Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem stemmer du på?

Side 13 ud af 14 (139 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er du igang med at flytte alt indhold fra YouTube over på Amino? God arbejdslyst Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 05:53

Martin Thorborg:

Vi må undvækre TheChopShop's sprøde røst den næste uges tid mens han tænker lidt over livet.

Dbh Martin

Tak!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Alle ved da hvorfor DK er fyldt med tyrkere... De er sådan set blevet inviteret, fordi danskerne var mega dovne for 2-3 generationer tilbage... Man gad ik være skraldemand osv, og inviterede en masse gæstearbejdere...

Igen har jeg svært ved at se hvordan argumentationen hænger sammen.

Nu kommenterer du på det samlede antal, men udgangspunktet var immigrationen. Danmark er ikke "fyldt med Tyrkere" på grund af gæstearbejdere, da dette blev stoppet i 1973, altså for over 35 år siden! Immigration fra Tyrkiet sker gennem familiesammenførsler.

Fashion-Seller:
Dem samlede man bare i ghettoer, og gad ik behandle dem ligeværdigt med andre, og man respekterede dem heller ik, som en del af DK... At man så flere år senere får problemer med børnene af disse gæstearbejdere, det er og bliver selvforskyldt!

Igen er det en helt fundamental fejlslutning. Man samlede ikke gæstearbejdere i ghettoer, da de selvsagt ikke eksisterede på tidspunktet. Ghettoerne opstod primært fordi der var behov for at indkvartere flygtninge og det gjorde man så i nyt byggeri som danskerne ikke selv havde råd til at leje - men det havde det offentlige.

Din sidste bemærkning indeholder et åbenlyst cirkulært argument i forhold til din kritik af Dansk Folkepartis vælgere. Man stoppede ikke tilstrømningen af immigrenter fra Tyrkiet, derfor kom der flere, derfor er det selvforskyldt, derfor kan man ikke stoppe tilstrømningen af immigrenter.

Fashion-Seller:
Danmark har selv skabt de problemer der er med disse børn. Du kan selv overveje, hvordan et barn vil reagere, hvis det allerede fra børnehave stadiet skal forskelbehandles, og have at vide at de er et problem... Når de rammer teenage årene, så kommer der lige 10 års fustrationer ud...

Den med at man er 'offer' for et eller andet som er 'samfundets skyld' og man derfor har 'krav på et eller andet' vil jeg ikke gå ind i.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:54

Jesper:

Igen har jeg svært ved at se hvordan argumentationen hænger sammen.

Nu kommenterer du på det samlede antal, men udgangspunktet var immigrationen. Danmark er ikke "fyldt med Tyrkere" på grund af gæstearbejdere, da dette blev stoppet i 1973, altså for over 35 år siden! Immigration fra Tyrkiet sker gennem familiesammenførsler.

Okay så du mener ik, at tallet af gæstearbejdere har noget med det totale antal idag? Vi er 2 generationer sener, hvor anden generation er i fødestadiet nu...

Og hvis man invitere en person til DK for at arbejde, så er det vel meget naturligt, at vedkommende også må have familien med. At der så er andre familie traditioner i Tyrkiet, som gør at man medregner personer, som vi I DK ik betegner som kernefamilien, er vel ik tyrkernes skyld?

Jesper:

Igen er det en helt fundamental fejlslutning. Man samlede ikke gæstearbejdere i ghettoer, da de selvsagt ikke eksisterede på tidspunktet. Ghettoerne opstod primært fordi der var behov for at indkvartere flygtninge og det gjorde man så i nyt byggeri som danskerne ikke selv havde råd til at leje - men det havde det offentlige.

Okay jeg formulerede mig forkert! Man skabte selv de ghettoer, som alle klagede over senere hen!
Ene og alene fordi, det var den nemmeste løsning, og så var de der... Men ingen tænkte over, at jo mere man isolere fremmede kulture, des mindre integrerede bliver de!

Jeg forstår heller ik, hvorfor folk har så meget mod andre kultures traditioner? Har alle de danskere selv prøvet at bo i udlandet? I såfald vil de vide, at man som dansker også holder fast i danske tradtioner, hvilket blot gør os til nøjagtig samme type mennesker, som de muslimer eller andet, som der er i DK...
Mange af de ting, som der er oppe i den danske udlændinge debat, bunder i uvidenhed og dumhed, fordi folk ik tænker længere end til deres næsetip... Yes hårdt sagt, men det er desværre sandt!

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Okay jeg formulerede mig forkert! Man skabte selv de ghettoer, som alle klagede over senere hen!
Ene og alene fordi, det var den nemmeste løsning, og så var de der... Men ingen tænkte over, at jo mere man isolere fremmede kulture, des mindre integrerede bliver de!

Ekstrem grov simplificering af historien - nærmest revisionistisk. Boligpolitikken i 60'erne var bare meget anderledes end den er i dag, og man er sikkert også blevet klogere.

Men de områder som vi i dag kalder ghettoer, blev ikke oprettet som ghettoer "fordi det var nemmest". De blev byggede fordi man mente at bar fremtiden inden for byplanlægning, man havde ingen ide om at det vil udvikle sig sådanne.

Og omkring gæstearbejderne var det "meningen" at de kun skulle være i Danmark nogle år imens de arbejdede her. Hvorfor de ikke lærte dansk - hvilket jo er forståeligt nok. Og det var intentionen hos både den danske stat og gæstearbejderne selv at der ikke var tale om længerevarigt ophold. Og det er nemt nok at sidde nu og kigge tilbage og sige vi var idioter fordi vi ikke planlagde for fremtiden hvad gæstearbejderne angik, men stort set alle havde ingen ide om at rigtig mange vil blive boende. Men det er jo hvad der sker når de får børn som så begynder i dansk skole osv. Det er bare super nemt at sidde i 2010 og kalde alle for idioter.

Fashion-Seller:
Jeg forstår heller ik, hvorfor folk har så meget mod andre kultures traditioner?

Enig. Jeg synes andre kulturer er super spændende. Og det er logik for alle og enhver at man ønsker at holde fast i sin kultur. Hvis jeg flyttede til Malta vil jeg også gøre alt hvad jeg kunne for at få min leverpostej på rugbrød.

Jeg tror dog ikke ikke rigtig på integration af mange kulturer på et lille område - det er en utopi. Jeg så hellere at man lavede en meget mere aktivistisk udenrigspolitik og hjalp meget meget mere i nærområderne end at begynde at flytte rundt på foklemasserne - men selvfølgelig skal de der har behov for det hjælpes så meget som muligt, og uden konstant at få af vide at de er en belastning for alle andre. Og stupide ting som 24- (eller sikkert snart 28-) årsregler osv. skal skrottes.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 15:17

Fashion

Hvad jeg prøver at forklare er, at jeg ikke deler indignationen over Dansk Folkeparti eller har noget behov for at kalde deres vælgere for racister og andre prædikater, der over tid er blevet fuldt accepteret i debatten.

I skrivende stund er der 12,1% af dem i afstemningen og på landsplan er der omkring 15%. Siden partiet blev stiftet er det udelukkende gået frem.

Fashion-Seller:
Mange af de ting, som der er oppe i den danske udlændinge debat, bunder i uvidenhed og dumhed, fordi folk ik tænker længere end til deres næsetip... Yes hårdt sagt, men det er desværre sandt!

Efter min mening kan man sagtens være uenig med Dansk Folkepartis politik, men de beskyldninger du her kommer med rammer deres kritikere hårdere. Du kalde dem og facts for 'racistiske' og på det grundlag afskrive deres agumenter og synspunkter totalt. Jeg forventer deres fremgang vil fortsætte, netop fordi de peger på nogle reelle problemstillinger, som deres kritikere negligerer.

Som sagt stemmer jeg (og er medlem af) et andet politisk parti.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:39

Jacob Rohde:

Ekstrem grov simplificering af historien - nærmest revisionistisk. Boligpolitikken i 60'erne var bare meget anderledes end den er i dag, og man er sikkert også blevet klogere.

Jeg prøvede at undgå at skrive en roman, så du har helt ret... ;D

Jesper:

Hvad jeg prøver at forklare er, at jeg ikke deler indignationen over Dansk Folkeparti eller har noget behov for at kalde deres vælgere for racister og andre prædikater, der over tid er blevet fuldt accepteret i debatten.

Jeg har nu heller ik kaldet nogen racister, men blot sat spørgsmålstegn ved, hvordan nogle mennesker kan være ualmindelig snæversynet... Men når man kigger på DF vælgere, så er store deles baggrund  nok skyld i deres holdninger...

Jesper:

I skrivende stund er der 12,1% af dem i afstemningen og på landsplan er der omkring 15%. Siden partiet blev stiftet er det udelukkende gået frem.

Ja det er sandt. Og i de sidste 15 år er andre folkefærds respekt for danskere faldet voldsomt... Ellers spørg du bare udlændige, som har kontakt med danskere enten i form af turister eller andet.
Er det ik et sjovt sammentraf?

Jesper:

Efter min mening kan man sagtens være uenig med Dansk Folkepartis politik, men de beskyldninger du her kommer med rammer deres kritikere hårdere. Du kalde dem og facts for 'racistiske' og på det grundlag afskrive deres agumenter og synspunkter totalt. Jeg forventer deres fremgang vil fortsætte, netop fordi de peger på nogle reelle problemstillinger, som deres kritikere negligerer.

Jamen så lad mig stille det anderledes op. Hvornår er man dansker? Er det, når man er født og opvokset hele sit liv i DK, selvom man har en familie med en anden baggrund, eller er det når man har en bestemt hudfarve?

Svaret burde være logisk, men kigger du på debatter og lovforslag, så kan man undre sig meget!
Og ja DF peger på problemer, men har DF nogensinde fremsat et forslag, som løser problemerne? Mig bekendt nej, de optrapper blot problemerne med hjælp fra pressen!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 17:08

Fashion-Seller:
Jeg har nu heller ik kaldet nogen racister, men blot sat spørgsmålstegn ved, hvordan nogle mennesker kan være ualmindelig snæversynet... Men når man kigger på DF vælgere, så er store deles baggrund  nok skyld i deres holdninger...

Fra denne tråd (uden at medtage fjolset):

• Jeg forstår ikke, at man [DF, red] kan have et så racistisk synspunkt.  og efterfølgende at de lider af xenofobi, som er en psykiatrisk lidelse.
  • Men altså DF er så racistisk som det kan blive. Og de er stolte af det.
  • På mig virker de smålige, bagstræberiske, visionsløse, fremmedfjendske og tosseagtige.

Om/at DF har vælgerne med lavest uddannelsesniveau har intet med sagen at gøre. Enhedslisten har de fattigste vælgere og formentlig dermed en stor repræsentation af folk på overførselsindkomster. Konservative har (havde), de rigeste vælgere. SF har de offentlige ansatte. Immigranter fra mellemøsten stemmer stort set udelukkende på oppositionen. Hvad skal vi bruge dét til?

Fashion-Seller:
i de sidste 15 år er andre folkefærds respekt for danskere faldet voldsomt... Ellers spørg du bare udlændige, som har kontakt med danskere enten i form af turister eller andet.
Er det ik et sjovt sammentraf?

Det ved jeg ærlig talt ikke hvor du har fra. Mig bekendt steg Danmarks agtelse i den vestlige verden efter satiretegningerne og medførte efterfølgende flere amerikanske turister. Men helt generelt, så er jeg på den store linje fundstændig ligeglad med hvad andre folk synes om danskerne 'som gruppe'. Jeg går ud fra I er nogle der er utilfredse med hvad DF mener om muslimer 'som gruppe', så det virker lidt hyklerisk at begynde at inddrage det som nogen faktor.

Med andre ord: Hvis andre ønsker at have en forudindtaget holdning til mig, fordi jeg er dansker, så er det deres problem. Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget for at modbevise det.

Fashion-Seller:
Og ja DF peger på problemer, men har DF nogensinde fremsat et forslag, som løser problemerne?

Nu er der nyt på vej fra Birthe Rønn Hornbæk, men mig bekendt støtter SF+S+V+K 24-års reglen.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:09
Side 13 ud af 14 (139 indlæg)