Min bror og jeg er i gang med at udleve vores drøm om at starte vores eget tøj firma. Vi vil starte stille og roligt med at lave t-shirts, og derefter udvikle forretningen med andre beklædningsdele. Vi er dog allerede løbet ind i første barriere, vi har et design, et logo og et koncept, og er igang med at finde en leverandør. Men altså omhandlende denne leverandør, er der nogen der har erfaring med nogle, og kan give os nogle generelle råd? Derudover sidder vi fast i, om hvorvidt vi skal lave en "opskrift" af t-shirten med mål, og hvordan den syes, eller er det muligt noget sted fra at få en "prototype"? Om ikke andet, er der nogen der ved noget om hvordan man laver denne "opskrift"? Hvad med sedlen der sidder i nakken af alle t-shirts? Vi vil gerne lave en t-shirt der ikke har et helt almindeligt "fit", men er en smule længere.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak!
Er det ikke "bare" at købe en model, som I kan li' og så sprætte den op og måle. Ved ikke en dyt om det, så måske en designskole kan hjælpe som et elevprojekt?
I får helt sikkert brug for en måleskema, for en S er ikke lige small ved de forskellige leverandører. hvis ikke i har en målfast skema, vil en leverandør altid prøve at spare lidt stof her og der.. og som du skriver ønsker I faktisk mål udover det mest almindelige. I skal efterlyse en konstruktør til opgave.
Jeres label skal oplyse om materiale, størrelse, made in xxxx, vaskeanvisning, alt sammen også på dansk.
Jeg formidler private labels produceret i Portugal, de kan hjælpe med at lave standard størrelse, de kan lave test prints osv osv...
Du kan få produceret ned til 1-200 af hver design i starten, så du ikke risikere at skulle købe 5.000 t-shirts hjem fra kina...
Hvis det er noget der har interesse og du kunne tænke dig at hører mere, så kontakt mig på mail Kristian@connectedbn.dk
P.s. Jeg har en dansk kontakt i Portugal, som i også kan tale med, det er med til at sikre kommunikationen, så der ikke opstår tonsvis af misforståelser..