Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affilliate?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Som overskriften lyder, så er jeg meget i tvivl om affilliate marketing, men alligevel er det ikke helt til at komme uden om når man har en webshop.

Vores hjemmeside har været nede i et par måneder pga skift fra en udbyder til en anden. Nu er den endelig oppe at køre, men der sker bare ikke ret meget. Jeg ved udmærket at det gælder både butikker og flere webshops lige i tiden, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, at det også selvfølgelig kan skyldes at vores kunder har søgt andre steder hen.

Når man bliver lidt desperat ligesom jeg, søger man selvfølgelig alternativer, og et af dem kunne være affilliate marketing, med CPC eller CPO afregning.

Er der nogle der har erfaringer(ja det ved jeg jo der er), både positiv og negativt, og i givet fald, hvem bruger i så?

Finkena

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:48

Det aller billigste sted at komme igang er hos Partner-Ads, hvor du kan komme igang for 1.000,- kr. inkl. moms. Du kan finde en komplet liste over netværk i DK her: http://www.partnerprogrammer.dk/networks.php.

Regn ud hvor stor en prcentdel af dit salg du er villig til at afregne affiliates med og kontakt herefter de forskellige netværk. Nogle af dem tager et beløb for opstart, men det kan du jo prøve at forhandle væk, eller hoppe videre til den næste på listen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 16:26
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 17:55

Hejsa,

Jeg kender godt begge to, men har ikke erfaringer med dem. Er det klogt at koble sig op til flere end én affilliate, eller skal man starte med en kun?

Finkena

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:00

Finkena:

Hejsa,

Jeg kender godt begge to, men har ikke erfaringer med dem. Er det klogt at koble sig op til flere end én affilliate, eller skal man starte med en kun?

Hvis du afregner med en procentdel af salget og kan forhandle startgebyret ned eller helt væk, så er der ikke noget galt i at benytte en lang række netværk samtidig, det er der flere annoncører der gør.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 18:17

Det lyder godt. Man kan jo afprøve det i en periode og se om det giver noget.

Finkena

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Finkena:

Hejsa,

Jeg tror ikke at du får mange flere salg ud af at være på flere netværk - De fleste affiliate er tilmeldt de fleste netværk, men man har selvfølgeligt nogle netværk man fortrækker. Der er dog et par ting du skal være opmærksom på i forhold til valg af netværk eller flere netværk på samme tid.

Find en liste over affiliate netværk 

Søg på deres navn og se hvad folk siger om dem

Ring til dem som du syntes lyder spændende, find ud af deres priser, service osv

Vælg et netværk som du er tryg ved i forhold til de personer som du taler med

Hvis du vælger flere netværk, så sikre dig at du enten har 3. parts som kan flere salg som er blevet registret flere steder - Google PPC, Netværk A, Netværk B. Du kan også tage en salgs rapport ud af netværkets systems og se dine ordre nummer og  tidspunkt så køre dem sammen manuelt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:54

Gode erfarigner med euroads, dog også partner-ads.

Dog afhænger det også af hvad du er villig til at give væk, så vej det op mod din egen avance og se hvad du evt. kan få ud af det. Og så husk for guds skyld at teste og holde nøje øje. Gode billeder/reklamer sælger også mere. Så alt i alt er det en strategi du skal ligge for hvad du vil gøre affiliate mæssigt og hvad du er villig til at ofre for det.

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)