Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 URL'er til samme side - problem?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er blevet opmærksom på at jeg har 2 URL der fører til samme side, og i Google Webmasterværktøj er det vist som et problem jeg bør rette.

Det er en artikel om løbecykler, link:
http://swingcar.dk/article_info.php?articles_id=4

Kopi URL:
http://swingcar.dk/article_info.php?articles_id=4&language=da

Det sjove er jeg ikke rigtig ved hvor kopien m/sprog kommer fra. Jeg kan ikke se at de links der er på sitet har den URL. Og i øvrigt er alle sprog pånær Dansk slået fra.

Jeg ved heller ikke om jeg kan fjerne den, men det er den samme side og der er kun én side, men altså 2 URL'er.

Er det noget jeg skal få ordnet på en eller anden måde, eller skal jeg ikke bekymre mig om det?

Mvh/Kjeld

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:44

Hey.

Dete r en af klasikkerne når vi snakker Duplicate Content. Så ja det er et problem og det er noget du bør tage hånd om. eller rettere det burde have været noget som systemet tog hånd om, da dte er systemets skyld at den url kan genereres.

Problemet er der at der kan skabes uendeligt meget Duplicate Content på din hjemmeside, det behøver ikke være som du skriver ovenfor. fx dette viser dig at det er muligt at skabe den samme side i millioner af eksemplarer: swingcar.dk/article_info.php?articles_id=4&tester=hejhej

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 12:07

Hej Kim

Det er jo uhyggeligt med det eksempel du viser. Hvordan løses det egetligt?

Mvh/Kjeld

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:59

swingcar.dk:

Hej Kim

Det er jo uhyggeligt med det eksempel du viser. Hvordan løses det egetligt?

Ja, og det er en ting som rigtig mange hjemmesider lider under. og samtidig også en ting som der ikke er ret mange webdesignere eller programmører som ved noget om eller gider gøre noget ved og derfor er der jo også mange hjemmesider som ikke tager hånd om problemet.

Jeg kan ikke rigtig se hvilken løsning du kører med, og om det er en hosted løsning, fx dandomain eller en af de andre som nu tilbyder shopløsninger. Men er det en af dem, så kan du ikke rigtig gøre så meget for at fjerne problematikken med Duplicate Content helt. medmindre du har adgang til FTP og htaccess filen, da man så kommer lidt længere i kampen.

Den eneste måde hvorpå man kan fjerne risikoen for Duplikeret indhold fuldt ud, er ved på sin vis lave en liste over alle de sider som er lovlige, altså de sider som reelt findes. Det kan være en tabel i databasen eller en fil på serveren(lidt langsommere) Nogen systemer som fx mit SEO CMS gør dette automatisk. Bliver der så skrevet en anden url end der står i listen, ja så findes den reelt set ikke og der bliver derfor genereret en fejlside i stedet for, eller hvis der er opsat andre regler, så kan den evt 301 redirecte til en bestemt side.

Men den eneste vej frem er at fjerne hullet i systemet, så ender man ikke ud i underlige løsninger i sidste ende.

Man kan dog via webmaster Tools fortælle at sider hvor language er defineret, skal ekskluderes. det gør man under Webstedskonfiguration -> indstillinger - > parameterstyring -> Juster parameterindstillinger. Men det sikre dig ikke totalt, da det er muligt at lave en hvilken som helst url på din hjemmeside, og den vil stadig vise den samme side. man kan også skrive swingcar.dk/?hej=tester hvilket jo viser dig at man reelt kan skrive hvad man vil.

Men har du adgang til serveren via FTP og adgang til htaccess, så kan man gøre langt flere ting for at undgå at det sker. men det er stadig ikke helt godt.

Yderligere som en sidebemærkning, kan du også bruge canonical tagget, hvis det selvfølgelig er muligt i dit system.

Håber det hjælper dig på vej.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 13:31

Hej igen.

Tak for din forklaring. Jeg har skrevet til Golden Planet, så må vi se hvad de siger. Men ellers har jeg FTP adgang og tilsyneladende også til nogle .htaccess filer. Hvordan jeg evt. kan rette dem ved jeg ikke umiddelbart, men måske det kan lade sig gøre at få styr på det.

Der er da lidt at arbejde med kan jeg se :-)

Mvh/Kjeld

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:45

Hæ, ja der er meget arbejde med sådan noget, og det er derfor det i mit system ikke kan lade sig gøre at generere Duplicate Content. og at alt foregår automatisk :) så skal kunden jo ikke sidde og tænke på det. for det er nemlig ikke altid ligetil at rette sådan noget.

Ja du skal få Golden Planet til at få fjernet problematikken i deres system. for det er nemlig der fejlen ligger. siger de noget andet, ja så er det fordi de enten ikke tager Duplicate Content alvorligt, eller fordi de ikke ved hvad det går ud på. Men det er noget man skal gå op i og det er noget som er vigtigt, da fx en konkurrent kan lave stor ravage på den front.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)