Jeg har selv været håndværker, og en håndværker gør krav på den bedste kvalitet på arbejdstøj og er fuldstændigt ligeglade med om chefen er en fedterøv der prøver at prakke dem noget no-name fra østen på. Også selvom kvaliteten er i top er den ikke nem at få solgt. Det vil tage noget tid hvis du laver dit eget arbejdstøjs brand, og det vil ikke blive nogen billig fornøjelse at battle med Mascot og Kansas om en position osv. Jeg ser derimod et marked hos de samme firmaer i polo shirts med logo og t-shirts med logo, måske også strømper og den slags. |
Glem ikke at spørge til loven om arbejds beklædning. Tidligere fandtes der lov om afslutning af ærmer, for at de ikke skulle hænge fast i evt. maskiner og gøre større skade end nødvendigt vis uheldet sker.
Desuden finder jeg det en god ide, bare husk at det bliver koldt i DK og forskellige typer stoffer reagerer forskelligt på temperatur svingninger. Så er der bevægeligheden, styrken og ikke mindst at den virker beskyttende.
Kig godt på hvad det er, mærker som Kanvas levere i design og materiale og lær af det og tilrettelæg dit indkøb med salg for øje. Psykologi er meget vigtigt hvis du skal have solgt dit produkt. Prøv eventuelt at finde et innovativt tiltag på arbejdbeklædnings markedet. Det kunne være tøj der ikke lugter, leveret med logo i lasertryk, farverne holder 2 år med ugentligt antal gange vask o.s.v. Mange tøjfirmaer, ønsker ikke at ændre på det de har, det kræver investeringer i salg og introduktion og når man i forvejen har et marked - hvorfor så alt det besvær? Du skal finde noget bedre til samme pris eller billigere.
Desuden er det også en god ide, at besøge dine kunder på forhånd. Det vil hjælpe dig med at finde den rigtige pris, kvalitet og marked.
Uniforms markedet i DK er noget konservativt.