Hej folkens.. der er den store debat herhjemme om hvor vidt jeg skal starte min egen virksomhed. i får lige historien.. jeg startede på et 3ugers kursus hvor jeg mødte en person som jeg så begyndte at arbejde meget sammen med, vi laver hjemmearbejde hos ham og mig og vi ender begge med at bestå kurset og blive "venner" vi snakker frem og tilbage og da jeg er arbejdsløs så tilbyder ham mig at være med til noget eksport af hvidevare til afrika. det jeg skal er at oprette et import/eksport firma(han har selv 3 firmaer så hans advokat siger han ikke kan oprette flere firmaer), hvor vi så sammen skal arbejde med at få fragtet containere ud af landet og ned til afrika, det skal lige siges at jeg er HELT og aldeles blank på området og har desværre ikke nogen erfaring. hvad er ulempen og hvad skal jeg passe på ? ville i gøre det ? jeg er self lidt skeptisk da jeg ikke har kendt manden i mere end 3-4 måneder nu. Man har jo hørt om historier hvor naive folk er blevet taget ved røven og ender op med en stor gæld mens at bagmanden tager alt guldet og drikker fed champagne. jeg vil gerne have nogen gode råd om hvordan jeg skal forholde mig..
kender manden med navn, adr. kender hans kone og har været ude og spise med ham et par gange. alt i alt virker han som en oprigtig fyr man burde kunne stole på. og det er først nu her hvor jeg har givet udtryk for jeg ikke har noget fast job han kommer og giver mig muligheden for at være med i hans arbejde.
hjælp tak. og undlader at nævne navne eller adresser da jeg ikke vil hænge nogen ud for noget jeg ikke ved noget om. |
Der sker jo ikke noget ved at oprette et firma, det er blot en blanket der skal udfyldes.
Som udgangspunkt skal man have tillid til andre mennesker, så jeg synes du skal følge din mavefornemmelse og bruge sund fornuft.
Find dig en god revisor og advokat, som du kan søge råd hos og som kan hjælpe dig med at lave en solid kontrakt mellem jer.