Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Halal kød Web shop

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Hej jeg er en fyr på 25 som overvejer at sælge halal slagtet kød ( kød slagtet på en muslimsk måde) hvor der bliver leveret til døren jeg har reklameret for det på facebook og andre hjemmesider og har fået 12 henvendelser indenfor den 1 uge problemet er bare at jeg ikke har en kød leverandør og jeg har snakket med en slagter som er med på ideen men føler at han bare vil bruge mig til at få shoppen op og kunderne og så vil han overtage det da det ham som levere kødet og gøre det klart . Jeg overvejer at finde et slagteri der levere til butikker og høre om de kan levere kød hver uge alt efter hvad der bliver bestilt det kan godt være jeg ikke har det store kapital som slagteren jeg snakkede med men på den måde kører jeg min egen virksomhed jeg vil gerne høre jeres mening om hvad i synes er bedst beklager hvis indlægget blev for langt
Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:29

Skal kød ikke ligge på køl? 

Det bliver da svært at sende med Post Danmark :)

Fin idé ellers, stor målgruppe Angel

Mh. til din slagterven,  og hvis du sætter dig godt ind i CMS/adwords/SEO osv...  det kan en slagter altså ikke gøre :) 
Du kan jo desuden også bare selv oprette et CVR nummer og så bare få en faktura af din slagterven og afregne på den måde.  

Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 10:26
Jeg vil levere det selv med bil ìg det skal ligge i en flamingo boks hvor det er vakuum pakket og med is ifor at holde det køligt ham slagteren vil være partner i det men jeg føler at han overtager ideen og gøre det til sin egen og han vil køre det hele igennem hans cvr nr jeg har ingen erfaring med alt det derfor er jeg usikker på om jeg vil gå solo og starte småt eller have ham med hvor vi starter stort men har bare en følelse af at jeg i sidste ende ender som en medarbejder istedet for partner
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:34

Find en anden slagter, der er nok af dem.

Hvis du selv får problemer med at køre rundt i hele Danmark, så find evt. en slagter der allerede selv bringer kød ud og lav forretningen sådan , at du får en provision for hver kunde han får på baggrund af din webshop.

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:57

Der er mange regler omkring fødevarer. Der er givetvis særlige regler for transport, og der skal foreligge en masse dokumentation. jeg kan ikke hjælpe dig med de detaljerede regler, men du skal tage kontakt til den lokale Fødevarestyrelse og få klarhed over de krav mv. der er til opbevaring og transport,

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 11:28
Så du forslår at jeh finder en slagter der kun leverer kød til mig hvor jeg selv styrer Web shoppen og transport osv ?
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 11:31
Hej Kirsten jeg har selvfølgelig tænkt mig at undersøge det grundigt hos fødevare styrelsen og gøre ikke noget før jeg har fået det hele godkendt
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:37

Du kunne jo eventuelt lave det som en dropshipping aftale med slagteren eller et slagteri. på den måde skal du kun sørge for at have en webshop kørende, du slipper helt for alle de regler der omkring at have med fødevare at gøre da du kun står for salget.

Der vil selvfølgelig ikke være lige så mange penge i det, som hvis du kørte ned til et slagteri og hentede 500kg halal slagtet køb og solgte, på den måde vil du selvfølgelig få langt største andel til dig selv, men husk på at der så er udgifter til, opbevaring, transport og medarbejdere. for moder ikke du kun vil holde din forretning til en del af DK, du vil vel have hele DK og så får du nogle lange køreture, og det vil jo ikke være muligt at levere i Århus og Rødby samme sag. (arh det ville det men så skal du ikke have andre leveringer som ikke ligger på den strækning )

Så en dropshipping aftale med et slagteri eller en slagter er nok det bedste til at starte med, så kan du altid senere udvide og selv stå for transport af kødet...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:38

Hej Mohis

Nu skal jeg blankt erkende at jeg ikke kender dit marked specielt godt. Men jeg tænker at det måske ikke er arbejdet og pengene værd at lavet en webshop. 

Jeg tror du vil komme ligeså langt med en alm. hjemmeside (fx. wordpress) også en god bestillingsformular. 

For dig handler det jo om at få faste kunder der kommer igen, og med en begrænset størrelse i målgruppen, tror jeg din energi skal ligge i at spake døre ind og ikke arbejdet med webshop.

Held og lykke med iværksætteriet!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:39

Hejsa.

Det lyder da som en super ide ! Mig bekendt er halal-kød gearet til at holde længere end alm. kød, og dermed lidt mere "bæredygtigt" om man vil.

At finde en kødleverandør burde ikke være det store problem. Viser det sig alligevel at volde problemer vil jeg måske gerne hjælpe dig hvis du er lidt mere klar i spyttet med en forretningsplan så jeg ikke trækker unødigt på mit netværk (spild).

Hvis du kan få slagteren til at emballere det på en bestemt måde tror jeg du kan slippe nogenlunde nemt omkring transportproblemet - så skal du nok bare have en kassevogn og et næringsbrev, - du skal selvfølgelig føre daglig egenkontrol i dit transportmiddel.

Jeg ved desværre ikke hvor længe man må køre rundt med forholdsvis let fordærvelige madvarer i flamingo-bokse, men jeg vil næsten tro du skal have bygget køleanlæg ind i bilen såfremt du skal bevæge dig større distancer, rent geografisk.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)