Er det ikke et problem, at der blot står domain.com i adresselinjen uanset, hvilken url du befinder dig på?
//Morten
Jo, som jeg skrev, vil det være et problem hvis ikke selve løsningen tager hånd om Duplicate Content problemet.
Så vidt jeg har forstået webalias, så er det sådanset det samme som det jeg kalder domænealias. Og i grunden er det det samme som den måde et domæne med og uden www håndteres hvis ikke der bliver Redirected fra den ene til den anden. der vises det samme indhold uanset om man går på det ene eller det andet domæne, dog med den undtagelse at det er på 2 forskellige webadresser. Og det er jo som sagt Duplicate Content.
Så hvis ikke din hjemmesideløsning tager hånd om dette, skal du ikke bruge webalias, da det VIL skabe Duplicate Content. Du skal uanset hvad til hver en tid lave en 301 Redirect fra det ene domæne til hoveddomænet.
Min hjemmeside er fx delt op i flere områder hvor der er mit domæne1 tilknyttet den ene del, samt et domæne2 som er tilknyttet en anden del. Domæne to er et webalias for domæne1, og det er så min hjemmesideløsning som tager hånd om disse domæner og sørger for at det er det korrekte indhold der bliver vist hvis man fx er på domæne1.
Det samme gør sig gældende hvor jeg lige nu har en kunde som skal have en hjemmeside på flere sprog(områder), de har så et hoveddomæne og flere webaliasser tilknyttet. også her er det hjemmesideløsningen som tager hånd om det der nu skal ske med dem. Det smarte her er jo at man kun behøver et webhotel og et sted hvor man kan administrere alle sprog/områder.
Men som sagt hvis ikke din hjemmesideløsning kan håndtere dette, vil jeg mene du skal lave en 301 redirect for at undgå Duplicate Content.
Hvad er det du vil med det domænealias/webalias? for så er det nemmere at komme med en løsning som er god hvad angår Søgemaskiner.
MVH Kim