Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SpamFilter.....irriterende

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Et hurtigt spørgsmål !!

Mine aktiveringsmails til kunderne ( aktivering af deres konto på mit website ) ryger næsten altid i spam mappen, er der noget jeg kan gøre for at dette ikke sker ?

Gode råd efterlyses

Best regards

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 01:21

Hej Kim

Sendte email havner tit i modtagernes spam-mapper når der ikke er opsat en gyldig SPF record i mailserveren (f.eks. sendmail på BSD/Linux). SPF er et slags id-system lavet for at undgå spam.

Prøv at få dit hostingselskab til at ordne dette. Hvis har dit eget webhotel kræver det lidt kenskab til sendmail eller lign. Prøv at søg på google efter "SPF record".

Med venlig hilsen

Chiel Robben
PEPHERS webdesign 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chiel Robben:

Sendte email havner tit i modtagernes spam-mapper når der ikke er opsat en gyldig SPF record i mailserveren (f.eks. sendmail på BSD/Linux). SPF er et slags id-system lavet for at undgå spam.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Hvis det var så enkelt, så ville spammere som de første benytte sig af SPF, og derved sikre at deres spam kom frem.

SPF er dog stadig en god ide, da det delvist kan sikre, at ens domæne ikke bliver misbrugt som falsk afsender af e-mails. Det kan være et problem i forbindelse med backscatter, hvor spammere bruger falsk afsender, og man derfor modtager en masse autosvar og fejlbeskeder retur for spam, som man ikke selv har afsendt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:48

Hej Kim,

Det er svært at svare på uden noget mere info, har du mulighed for at skaffe headeren fra en af dine aktiveringsmails? Så kan vi starte med at kigge på den.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:52

Chiel Robben:

SPF sættes ikke op på mailserveren men i DNS for domænet, læs mere om SPF records.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen,

Jeg lavede lige en registrering for at se din aktiveringsmail.

Umiddelbart kan jeg ikke se noget der skulle være galt, jeg modtager den også fint.

Uret på den afsendende server går forkert, det er noget foran:

DATE_IN_PAST_03_06 Date: is 3 to 6 hours before Received: date

Det kan give problemer nogle steder, det er ikke helt normalt at mailen når frem med et tidsstempel der er efter modtagelsen ;-)

Din FROM: adresse er angivet til web0@3226.virtual.yourshelter.net
Der ikke sat SPF-record for yourshelter.net domænet, det kan også give problemer nogle steder:
yourshelter.net internet address = 88.80.197.200
yourshelter.net nameserver = ns2.internetuniversum.de
yourshelter.net nameserver = ns1.internetuniversum.de
yourshelter.net
        primary name server = ns1.internetuniversum.de
        responsible mail addr = dnsmaster.vanager.com
        serial  = 2010042301
        refresh = 14400 (4 hours)
        retry   = 3600 (1 hour)
        expire  = 604800 (7 days)
        default TTL = 86400 (1 day)
yourshelter.net MX preference = 10, mail exchanger = mx0.hosteurope.de

ns2.internetuniversum.de        internet address = 213.160.65.64
ns1.internetuniversum.de        internet address = 213.160.64.64

Det kunne være et bud, ved du hvorfor du sender med den FROM: adresse?
Men helt overordnet er der ikke noget i din mail der skulle retfærdiggøre at de havner i SPAM-filteret ofte, de har en meget lave SPAMscore i vores system.

/Brian

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:47

Oprettede mig lige som bruger på dit site, og har fundet flere fejl i mailen.

Variablen "return-path:" er sat til yourshelter.net, dvs. standard opsætningen på webhotellet, dette er ikke optimalt, og du kan derfor ikke sætte SPF records for det, derfor skal du i dit mail sender script sætte "return-path" til en email adresse på et domæne du har DNS kontrol over.

Et andet problem er at "from" står som no-reply@www.123-newjob.com, hvor domænet højst sandsynlig burde være 123-newjob.com i stedet.

Når du har fået fixet disse problem, så kan du tilføje SPF records til dit domæne, det burde klare det meste, medmindre din ip er blacklisted hos udbyderne, hvis den er det, så skal du i gang med at kontakte de forskellige "postmasters" for at få din ip af listen.

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:59

Brian Reinhold Jensen:

Chiel Robben:

SPF sættes ikke op på mailserveren men i DNS for domænet, læs mere om SPF records.

/Brian

Nå ja, du har helt ret! Det er så lang tid siden jeg har rodet med det så det lå lidt svagt i hukommelsen :)

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:13

Mads Madsen:

Variablen "return-path:" er sat til yourshelter.net, dvs. standard opsætningen på webhotellet, dette er ikke optimalt, og du kan derfor ikke sætte SPF records for det, derfor skal du i dit mail sender script sætte "return-path" til en email adresse på et domæne du har DNS kontrol over.

Et andet problem er at "from" står som no-reply@www.123-newjob.com, hvor domænet højst sandsynlig burde være 123-newjob.com i stedet.

Jeg retter lige ind efter Mads, for at undgå forvirring så er det helt korrekt at det er din "return-path" der er sat til yourshelter.net (Eller rettere: web0@3226.virtual.yourshelter.net), jeg skrev at det var FROM:. Din FROM: er no-reply@www.123-newjob.com

/Brian

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:04

Hej Alle

Jamen er det ikke imponerende, jeg har allerede ladet dette gå videre, så det skulle gerne blive rettet en af dagene.

Jeg TAKKER og bukker for Aminos brugere !!!

Best regards

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)