Videoen med David after the Dentist sikrede familien et sekscifret beløb i dollars, så det er mellem 600.000-6.000.000 kr...
Men det krævede så også 56 mio. views (læs evt. mere på Washington Post).
Har du evnerne til at skabe et youtube hit tror jeg at du kan tjene klart mere på at lave videoer for andre. De fleste firmaer burde være villige til at betale mere end 6.000.000 kr for en video der rammer over 50 mio views, og som kåres til en af årets videoer. Tænk på al den presse det har skabt.
Ifølge youtube uploades der mindst 35.000 timers video til youtube... hver eneste dag, med en maks tid på 10 minutter pr video er det mindst 200.000 videoer dagligt, så det kræver både talent og et stort maskineri at lave noget der bliver en sensation på youtube. Og kan du det, så tror jeg som sagt du skal fokusere på at sælge disse evner til højestbydende.
Eller en anden løsning kunne være at slå sig på at markedsfører produkter mod at få en procentdel af den øgede omsætning. Et band der kæmper for at få et gennembrud giver vel gerne en ret god pris pr solgt nummer på Itunes hvis du kan lave dem en video der bare runder 1 mio views... Mange andre produkter eller små firmaer kunne bruges i samme model.
Men at tjene penge på bare at lave videoen og de afledte indtægter tror jeg ikke er så nemt, der er for mange udgifter forbundet med at få videoen spredt hurtigt nok til at den når den kritiske masse så den går viral.