Reservationer løber ikke ud på et fast tidspunkt. PBS angiver dog overfor dig som forretning at du skal kunne behandle dine betalinger indenfor 7 dage, eller skal du kunne meddele kunden om hvornår du kan levere.
Sletningen af betalingen vil frigive reservationen, men der er ikke et fast tidspunkt for hvornår kunden vil kunne "se" dette. Han må rykke sin bank for dette. Jeg regner med at dette er et Visa Electron kort (debet) vi taler om?
Hvis du har betalinger hvor du ikke nødvendigvis kan levere med det samme eller måske også skal leverer og hæve over flere gange, har du muligheden for at del-hæve og "forny" dine betalinger og reservationer. Spørg evt. din leverandør om du har mulighed for dette gennem dem.
Kan det virkelig passe at hvis kunden handler i min butik og jeg ikke frigiver reservationen, så er der ingen øvre tidsgrænse for hvornår manden kan bruge sine penge igen? Skal han så selv ned i banken, hvis jeg nu bare, i et tænkt tilfælde, ignorere at slette betalingen?
Jeg spørger mest fordi nogle af mine bilrelatererede produkter har ventetider på 4-8 uger og jeg ville selvfølgelig være ked af hvis betalingen for et skørtesæt til 10.000 ikke kan gå igennem efter f.eks. 8 uger.
Ja der er ikke en øvre tidsgrænse på reservationen (PBS angiver i deres tekniske dokumentation at betalinger/reservationer bliver slettet efter 365 dage), men det passer ikke. Noget andet er dog at betalinger der ligger i længere tid, som omtalt ikke er garanteret af PBS efter de 7 dage. Dvs. at man sagtens vil kunne løbe ind i at de ikke kan hæves, da kundens kort kan være blevet spærret eller de har fået et nyt.
Derfor opfordre vi at man bruger "split" og delhævningsfunktionen (ved længere leveringstid på sine produkter), hvor beløbet ikke bliver reserveret ved første betaling fra kunden, men først bliver det når du vil lave en hævning. Herved får du svar på om betalingen kan gennemføres og du vil kunne gøre dette efter længere tid end de 7 dage.