Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næsten umuligt at ændre folks vaner!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med den bekymring om at de fleste folk går med skyklapper på i forhold til internettet. Hermed mener jeg at jeg har en mavefornemmelse for at 90 procent af alle internetbrugere holder sig til mellem 5-10 hjemmesider som så er blevet deres daglig rutine, her tænker jeg fx på fb, mail, nyheder ol. som de så logger på når de står op og inden de går i seng.

Jeg regner selvfølgelig med at dette er anderledes for amino-brugere. Jeg antager nemlig at de har en helt anden grad af nysgerrighed i forhold til nye hjemmesider og nye ting i alt almindelighed. Jeg kunne godt tænke mig at vidde om der er nogen der kender til nogle rapporter eller statistik på området?

Mit næste spørgsmål må derfor være hvordan skal du så kunne opnå en jævn trafiktilstrømning til din side ved mindre, at du laver noget der er helt unikt, hvilket de fleste vel ønsker men de færeste vel kan sige at de gør.

Mvh Jakob / sportnu.dk 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:57

Beklager Jakob...

Mine daglige interesse rutiner er;

I google (men kun lige for at læse nyhedsoverskrifterne).
Facebook
FakturaService.dk (statistik osv)
eb.dk
eksperten.dk

og et par andre blandede jokesider og andet forums.

og naturligvis Amino.dk - nævnt men er absolut ikke den jeg bruger mest.

Derudover er jeg jo PHP programmør (også privat freelance) - så daglige udviklingsopgaver reloader jeg afsindig meget - men jeg interesserer mig sådan set ikke for dem andet end i forhold til udviklingen.

Men jeg surfer konsekvent ikke, og jeg klikker af natur ikke på reklamer.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:12

Vi er vanemennesker fra vugge til grav, mest udtalt i de helt unge og helt ældre år. 

Jeg tror altid man har skulle lave noget helt unikt for at få folk til at skifte vaner. I dag er det bare langt sværere end det var for 5-10 år siden på nettet. Dengang var der så mange nicher og ting der slet ikke var opfundet endnu. Det var meget lettere at lave noget unikt.

I dag har internettet udviklet sig i en grad så det er svært at være unik. Før i tiden kunne man lave et par fede nyskabende funktioner og så var siden unik. I dag ligger mange af de samme funktioner i gratis opensource systemer eller er udviklet på 100 andre sider.

Jeg observerer selv at sider med indhold kombineret med hype/stil/personlighed er dem der kan begå sig i dag og få en tilstrømning af brugere.

Med hype/stil mener jeg at godt indhold fra eksempelvis en SEO-ekspert ofte sælger endnu bedre hvis han også har en vis hype omkring sig. Indholdet bærer naturligvis hans side, men hype, stil og personlighed udadtil er med til at skaffe endnu flere brugere. Stilen behøver hverken være overdrevet eller påtaget, bare man har en fornemmelse af personen når man er på hans side. Jeg synes Thomas Rosenstand er et godt eksempel på en person med en faglig udstråling (og viden self.) men hvor man stadig har en ide om hvem der er bag. 

Man kan sagtens have en faglig stil og stadig give noget af sin person og det tror jeg bliver vigtigere og vigtigere jo flere unikke tekniske muligheder der bliver udtømte.

Der vil altid kunne komme nyskabelser, men det var lettere dengang man kunne starte en e-butik som den første i sin branche og så kom kunderne ellers bare væltende blot fordi de gerne ville prøve at handle på nettet. De tider er forbi og i dag handler det knap så meget om unikke funktioner, men mere om unikke personer og unik branding.

Jeg synes personligt det er ærgeligt at det er hype og stil der skal sælge mange produkter i dag, men man må også acceptere hvordan forholdende er og indrette sig derefter. Virksomheder der vil starte op i dag snyder sig selv hvis de kun vil sælge sig selv på produktet, med mindre produktet er unikt i sig selv. Men har man et unikt produkt er der netop også mulighed for at skabe hype og komme frem med noget personligt. Og det sidste er med til at give et forspring når konkurrenterne kort tid efter er klar med samme "unikke" produkt.

Mvh Thomas Frost, WebCoders.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:41

videreformidle din viden på din side og du må meget gerne være branches med længste og bedste forklaringer , vær nyskabende , brug din fantasi blogge løs giv og giv aldrig op , den der bliver og ved er den der vinder og kampen før man ser det endelige resultatet kan gå flere år for det kan være hårdt arbejde at lave branches bedste tekster og der må gerne være billeder med og derved måske en succes side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spændende emne

Jeg tror faktisk der er en risiko for at gå lidt galt i byen, når man så gerne vil sætte folk i kasser. Så det vil jeg også gøre, - jeg kommer så sjældent ud ;-)

Jeg bruger stort set de samme sider, fordi jeg er "tryg" ved deres funktioner. Jeg har måske med succes lavet nogle telefonopslag på en side, og en dag finder jeg ikke det ønskede. Så bruger jeg "avanceret søgning" på siden, og minsandten om ikke det lykkedes. Nu har jeg erklæret mig selv som superbruger på siden, og så skal der rigtigt meget til at rykke mig til en anden side.

Det er så bare ikke udelukkende vanens magt, - tror jeg.

Jeg tror faktisk det skyldes at man ikke tager forbrugeren med når man designer og udvikler koncepter. Et af mine yndlingsklip på Youtube er et hvor folk overhovedet ikke aner hvad Google er. For dig, mig og sikkert alle andre på Amino er disse mennesker jo så grinagtige - hø, hø - men hvad er Google? Glem alt om SEO og affiliate og dine egne placeringer, - og kig på Google. Fucking kedelig - tre linier tekst. Hva, ba!

Nåtr der ikke er flere konkurrenter til Google, så er det fordi alle de der bruger computere meget tænker ens. Så det der udvikles bliver ens, og det sætter sig på mig som forbruger. Jeg forventer faktisk at tingene ser ud på en bestemt måde. Læs Martin Thorborgs bøger, - han skriver at links skal være med blåt, og at menuen skal være hvor den plejer etc. - og der har du kernen i problemet. Det er skam rigtigt hvad  han skriver jf. min indledning, - men det er også iværksætterens chance.

Lecder du efter det nye Facebook lign. succes - så laver du Google-video hvor du ved søgning får præsentation af det du søger på i bileder/video - eller Facebook på video.  Kig på min telefon (jo,jo vi ældre har andet end nokia 3310) nu skubber man til menuerne med fingrene, og  Oda popper op - som billede. Så skal man ikke huske om hun er arkiveret under svigermor, lede kælling, eller dont ever touch dial here - det er så skide nemt.

Min computerskærm har samme funktioner, - og det er i virkeligheden den vej man skal tænke.

Så der hvor problemet med vanerne opstår, - er faktisk blandt dem der udvikler og finder på - de er for vant til Google og deslign. selv.

Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)