Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad med tolden?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle aminoer!

Nu ser verdenen sådan ud at min kæreste har bestilt et parti tøj hjem fra USA. Vi lader os ikke momsregistrere før min barsel slutter.

Men hvad sker der nu? Varerne blev sendt fra USA i Fredags. For vi et brev ind ad døren hvor told+moms beløbet er oplyst, som skal betales? Hvordan bliver varerne fortoldet? Kommer der også et brev ang. det, eller hvordan foregår det?

Min kæreste er ikke registreret som importør. Skal han det, når vi ikke er momsregistreret, eller hvordan hænger det sammen?

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Den speditør eller det firma som skal udlevere godset/varerne til Jer, har også ansvaret for at dette er korrekt indfortoldet.

Såfremt I ikke er momsregistreret, så skal bliver told/moms opgjort og I skal så betale dette kontant til SKAT, før varerne kan udleveres - dette vil være fremgangsmetoden efter bogen. Der findes dog også en hel del speditører som ikke kender toldreglerne godt nok og som derfor udleverer varerne til Jer uden at have sørget for korrekt indfortoldning (men de formår dog som regel at opkræve deres egne gebyrer) - I skal derfor selv være lidt oppe på mærkerne ellers er det jo i sidste ende Jer der ender med regningen SKAT.

Afsenderen kan som regel oplyse hvem I skal henvende Jer til for at få godset udleveret og ellers bør dette fremgå af fragtdokumentet som I gerne skulle have fået tilsendt.

Mvh

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)