Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservation af penge ved brug af udenlandsk VISA-kort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en indløsningsaftale med PBS, hvor jeg kan modtage udenlandske VISA-kort.

Scenariet er:

En norsk kunde betaler 2000DKK med VISA-kort. Pengene reserveres på hans konto, så han ikke kan bruge/hæve disse penge.

Spørgsmålene er :

1) Hvor længe varer denne reservation, for den udløber vel på et tidspunkt?

2) Hvis jeg sletter denne betaling, hvor længe går der så inden manden kan hæve sine 2000DKK. Kan man sige noget om det?

På forhånd tak 

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene, 

Reservationer løber ikke ud på et fast tidspunkt. PBS angiver dog overfor dig som forretning at du skal kunne behandle dine betalinger indenfor 7 dage, eller skal du kunne meddele kunden om hvornår du kan levere. 

Sletningen af betalingen vil frigive reservationen, men der er ikke et fast tidspunkt for hvornår kunden vil kunne "se" dette. Han må rykke sin bank for dette. Jeg regner med at dette er et Visa Electron kort (debet) vi taler om?

Hvis du har betalinger hvor du ikke nødvendigvis kan levere med det samme eller måske også skal leverer og hæve over flere gange, har du muligheden for at del-hæve og "forny" dine betalinger og reservationer. Spørg evt. din leverandør om du har mulighed for dette gennem dem.

Vores løsning til dette beskriver vi her: http://tech.epay.dk/Split-payment_8.html 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Hej Rene, 

Reservationer løber ikke ud på et fast tidspunkt.

Hej Thomas.

Kan det virkelig passe at hvis kunden handler i min butik og jeg ikke frigiver reservationen, så er der ingen øvre tidsgrænse for hvornår manden kan bruge sine penge igen? Skal han så selv ned i banken, hvis jeg nu bare, i et tænkt tilfælde, ignorere at slette betalingen? 

Jeg spørger mest fordi nogle af mine bilrelatererede produkter har ventetider på 4-8 uger og jeg ville selvfølgelig være ked af hvis betalingen for et skørtesæt til 10.000 ikke kan gå igennem efter f.eks. 8 uger.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene, 

Ja der er ikke en øvre tidsgrænse på reservationen (PBS angiver i deres tekniske dokumentation at betalinger/reservationer bliver slettet efter 365 dage), men det passer ikke. Noget andet er dog at betalinger der ligger i længere tid, som omtalt ikke er garanteret af PBS efter de 7 dage. Dvs. at man sagtens vil kunne løbe ind i at de ikke kan hæves, da kundens kort kan være blevet spærret eller de har fået et nyt. 

Derfor opfordre vi at man bruger "split" og delhævningsfunktionen (ved længere leveringstid på sine produkter), hvor beløbet ikke bliver reserveret ved første betaling fra kunden, men først bliver det når du vil lave en hævning. Herved får du svar på om betalingen kan gennemføres og du vil kunne gøre dette efter længere tid end de 7 dage. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)