkurrentens site, når det gælder den slags "Gorillaer", som du kalder dem. Linkes der f.eks. fra forside med en god ankertekst, kan sådan en side være SÅ meget stærkere, end du kan aflæse ud fra eksterne links. Og så kan det nogle gange være umuligt at slå dem. Ligger "Mærkelige borde" derimod 5 lag nede i sitestrukturen, og er sparsomt linket til fra andre sider, bliver kamppladsen mere lige.

Jeg vil ikke kaste mig ud i betragtninger om, hvor mange links du så skal have, for der er altså for mange faktorer i alt til, at det vil give mening. Men ovenfor var i hvert fald nogle få, men ret væsentlige faktorer, du skal tage med i betragtning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:08

stophash.dk:

Efter mine nyeste informationer = "hear-say"  - betyder alm. linking ikke så meget mere, i søgemaskinernes optimering, med mindre du laver triangling - dvs - i er 3 sider som gensidigt linker til hinanden. Om det er en myte eller virkelighed, har jeg kun fra andre, da jeg endnu ikke har opnået en triangling indenfor min branche, og derfor ikke kan se om det optimerer min position på siderne. Måske kan du bruge svaret til noget :-)

Nu skal jeg være høflig: Det der er noget vrøvl, du har fået at vide. Hvem der end har fortalt dig, at det er bedst, hvis tre sider gensidigt linker til hinanden, og at det er vigtigere end "almindelige" en-vejs links, skal du ikke lytte til mere. Og det er slet ikke noget, du skal stræbe efter. Du skal i stedet arbejde på at få en-vejs-links af god kvalitet.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 21:29

Frank,
Mange tak for dit svar, det var præcis det som jeg havde behov for.. Det giver rigtig, rigtig god mening.

Tak for det!! :-)

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)