Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbudt at være med i import/eksport handel. skal jeg / skal jeg ikke?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.. der er den store debat herhjemme om hvor vidt jeg skal starte min egen virksomhed.

i får lige historien.. 

jeg startede på et 3ugers kursus hvor jeg mødte en person som jeg så begyndte at arbejde meget sammen med, vi laver hjemmearbejde hos ham og mig og vi ender begge med at bestå kurset og blive "venner" vi snakker frem og tilbage og da jeg er arbejdsløs så tilbyder ham mig at være med til noget eksport af hvidevare til afrika.

det jeg skal er at oprette et import/eksport firma(han har selv 3 firmaer så hans advokat siger han ikke kan oprette flere firmaer), hvor vi så sammen skal arbejde med at få fragtet containere ud af landet og ned til afrika, det skal lige siges at jeg er HELT og aldeles blank på området og har desværre ikke nogen erfaring.

hvad er ulempen og hvad skal jeg passe på ? ville i gøre det ?

jeg er self lidt skeptisk da jeg ikke  har kendt manden i mere end 3-4 måneder nu. Man har jo hørt om historier hvor naive folk er blevet taget ved røven og ender op med en stor gæld mens at bagmanden tager alt guldet og drikker fed champagne.  jeg vil gerne have nogen gode råd om hvordan jeg skal forholde mig..

kender manden med navn, adr. kender hans kone og har været ude og spise med ham et par gange. alt i alt virker han som en oprigtig fyr man burde kunne stole på. og det er først nu her hvor jeg har givet udtryk for jeg ikke har noget fast job han kommer og giver mig muligheden for at være med i hans arbejde.

hjælp tak.  og undlader at nævne navne eller adresser da jeg ikke vil hænge nogen ud for noget jeg ikke ved noget om.

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:26

Der sker jo ikke noget ved at oprette et firma, det er blot en blanket der skal udfyldes.

Som udgangspunkt skal man have tillid til andre mennesker, så jeg synes du skal følge din mavefornemmelse og bruge sund fornuft.

Find dig en god revisor og advokat, som du kan søge råd hos og som kan hjælpe dig med at lave en solid kontrakt mellem jer.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 09:00

Ja ind imellem skal tag chancen .....:-)

Men noget siger mig du skal tænke dig lidt om før du kaster dig ud i eventyret.Som jeg kan gætte mig frem til handler det om at sende brugte køleskabe og andre elektroniske maskiner til Afrika.Der er intet GALT i sende brugte elektronik til Afrika, men PROBLEMET kan opstå hvis du sender UBRUGLIGE elektronik afsted og bliver snuppet i konkrollen. - Prøv søg om det på google !

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 15:31

det jeg fik forklaret lige med tolden er at miljøstyrelsen kommer og undersøger køleskabene og kontrollere de er miljøvenlige og at de fungere inden at de kan blive sendt afsted derned.

hvad kan jeg gøre for at JEG sikre mig at tingene er i orden ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Som Peter Kamp nævnte :

Revisor, Advokat, solid skriftlig kontrakt imellem jer.

Jeg kan forstå din ængstlighed, mine umiddelbare tanker ved projektet som du opridser er "det stinker" og siden du ikke virker afklaret om hvorvidt du kan stole på manden (naturligt, 3-4 måneder må betegnes som et kort bekendtskab) vill min reaktion, hvis det var mig, være de tre ovenstående punkter.

Hvis du ikke selv har forstand på projektet, bliv sikker ved at støtte dig op af nogen der har.

Med venlig hilsen

Kenneth Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 15:52

som man siger, burde man kun stole på sig selv.. 

Enten er han meget inteligent og sporet at du: 

-Mangler penge

- Mangler beskæftigelse 

Og han kan dække begge behov.. ?? 

Der ringer klokken , 

og HUSK , der findes ikke næmme penge, medmindre du sælger narko Confused

Vh. Jakub

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 16:10

er det korrekt at man max kan have 3 igangværende selskaber ?

der kommer advokat, samt revisor, miljøstyrelsen, told&skat ind over sagerne vi arbejder med og han vil lære mig op i det med regnskaber og jeg har selv en kammerat som er revisor for mindre firmaer som også kan kigge på tingene. 

har skrevet en mail til miljøstyrelsen for at høre deres mening omkring dette.

vil gerne hjælpe ham, og prøve noget nyt selv, men har ikke lyst til at ødelægge min fremtid på noget snask jeg måske ikke kan komme ud af. 

står med et svært valg syntes jeg sku.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18

Du skirver faktisk et spørgsmål som også jeg tænkte, nemlig kan man maks have 3 selskaber?

Jeg ved det ikke, men noget i mig siger "nej" (indtil andet er bevist)

måske skulle du starte der?

svaret kan ikke være længere væk end et opkald til told & skat, tænker jeg

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 16:24

Hvis hans 3 virksomheder kører sundt, så er der ingen begrænsninger af antallet af firmaer.

Som udgangspunkt vil jeg sige, stol ikke på nogen mht. forretning hvis makkeren ikke også er villig til at tage en risiko. Med så kort et bekendtskab, ville jeg ikke gøre det medmindre jeg selv havde fulgt hele arbejdsprocessen og regnskabet i noget tid og set at det er en god og sund forretning.

Men ja, nogen mennesker lever af at "røvrende" godtroende mennesker. Selv ens egne venner eller familie kan finde på at gøre det, alt efter hvilken situation de befinder sig i. Man kan aldrig vide sig helt sikker.

Håber det var noget, du kunne bruge :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder satme suspekt det der!

Hvorfor ævler han om 3 selskaber? Man kan have alle de Aps og A/S man ønsker, hvis man bare lever op til kravene!

Jeg ville godt nok være påpasselig, da der er mange faresignaler, både hva angår informationer samt intentioner!

Hvorfor skulle han involvere dig i noget, når du hverken bidrager med $$$ eller know how? Ville du selv dele en forretningshemmelighed med en anden, uden at vedkommende bidrog med noget?
Dit svar til det spørgsmål, er dit svar til, hvad du evt skal gøre fremadrettet!

Var jeg dig, så ville jeg se tiden an, og får MANGE flere info før jeg foretog mig mere...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)