Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til programmering!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

dette er mit første indlæg her på Amino, så håber jeg har lagt det op det korrekte sted.

Har haft RIGTIG meget gavn gennem årene af alle jeres super gåde råd og store hjælp I deler ud af herinde, men er nu stødt på et problem til en ny forretningsidé, som jeg søger hjælp til.

Så nu er det vist på tide at jeg får oprettet min egen profil.

Jeg leder efter en person som kan finde ud af at programmere et webbaseret design/grafisk program, hvori man kan designe sin egen fil, som kan videresendes til tryk.

Dvs. man skal kunne skrive/redigere tekst, grafik og uploade egne billder. Filen skal kunne laves om til trykklar fil og sendes afsted til tryk.

Jeg har forhørt mig i eget netværk og fået at vide, at det skal være nogen, som kan finde ud af enten at programmere i Flash eller AJAX (det er så hertil min viden rækker på dette område;-)

Vedkommende må også gerne have forstand på at opbygge hjemmeside/webshop, men ikke absolut nødvendigt!

Da jeg har mine øvrige forretninger i partnerskaber med andre, hvor vi hver især er dygtige på forskellige områder, er jeg interesseret i at finde en person, som ligeledes kunne være interesseret i at indgå i et partnerskab omkring denne idé.

Uden at lægge alle kort på bordet her, er det en idé, som komplementerer én af mine eksisterende forretninger perfekt.

Såfremt dette kunne være interessant for dig har jeg brug for du besvarer dette indlæg med dine kontaktdata samt hvilke kompetencer du besidder ifm. ovenstående opgave. Skriv ligeledes gerne links til evt. relevante opgaver du allerede har løst.

Ser frem til at høre fra digSmile

De bedste hilsner

Christian

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 04:52

Jeg tror du skal re-evaluere dit krav om at det SKAL vaere en webbaseret loesning, og ikke et stykke software kunden downloader.

Umideltbart er det smart at lave det webbaseret saa kunden bare kan bruge det, men i praksis vil det give store problemer hvis der skal haandteres store billeder eller kompliceret grafik. Og specielt vil det vaere et problem hvis der skal laves nogle form for billed behandling i en online version.

Saa:

Hvilke output format har du brug for (Postscript, pdf eller lignende?).

Hvilke kvalitet har du brug for. Skal du kunne printe i hoej kvalitet med billeder taget af en rigtig fotograf, eller skal det baere vaere low-quality jpeg filer?

Har du brug for CMYK support?

Hvilke billed effekter har du ca brug for? Farve korrigering, cut/copy/paste - Andre effekter?

Eller to sum up:

Kan det du vil lave mest beskrives som:

1:Et mini dtp program, med komplicerede layout funktioner og visse billed behandlings funktioner som kan bruges til at producere hoej kvalitet tryk?

2: Et Skriv noget tekst her, upload et billed fra din mobil telofon og saa printer vi 200 eksempler til dit bryllup?

Loesning 1 kan naeppe laves fornuftigt i en browser, mens loesning 2 nok godt kan lade sig goere enten med AJAX eller Flash.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 07:13

Hej Martin,

tak for dit indlæg.

Det er nærmest løsning 1 som du beskriver.

Der er ikke brug for detaljeret billedbehandling (evt. bare beskæring/rotering) eller komplicerede layout funktioner. Men billedet skal formentlig være af høj kvalitet, da der er tale om store formater ved tryk.

Og så skal der kunne tilføjes tekst, hvor du har basis redigeringsmuligeder som fed/kursiv/understreget, font, farve, str. etc.

Vi er mere ovre i en basis version af PowerPoint, end end udgave af PhotoShop/Illustrator.

Faktisk meget i retningen af:

http://www.vistaprint.dk/vp/ns/easypath/studio.aspx?pf_id=017&cfs=-1&icparts=yes&combo1=76040.113.4.%7c%7c137%7c0&num_req_imgs=0&arr_id=0&uei=0&ag=true&rd=3&ref=1&referer=http%3a%2f%2fwww.vistaprint.dk%2fgallery.aspx%3fpg%3d58%26preid%3d92%26pf_id%3d017&GP=9%2f28%2f2010+1%3a08%3a19+AM&GPS=1318622910

som er en fuldt webbaseret løsning.

Håber det kan give et mere klart billede af, hvad jeg er ude efter:-)

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 08:25

Hej Christian,

Dette kan vi lave for dig. Du er meget velkomme til at sende mig en mail på admin@cetadesign.com - så kan vi drøfte nærmere.

Fortsat god dag.

De bedste hilsner

Morten Dal

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:30

Saa skal det nok laves i flash, da visse af disse features bliver meget besvaerlige at lave med AJAX(Javascript).

Men jeg vil stadig anbefale at du faar det lavet som et egentligt program i stedet for en online loesning.

Hvis du faar det lavet det som online loesning i flash bliver din loesning imho bare ubrugervenligt, langsom og dyr at udvikle, sammenlignet med at faa det lavet som et 'rigtigt' program.

Jeg maa nok hellere lige beskrive hvorfor en online loesning i flash er problematisk: Problemet er grundlaegende at det du beskriver du mangler faktisk et et computer program og ikke et website. Saa der skal laves et program uanset hvad. Men hvis det skal koere online saa skal det laves i, og flash er grundlaeggende ikke designet til at udvikle 'almindelige' programmer.

Og ja jeg ved at jeg ikke har set hele dit interface eller ved noget om hvordan du vil designe det, saa muligvis er flash ikke et stort problem, men jeg tror det nemt kan blive problematisk.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 09:53

@ Martin: Har nu undersøgt div. muligheder i dybden, og har et par kvalificerede forslag på en webbaseret løsning, som jeg i første omgang vil gå videre med.

Mange tak for din feedback:)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)