Hej Alle Jeg fik lige et skarpt spørgsmål fra min kære hustru. Vi har besluttet at oprette et lille aps selskab der skal være ved siden af vores normale jobs. Hun har så spurgt mig hvad der sker hvis: Vi indser at det ikke kan løbe rundt, at vi kører sur i det eller andet der gør at vi vil ophøre med at drive virksomheden. Kan APS'et opløses så eventuel kapital kan tilbageføres til os som privat personer og hvordan med beskatning af dette?? Mvh. Tonny |
I kan da godt opløse det igen, men jeg tror ikke jeg så forstår formålet med at starte i et ApS ? Indskuddet er iøvrigt beskattet allerede.
Starter I et Aps koster det nogle penge, og hvert år skal det revideres, og regnskab udarbejdes i forskellige versioner (til jer selv, selskabsstyrerelse) det koster også penge, så hvorfor køre det i et ApS ?
Indskuddet er væk efter få år hvis der ikke tjenes penge.
Alternativt, skulle I tabe flere penge end egenkapitalen (som I ikke hæfter for personligt), så er konkurs konsekvensen, og så hæfter kun selskabet.
Håber det hjælper at overveje formålet, men ellers kontakt en revisor herinde, der er en del, og de kan helt sikkert hjælpe jer med afklaring og evt. oprettelse af ApS.
Med venlig hilsen
Peter Vendelby