Hej Aminoer, Som overskriften lyder, så er jeg meget i tvivl om affilliate marketing, men alligevel er det ikke helt til at komme uden om når man har en webshop. Vores hjemmeside har været nede i et par måneder pga skift fra en udbyder til en anden. Nu er den endelig oppe at køre, men der sker bare ikke ret meget. Jeg ved udmærket at det gælder både butikker og flere webshops lige i tiden, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, at det også selvfølgelig kan skyldes at vores kunder har søgt andre steder hen. Når man bliver lidt desperat ligesom jeg, søger man selvfølgelig alternativer, og et af dem kunne være affilliate marketing, med CPC eller CPO afregning. Er der nogle der har erfaringer(ja det ved jeg jo der er), både positiv og negativt, og i givet fald, hvem bruger i så? |
Det aller billigste sted at komme igang er hos Partner-Ads, hvor du kan komme igang for 1.000,- kr. inkl. moms. Du kan finde en komplet liste over netværk i DK her: http://www.partnerprogrammer.dk/networks.php.
Regn ud hvor stor en prcentdel af dit salg du er villig til at afregne affiliates med og kontakt herefter de forskellige netværk. Nogle af dem tager et beløb for opstart, men det kan du jo prøve at forhandle væk, eller hoppe videre til den næste på listen.