Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visninger på Adwords går amok! Har i prøvet det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har i den sidste uges tid oplevet følgende på nogle af mine Adwords søgeord:

Søgetermer (sætning), som ifølge Googles søgeordsværktøj "kun" har 70 søgninger om måneden, giver pludselig over 100 visninger på ca. 4 timer og ingen klik. Annoncen har haft en gennemsnitlig placering på 1,5.

Er der nogen af jer der har oplevet noget tilsvarende?

/Brian

Guide til billige blækpatroner på nettet.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:08

Det lyder mærkeligt Brian - kan det tænkes at du er kommet til at aktivere visning på indholdssider?

Det er en opsætning under kampagneindstillinger.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:14

Hej Brian

Ja, det lyder lidt mærkeligt. Jeg tænkte det måske kunne skyldes en større begivenhed der lige er sket og som på en eller anden måde relatere til dit søgeord. Ved det ikke, især når jeg ikke kender søgeordet.

En anden ting du kunne prøve, er at se de faktiske søgetermer der har udløst visningerne. Det gør du ved at gå ind på søgeordet, sæt flueben ud for det i venstre side og vælg "se søgeudtryk" i den grå menu. 

Håber det kan hjælpe!

Mvh. Peter Munck

Billig toner

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 11:55

Takker for jeres svar,

Jeg er netop blevet ramt af "fænonemet" igen det driver mig snart til vanvid.
Er lige røget fra en CTR på ca. 22% ned på ca. 3% pga dette.

Jeg har koblet display netværket fra.

Når jeg tjekker de søgeudtryk der er blevet søgt på, kan jeg ikke se noget mistænkeligt. Der er selvfølgelig heller ikke kommet nogen klik, og dermed heller ikke nogen statistik.

Jeg har en mistanke om, at Google har gang i nogle ændringer der gør, at mine annoncer måske bliver vist på andre lokationer end DK.

Er der nogen der ved, hvor man kan stille spørgsmål til Google Adwords vedr. dette?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:35

Det kan du ikke som sådan. Der er et Kontakt Os menupunkt oppe til højre i din AdWords konto, men det vil højst sandsynligt ikke kaste lys over sagen.

Nu er søgeordsværktøjet jo notorisk dårligt til at estimere et præcist antal visninger, så det ville jeg ikke give for meget credit. 

Jeg tror snarere, at der er tale om Google's bred match udvider. Det fungerer ved, at dit søgeord - fx bredbånd tilbud - kan blive udvidet til søgningen billigt bredbånd, pga. brugeren kan have fordel af din annonce. 

Hvis der efter et vist antal visninger på en given udvidelse ikke er nogle klik vil Google algoritmen sige, at det søgeterm alligevel ikke var relevant og holde op med at vise den udvidelse. 

Prøv at sætte dit søgeord i søgeordssætning og eksakt match. Det vil stoppe dit søgeord i at blive udvidet.

Se Søgeudtryk-funktionen vil ikke hjælpe dig, hvis der ikke er klik på din annonce. 

Mvh. Andreas. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 14:31

Hej

Vi har oplevet det samme og vi har disse søgefraser med enten "søgefrase" eller [søgefrase] 

i vores tilfælde blev annoncen vist 1294 gange med en CTR på 0,08 men hvis data er korrekt så er det bare med at komme op i den organiske søgning på søgefrasen Wink

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 14:32

Hej Andreas,

Du har ret i, at søgeordsværktøjet er/er blevet rigtig dårligt mht. estimeret antal visninger.

Mht. bred match, så kører jeg udelukkende søgeordsætning på de søgetermer, der har givet de mange visninger.

Jeg tror, at jeg bliver nødt til at oprette en ny kampagne for de søgetermer, det drejer sig om. Så påvirker de i det mindste ikke min CTR på mine andre søgeord. Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:29

Det udelukker stadigvæk ikke en udvidelse. Fx "billig bredbånd" --> fullrate billig bredbånd. 

Prøv at tilføje i eksakt match.

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)