Jeg har nu udnyttet muligheder i at få trafik via google rimelig godt og jeg skal nu igang med at udforske andre muligheder for at hive kunder ind - jeg har kigget på at gå imod twitter, facebook og nyhedsbreve for at skabe mersalg - men er det muligt når man har et "halv kedeligt" produkt som tape med tryk at skabe mersalg den vej?
Facebook og twitter henvender sig i høj grad til mindre virksomheder og enkeltpersoner, hvilket kan være rigtig godt i forbindelse med mindre enkeltmandsvirksomheder og lignende.
Nyhedsbreve ser vi en ret god effekt på i relation til b2bmarkedsføring, primært fordi de som regel er lidt nemmere at printe ud / forwarde og give videre til den ansvarlige indkøber af emnet, samt at en del virksomheder gerne vil være signet op og modtage informationer løbende fra deres leverandører til f.ek.s en fælles indbakke, da der sjældent sidder en dedikeret person med ansvar for at holde øje med hvornår en leverandør skriver på sin blog/twitter og lignende.
Lomax er en af de b2b virksomheder der gør det super godt på nyhedsbrevsfronten, så overvej at kigge dem lidt i skoene.
Den skal linkes til fra min nye hjemmeside så de kunder jeg får/har kan skrive deres erfaring derinde og måske på den måde tiltrække en større kundekreds.
Overvej hvis du sælger et forbrugsprodukt at finde en måde at regne ud hvornår kunden er lige ved at have opbrugt produktet, og send dem så en mail en uge før med gode tilbud. Det kan f.eks. netop være pakketape og lignende.
Nu du selv nævner søgemaskiner - så elsker Google blogs og twitter. Så jeg kan absolut kun anbefale dig at arbejde i den retning. Twitter til at kommunikere korte budskaber. Og blogs til at uddybe og vise mere. Pas dog på med "dublicate content" som er nævnt herinde mange gange.
Nyhedsbreve = Ja helt absolut. Lav en let tilmelding fra din webshop. Vil du SPARE penge på tapen - så tilmed dig her. Du kan eventuelt lave favorable ordninger - så man skal forhåndsbooke hos dig - før du køber hjem til lager. så kan man spare penge. Ergo lav lagerbinding til dig, besparelse til kunderne og alle er glade.