Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Café - snak) Er der nogen der kender til denne opfindelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste for noget tid siden om denne opfindelse.
http://newz.dk/datalagring-paa-den-billige-metode#new

Men jeg har intet fundet siden, så ville jeg bare lige høre om I har yderligere informationer status på deres projekt.

På forhånd tak
Dennis

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 16:46

Jeg har lige solgt en "budget" datalagringsserver til en kunde med 16 x 2 TB diske. 

Den er bygget på et alm. Pc bundkort, og med en 16port sata controller. 

Det er ikke kønt, men det virker, og kunden er tilfreds - et alternativ ville ved IBM eller HP koste min 40K

Vi fik den skruet sammen for 15K (det er vel sparetider)

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Karise
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 19
Fra  Irradiated Games Skrevet kl. 16:49
Har du fulgt linket til kilden? i nyheden? (http://www.backblaze.com/) Det ser umiddelbart ud som om det er klar til brug
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:00

Der er vel ikke tale om en opfindelse som saadan. Det eneste de goer er jo at koebe et standard bundkort, smide en masse sata controllere paa. Saa hvis du vil lave en selv er det eneste problem vel at finde et kabinet med plads nok til alle de harddiske.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 19:12

backblaze.com ja, jeg forsøger at følge med, for jeg mener den teknologi kan føres meget langt. Måske endda videre end hvad Kim har beskrevet her.

Enig i at det ikke er en stor opfindelse som sådan. Men jeg er vild med denne måde at udvikle/tænke selv, og lave alternativer til de dyre løsninger.

Min tanke var at lave en meget billig storrage-server på en privat eller når der er penge til det erhvervs-linje. Og problemet jeg vil forsøge at sælge plads til er enhver fil, som måtte have backup værdighed. Eller måske mere konkret, billeder, hjemmevideoer mm. som jeg har flere eksempler på ikke bliver gemt forsvareligt i forhold til tyveri, brand, vand mm.
Men jeg skal bruge den billigste hardware da der ikke er mange penge i denne type backup.
Jeg har online set alternativer som fx KeepIT og havde egentlig bare tænkt mig en kopi heraf.

Men er det bare spild af tid? - hvis ja, har du/i en grund?

Tak - Dennis

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 07:59

Hej Igen Dennis. 

Du kan være stensikker på, at halvdelen af de firmaer der tilbyder "onlinebackup" herhjemme har en eller anden hjemmeflikket server med et antal diske i. 

I Mit firma - www.mybackup.dk tager vi ligenu backup af ca. 500 Tb. data - og ja, det har været en dyr udskrivning at køre det hele på dedub san, men jeg har ikke nerver til at miste kundedata - Hvilket mindre firmaer måske nok har..?

Kim

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 08:48

Kim Gregersen:

Hej Igen Dennis. 

Du kan være stensikker på, at halvdelen af de firmaer der tilbyder "onlinebackup" herhjemme har en eller anden hjemmeflikket server med et antal diske i. 

I Mit firma - www.mybackup.dk tager vi ligenu backup af ca. 500 Tb. data - og ja, det har været en dyr udskrivning at køre det hele på dedub san, men jeg har ikke nerver til at miste kundedata - Hvilket mindre firmaer måske nok har..?

Kim

Jeg vil give dig ret i at det kan være ekstremt svært at se forskel på en god og en dårlig backup-host, men måske er det at tage munden fuld at sætte tal på og ligefrem beskylde mindre firmaer for ikke at udføre en ordentlig service i forhold til kunders data.

Jeg var også nysgerig mht. "dedub san" om det en teknisk-nørdet forkortelse ved jeg ikke, men google har lige som jeg meget svært ved at finde ud af hvad det er. - Kan/må jeg/vi få lidt teknisk indsigt ?
Og, 500 Tb, hvor meget linje er afsat til dette? Altså hvilken hastighed har i på internet forbindelsen? Elller hvis i betaler pr trafik, må jeg så få at vide hvad prisen ligger i?

Dennis

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:06

Nu siger jeg jo ikke, at det kun er mindre firmaer der har en "hjemmeflikket" løsning, jeg siger at halvdelen har :) - Ja, det er et postulat, men jeg står ved det. Jeg er kommet i så mange virksomheder som sikkerhedskonsulent, så jeg ved hvad jeg taler om. 

DeduP (min stavebøf) er ganske kort fortalt en løsning der gør, at du ikke har mere end 1 af hver fil liggende på dit storage, alle andre der uploader den samme fil (fx. en rundsendt .pst fil med nøgne damer) vil kun få en pointer til den originale fil - derved sparer man oceaner af plads. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)