Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til trådløs opsætning af printer

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

André Kristensen:

Jamen jeg har prøvet at være inde i opsætningen på printeren, for at sætte IP-adressen og de andre ting manuelt op under WLAN.

Har du fået den på det trådløse netværk? Har du feks. sat noget op vedr. navnet og nøglen til dit trådløse netværk?

Når du har prøvet at sætte ip-adressen har du så styr på hvad du skal sætte op (no offense, men jeg ved ikke hvor meget du har fod på netværk ;-))
Hvilket ip-net/subnet bruger du, hvilken ip har din router og hvilken ip har du givet din printer?

Hvordan har du konfigureret din PC/MAC til at printe over netværk?

Og så skal du lige definere "de andre ting" du har sat manuelt op, ellers er det svært at følge om du har fat i det rigtige ;)

/Brian

Nej, jeg kan ikke finde den mulighed, hvor jeg kan skrive nøglen eller andet til mit trådløse netværk.
Ja, jeg har rimelig styr på netværksindstillingerne, og jeg har sat "de andre ting" op, som indebærer ip-adresse, subnet, gateway, osv. altså indstillingerne jeg har fundet på mit trådløse netværk er sat op på printeren. Jeg har ikke givet min printer nogen IP, jeg har blot skrevet samme IP-adresse som min PC har fået tildelt på det trådløse netværk - det kan være, det er her den ligger? Ellers må det være, at min printer ikke er "forbundet" til mit trådløse netværk, på den ene eller anden måde. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:11

Donitez:

Din router kører højest sandsynlig med DHCP.
Kan du på din printer finde dit netværk og indtaste koden til dit trådløse netværk?

Der skal være en søgefunktion efter trådløse netværk ligesom du gør på en computer.

Det er ikke særligt udbredt at opsætte netværksprintere, som skal udskrives på via IP-adressen, til at modtage IP-adressen via DHCP.
Den bør stå til fast IP-adresse.

Kan du pinge den IP-adresse, som printeren er sat til?

Hvis ja, kan du evt. tilgå printerens webinterface i browseren den via http :: // "printerens IP-adresse" ?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:15

André Kristensen:
Jeg har ikke givet min printer nogen IP, jeg har blot skrevet samme IP-adresse som min PC har fået tildelt på det trådløse netværk - det kan være, det er her den ligger?

Har du givet printeren samme IP-adresse som din PC?
Det vil med sikkerhed IKKE virke, da det vil give IP-adresse konflikt.( 2 eller flere enheder med samme IP-adresse)  Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:22

André Kristensen:

Nej, jeg kan ikke finde den mulighed, hvor jeg kan skrive nøglen eller andet til mit trådløse netværk.
Ja, jeg har rimelig styr på netværksindstillingerne, og jeg har sat "de andre ting" op, som indebærer ip-adresse, subnet, gateway, osv. altså indstillingerne jeg har fundet på mit trådløse netværk er sat op på printeren. Jeg har ikke givet min printer nogen IP, jeg har blot skrevet samme IP-adresse som min PC har fået tildelt på det trådløse netværk - det kan være, det er her den ligger? Ellers må det være, at min printer ikke er "forbundet" til mit trådløse netværk, på den ene eller anden måde. 

To ting:

Hvis ikke du har skrevet nøglen til dit trådløse netværk, så er den ikke på nettet og du kan ikke printe til den - det er lidt det samme som du ikke har sat netværkskablet i. Første betingelse for at kunne printe til den er at du får den på dit netværk, hvordan du gør det med den specifikke printer ved jeg ikke, jeg har som sagt ikke nogen erfaring med Konica Minolta.

Den anden ting er at du skal have styr på din ip-opsætning, det betyder bla. at du skal have givet printeren en adresse uden for dit DHCP-scope (det er sikkert sat op i din router) og så må du ikke give den samme ip som din PC, det vil med sikkerhed aldrig virke ;-)

Men først, få den på netværket, det er første skridt - alt andet er ligemeget før du har fået den koblet på det trådløse.

/Brian

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)