Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af mindre indie spilfirma ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i lang tid overvejet at starte mit eget lille indie spil firma i still med Playdead & Pressplay - se evt deres hjemmeside: http://www.limbogame.org/ &  http://maxandthemagicmarker.com/

Jeg har samlet 6 talentfulde mennesker, alt lige fra lydmand, concept tegner og 3d gafikere. Her iblandt en der tidligere har arbejdet på de gamle Hugo spil samt siddet hos A-film en årrække. Vi har også fundet lokaler samt maksiner og programmer til start af dette lille firma - Vi har oven i købet en smadre god ide til et spil (som jeg ikke vil afsløre her ) Problemet ligger i at skaffe pengene for at kunne gøre drøm til virkelighed!

Jeg har undersøgt legater og diverse fonder, men kan ikke finde nogen der vil kaste pengene efter det, eller også er beløbet så småt at det ikke kan bruges - desværre! Jeg vil helst styre uden om banker og kreditore. Grunden til at jeg har oprettet denne tråd, er i håb om at der er nogle mennesker derude, der ligger inde med en ide eller flere til at skaffe en god sum penge til opstart af denne drøm! =) Håber evt på nogle investore der er modig nok til at gå ind i projektet?!

Mvh

Philip Bilenberg - en mand med en go ide!

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:48

Hej Philip...

Jeg tror de fleste af os har drømt at udvikle et spil i løbet af vores liv, det er bare de færreste som tager chancen eller har det der skal til...

Jeg kan afsløre at jeg selv har arbejdet som 3d modellør  for sådan et spilfirma navnet : Zeitguyz. Vi udviklede FPS spil som fik meget ros i E3 messe i USA samt kom firmaets navn i flere aviser her i dk.. Men desværre som det ligger i øjeblikket er Danmark ikke særlig stærke på det område, mange investorer stoler eller tør ikke at satse penge på sådan et projekt.

Med mindre dig dit team er klar til at forsætte projektet uden betaling så skal i virkelig lede og have heldet med jer..

Jeg ønsker dig held med projektet...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:52

Jeg mødte Østjydsk innovation til iværksætter messe i Århus. Hende jeg snakkede med sagde at alt havde en chance og hvis folkene bag projektet levede 100% for det var de klar med en pengetank. Hun nævnte også lige at småprojekter under 250k ikke var interessant :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)