Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordele ved virksomhed i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at opstarte virksomhed i Udlandet EU-land, hvor skatten er under 25% og hvor der slet ikke findes noget der hedder topskat. Hvis jeg i realiteten flytter derned og firmaet bare kører derud af, kan jeg så godt lønne mig selv skyhøjt i fx. 1-2 år og komme tilbage til DK uden at bøvle med SKAT

Hvor tit må man komme til DK i den periode man bor i udlandet og arbejder? Har tætte relationer til DK og vil gerne kunne besøge min familie 1 gang i måneden og stadig betale skat i det land jeg arbejder og har fast adresse.

Nogen med erfaring?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:27

Du skal ligge under 180 dage om året, men du skal have en skat medarbejder til at kigge på din sag.

Da de vil vurdere hvor du er skattepligtig.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 16:56

Hej DC Trading

Hvis du vil bringe den danske skattepligt til ophør, skal du opgive en boligmulighed i Danmark. Dvs. hvis du i dag har en ejerbolig skal den sælges og fraflyttes eller udlejes på en kontrakt som er uopsigelig fra din side i mindst 3 år. Har du en lejebolig skal du opsige lejemålet. Er du gift eller har en samboende kæreste, skal hun med til udlandet (da du ellers anses for at have en bolig hos hende i Danmark).

Du skal også være opmærksom på, at vi i Dannmark har fraflytningsskat af en lang række forskellige aktiver. Dvs. at disse aktiver anses for afstået på udrejsetidspunktet. Det gælder f.eks. aktier, obligationer og andre værdipapirer omfattet af kursgevinstloven, aktieoptioner modtaget i ansættelsesforhold er i nogen (men langt fra alle) tilfælde også omfattet. Fraflytning kan også udløse beskatning af en række andre ting f.eks. opsparet overskud i virksomhedsordningen, indeståender på etableringskonti, løn som er optjent men endnu ikke udbetalt, samt store indbetalinger foretaget på arbejdsgiveradministrerede pensionsordninger i udrejseåret og de seneste 4 år.

Når den fulde skattepligt er bragt til ophør og du ikke har bolig til rådighed i Danmark, er der ikke noget til hinder for, at du kan besøge famile og venner i Danmark f.eks. en gang om måneden uden at den fulde skattepligt til Danmark indtræder igen.

Fra det tidspunkt du ikke længere har en bolig i Danmark og er udrejst, vil du ikke længe være fuldt skattepligtig til Danmark. Du kan eventuelt fortsat være begrænset skattepligtig til Danmark af indtægter fra Danmark f.eks. løn for arbejde udført i Danmark for en dansk arbejdsgiver, selvstændig virksomhed udført i Danmark og aktieudbytte fra danske selskaber.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)