Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301-redirect fra tom side med høj PR

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej seo.aminos,

Jeg står med et tomt domæne, der har en Pagerank på 5. Mit spørgsmål går på, om jeg vil få værdi fra denne PageRank, hvis jeg laver en 301-redirect over til mig egen side? Eller skal jeg oprette indhold igen på siden, og linke til min egen?

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 21:21

Interessant spørgsmål. Jeg følger lige med her :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 22:30

Hej Yngvi,

Din side er nok et stykke tid gammel siden den har pr. 5. Men den har nok også skabt sig en masse trust og værdi hos google gennem årene. Ved at redirecte siden til en anden, flytter du den værdi og trust siden har til den anden. Så det kan være en stor fordel.

Men man kan også vælge at lade siden køre som den skal. Og så bruge den til at linkbuilde til sin anden side, og så give sine links den store værdi din side nok har.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 07:58

Christopher Roelann:

Hej Yngvi,

Din side er nok et stykke tid gammel siden den har pr. 5. Men den har nok også skabt sig en masse trust og værdi hos google gennem årene. Ved at redirecte siden til en anden, flytter du den værdi og trust siden har til den anden. Så det kan være en stor fordel.

Men man kan også vælge at lade siden køre som den skal. Og så bruge den til at linkbuilde til sin anden side, og så give sine links den store værdi din side nok har.

Det er også min klare vurdering. Jeg vil dog gerne have en bekræftelse på dette.

Dbh. Yngvi

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:37

Hvad er dit formål? Vil du have en højere pagerank på dit eksisterende website, eller vil du rangere højere på specifikke søgeord?

Hvis du "bare" vil have en højere pagerank, vil det helt sikkert hjælpe med en 301 redirect. Men jeg formoder at du gerne vil rangere højere på specifikke søgninger? Hvis det er tilfældet, skal du helt sikkert bruge dit super gode domæne til at få nogle gode backlinks ind på dit site. Men husk at fyre en masse tekst ind på domænet, det er ikke godt nok bare at skrive 10 linjer og så sætte fire backlinks ind til din side. 

Forøvrigt, pagerank er fin, men ikke altafgørende for din ranking, der er mange ting der er vigtigere, f.eks. backlinks.

/Lars

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:16

Hej Yngvi,

Hvis temaet på de to domæner er helt forskelligt, skal du ikke regne med nogen værdi på sigt af en 301-redirect af domænet til et andet. Hvis du f.eks. vil lukke din havenisse-side og redirecte den til din pengeskabsside, så er det ikke nødvendigvis sikkert, at du får nogen gevinst ud af det. Der er i hvert fald set eksempler på, at der ingen gevinst har været.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:21

jeg ville blogge på sin om emmet det mener jeg har størst værdi , at redirect tror jeg ikke har nogle værdi SEO ,udover måske giver lidt trafik med intet SEO værdi , tror jeg det giver

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 03:30

Det ville være rart at vide om der er tale om et gammelt domæne som har haft en reel PageRank.

Der kan være tale om et parkeret domæne som har fået skabt et falsk billede, en falsk PageRank, grundet forket opsætning af dns på dit domæne.

Jeg har tidligere skrevet om dette fænomen på vores blog, hvor Google.dk ´s egen server er sat forkert op, hvor der er andre domæner der kan styre dele af Google.dk´s website, og tidligere var tildelt en synlig PageRank på 7 på Google toolbaren (marts 2010).

Google har endnu ikke løst problemet, der er til gengæld kommet flere uautoriserede domæner der kan styre dele af Google´s websider – Jeg har personligt haft både skriftlig og telefonisk kontakt med flere af Google´s medarbejdere om problemet, hvor den danske Google server ikke er sat korrekt op.

Jeg har lige tjekket det igen, de fremmede domæner virker stadig, men det pågældende domænenavn peger ikke ind mere via direkte tilgang på Google.dk´s normale IP ranges, men ender alligevel på Google via en anden IP adresse, men den tidligere tildelte PageRank er fjernet. (Der er tale om en opsætningsfejl på serveren)

Til gengæld er der kommet flere nye domæner til siden. (Jeg viser kun et par stykker), men der er flere).

http://www.armin.dk/about.html - http://www.ip-access.dk/services/ tilgangen til Google er åben via relative url strukturer, hvilket kan betyde sitet kan indekseres i teorien på de domæner - og til de sider der ikke indeholder absolutte urlér, der er ikke tildelt synlig PageRank til disse websites endnu. Og nej der kommer ikke en forklaring herfra på hvordan et site kan hijackes.

#1 Server Response: http://www.armin.dk/about.html
HTTP Status Code: HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: text/html
Last-Modified: Thu, 24 Jun 2010 20:43:27 GMT
Date: Thu, 30 Sep 2010 01:24:51 GMT
Expires: Thu, 30 Sep 2010 01:24:51 GMT
Cache-Control: private, max-age=0
Vary: Accept-Encoding
X-Content-Type-Options: nosniff
Server: sffe
X-XSS-Protection: 1; mode=block
Transfer-Encoding: chunked

#1 Server Response: http://www.ip-access.dk/services/
HTTP Status Code: HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: text/html
Last-Modified: Thu, 16 Sep 2010 02:00:17 GMT
Date: Thu, 30 Sep 2010 01:26:30 GMT
Expires: Thu, 30 Sep 2010 01:26:30 GMT
Cache-Control: private, max-age=0
Vary: Accept-Encoding
X-Content-Type-Options: nosniff
Server: sffe
Transfer-Encoding: chunked

Prøv at se hvad der står i adressebaren når der klikkes rundt på et af disse domæner, sider der ikke er med absolutte urlér ryger lige i fælden.

Så jeg vil anbefale Google at få set på deres serveropsætning på den danske version hurtigst muligt, da det kun tager et par minutter at skrive den kodelinje der forhindrer dette show.

Vedr. dit website, så jeg vil anbefale dig at se efter om domænet har en reel PageRank, hvis der er tale om et domæne der har holdt lang ferie, eller ikke været anvendt før i større sammenhæng, når dette er afklaret, så kan man diskutere hvordan du forholder dig med det indholdsmæssige på sitet.

Mvh

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)