Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern mikrofon til videokamera

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 04:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der mon nogen der har et godt bud på en eksterne mikrofon, der skal tilsluttes et kamera med et 3.5mm stik? Den skal bruges til optagelser af en talende person.

Kvaliteten skal være helt i top - ala de klip du ser på www.sagfoererne.com

Tak :)

hilsen Morten

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bare et forslag, kan du ikke optage lyd og billede på hver sin enhed sådan du kan synkronisere det bagefter?

Så tror jeg det er lettere at redigere?

Preben

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo det kan man da, men det synes jeg umiddelbart lyder kompliceret. Skal det synkroniseres efterfølgende, så stiger arbejdsbyrden vel, og da tid jo er penge, så bliver det også dyrere for kunden...... vil jeg tro..

Hilsen MOrten

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du har helt ret, undgå at optage på to forskellige enheder, det tager bare længere tid, i nogle tilfælde og med nogle kameraer kan det dog være en fordel, men det er en helt anden snak.

Hvis du skal have en rigtig god mikrofon så er det noget i stil med den her:
http://www.thomann.de/dk/rode_ntg_2.htm

Et billigere alternativ kunne være denne:
http://www.thomann.de/dk/the_tbone_em9900.htm

Det er begge retnings bestemte mikrofoner med XLR stik. hvis du vil have en god mikrofon vil den næsten altid være med XLR stik, men det kan klares med en adapter fra XLR til minijack.

God optagelse!

Meik

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Meik

Tusind tak for dine anbefalinger. Jeg har godt hørt om Røde før :)

Jeg skal bruge mikrofonen til at optage på en green screen - personen skal så indsættes i mine panoramabilleder. Vil det i så fald ikke være bedst med en click-on mikrofon? Eller skal jeg købe sådan en fætter som du viser, og stille den på et bord til højre for speakeren?

Hilsen Morten

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt et par stykker af denne hersens frederik...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7080

(de var så billige at man lige så godt kunne bestille et par stykker).

Kvaliteten er selvfølgelig ikke super, men det er laaaaangt bedre end at bruge en indbygget mikrofon når vi snakker en person der skal speake.

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg vil til den opgave anbefale dig en clip-on mikrofon eller et meget diskret headset (hudfarvet). Begge dele kan fås trådløse med små "body-packs" så personen du filmer kan gå frit rundt mens der optages. Dertil kan ledninger gemmes under tøjet så det hele ser diskret ud.

Jeg har sådanne headsets/mikrofoner i udlejning hvis det nu kun er noget du skal bruge en kort periode. Vi kan lave et godt Amino tilbud til dig, hvis det er denne løsning du ender op med.

Mvh-

Daniel Holsko | Vanilla Sound & Light | Lyd Udlejning

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Meik

Tusind tak for dine anbefalinger. Jeg har godt hørt om Røde før :)

Jeg skal bruge mikrofonen til at optage på en green screen - personen skal så indsættes i mine panoramabilleder. Vil det i så fald ikke være bedst med en click-on mikrofon? Eller skal jeg købe sådan en fætter som du viser, og stille den på et bord til højre for speakeren?

Hilsen Morten

Hvis det er den slags du skal igang med, så er det rigtigt så bør du nok overveje en clip-on eller lavalier-mikrofon som de hedder, og hvis du skal være helt fremtidssikret så køber du et trådløst Sennheiser sæt.

Men det fungere jo også fint med ledning, det er bare ikke så fleksibelt. Den mikrofon Rasmus henviser til er nok lige i underkanten når nu du lægger vægt på at lydkvaliteten er i top.

Tag et kig her:
http://www.thomann.de/dk/cat.html?gf=lavalier_mikrofoner&oa=pra 

Hvis du går efter mærker som SHURE / AKG / Beyerdynamic er du ret sikker på god kvalitet, så er det mest bare budgettet der bestemmer.

 

/Meik

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

honslow:

Hej Morten

Jeg vil til den opgave anbefale dig en clip-on mikrofon eller et meget diskret headset (hudfarvet). Begge dele kan fås trådløse med små "body-packs" så personen du filmer kan gå frit rundt mens der optages. Dertil kan ledninger gemmes under tøjet så det hele ser diskret ud.

Jeg har sådanne headsets/mikrofoner i udlejning hvis det nu kun er noget du skal bruge en kort periode. Vi kan lave et godt Amino tilbud til dig, hvis det er denne løsning du ender op med.

Mvh-

Daniel Holsko | Vanilla Sound & Light | Lyd Udlejning

Hej Daniel

Tak for rådet. Jeg bryder mig ikke om headsets - det ser så bøvet ud he he.

Jeg vil i dette tilfælde foretrække at eje, da det er noget der forhåbentligt skal bruges løbende :)

 

Hilsen Morten

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Meik Jessen:

Hvis det er den slags du skal igang med, så er det rigtigt så bør du nok overveje en clip-on eller lavalier-mikrofon som de hedder, og hvis du skal være helt fremtidssikret så køber du et trådløst Sennheiser sæt.

Men det fungere jo også fint med ledning, det er bare ikke så fleksibelt. Den mikrofon Rasmus henviser til er nok lige i underkanten når nu du lægger vægt på at lydkvaliteten er i top.

Tag et kig her:
http://www.thomann.de/dk/cat.html?gf=lavalier_mikrofoner&oa=pra 

Hvis du går efter mærker som SHURE / AKG / Beyerdynamic er du ret sikker på god kvalitet, så er det mest bare budgettet der bestemmer.

 

/Meik

Hej Meik

Tak for svaret igen :)

Puha - det er jo ikke fordi man mangler valgmuligheder....... Mon du har et forslag til en mikrofon til omkring 2000,- eller er det utopi at tro at jeg slipper så billigt? 

Hilsen Morten

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)