Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem stemmer du på?

Side 5 ud af 14 (139 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas,

Thomas de Oliveira:
Indtil videre ligger Liberal Alliance nummer 1 med 25% ud af cirka plus, 90 iværksætters mening. Og hvorfor? 

For mig at se er der en række snitflader mellem Liberal Alliances politik og iværksætter mentalitet.

LA prioriterer den personlige frihed og initiativ fremfor offentlige løsninger. LA er i særdeleshed det parti, der ønsker et opgør med efterlønnen, hvilket efter min opfattelse klinger godt med iværksættere. Iværksættere ved hvad hårdt arbejde er, og jeg tror generelt ikke de synes at staten skal financiere sunde raske folks fritid.

Dertil kommer en politik om at slanke den offentlige sektor. Jeg tror iværksættere har svært ved at forstå hvordan offentlige ansatte i tusindvis kan samles foran Christiansborg i protest for bedre arbejdsforhod, når de i forvejen har en 37 timers arbejdsuge med betalt frokost, pensionsordning, jobsikkerhed, gode barsels og efteruddannelsesmuligheder.

Socialdemokraternes fiasko i det nuværende resultat er dog endnu mere bemærkelsesværdigt. Det er deres partileder der bliver statsminister, hvis den nuværende ikke fortsætter.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 7 person

(følgende er naturligvis udelukkende min personlige holdning - hverken mere eller mindre...)

Jeg stemmer på det parti, som jeg er mindst uenig med. LA. 

Jeg væmmes over folk som "TheChopShop" der kaster om sig med udokumenterede og meget alvorlige anklager. Du siger simpelthen, at folk i DF har direkte kontant til terrorister og nazister? Javel, ja. Jeg skal vist lige have hørt min morfar, hvor Osama gemmer sig, så - det burde han jo vide! ...... Føj!

For oplysningens skyld. Folk, der kalder DF for racister, ved ikke, hvad ordet betyder. Samme værende gældende for fremmedhadsk. Bemærk, at DF udelukkende forsøger at besværliggøre indvandringen af folk, som kommer til Danmark for at nasse på samfundet, eller som på anden måde belaster samfundet. Lad folk blive i deres glade tro om, at det ikke sker - men det gør det. Jeg har selv flere venner, som er indvandrere eller 2.g.'er. Vi har haft diskussionen, hvor de også siger, at folk i fx Tyrkiet taler om at komme til Danmark for at kunne leve på samfundet. Højtuddannede har altid - og vil sandsynligvis altid - være velkomne. Også ifølge DF. Og det er imidlertid dem, som vi som samfund må være interesserede i at få til landet. Det er fair nok at være uenig med DF - det er jeg selv på mange punkter - men lad være med at basere det på usandheder.
Det er da en meget flot tankegang, at Danmark bør være asyl- og tilflugtssted for alverdens befolkning. I mine øjne bør vi bare feje for egen dør først. Jeg kan ikke acceptere, at dødsyge kræftpatienter skal flere måneder på venteliste for at få behandling, og at ældre ikke kan få den nødvendige hjælp, for at få en hverdag til at fungere, at der skal være 32 elever i en 3. klasse fordi der ikke er penge nok til flere lærere (for at give 3 af mange eksempler). Når vi har løst vores problemer i Danmark hjælper jeg gladeligt andre på alle tænkelige måder.  

That being said - så har jeg svært ved ikke at stemme på LA, da de jo er de eneste med en skattepolitik, som jeg er tilhænger af. Der er (som regel) en sammenhæng mellem antal arbejdede timer og folks løn - jeg synes det er forkert, at dem som også laver mest, betaler mest. Alle bør bidrage lige meget. Dem som betaler topskat kommer jo ikke før alle andre på ventelisten til sygehuset, vel? Man bliver jo direkte straffet for at arbejde meget og tjene godt. Det synes jeg er forkert - det var mere fair, hvis alle bidrog med en fast % af deres indkomst. Derudover er jeg tilhænger af lavere virksomhedsskat - ja tak. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:52

TheChopShop:
DF er kun gode til én ting, og det er at manipulere de svage i samfundet.

Det er ikke helt rigtigt. De er sindssygt gode til at føre valgkamp, og uanset hvad man måtte synes om dem, kan man i hvert fald ikke tage det fra dem.

Jeg har normalt stem konservative, men sidste gang stemte jeg på DF. Jeg ikke er specielt enig i deres politik - især udlændingepolitiken - men dengang så det ifølge meningsmålingerne ud til, at det enten var dem eller Liberal Alliance der skulle være støtteparti for Venstre og Konservative. Og da jeg synes at LA var et klovneparti, jeg absolut ikke var særlig tryg ved, følte jeg at jeg måtte gøre mit, og lægge min stemme på den anden vægtskål. Det valg står jeg ved, men DF har mange gange fået mig til at fortyde igennem de seneste år. Og uanset hvad der måtte ske, tvivler jeg på at jeg nogensinde kommer til at stemme på dem igen. Hvis jeg skulle få den tanke, er det i hvert fald en god indikation på, at jeg lige skal huske at tage min medicin.

Og det pudsige er, at jeg nok stemmer på LA denne gang. Denne gang er det mere fordi  jeg synes at det er dem der klovner mindst rundt i manegen, og deres politik tiltaler mig mere og mere. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er fordi jeg reelt synes om deres politik, eller om det er et panisk forsøg på at finde nogen der har noget fornuftigt at sige. Jeg er bange for at det er det sidste, for jeg har virkelig svært ved at finde nogen partier, der reelt har gjort eller sagt noget som helst fornuftigt i denne regeringsperiode.

Jeg hørte Jokerens "Rastløs" for et par dage siden, og der er to passager der rammer hovedet lige på sømmet af hvordan jeg også føler for dansk politik i øjeblikket:

"Jeg' træt af politik, det hænger mig ud af ørerne. I lefler bare for dem der holder BMWen kørende"

Og

"Hvad skete der med at mødes på midten? Forsvandt al logikken der et sted i retorikken?"

De passager er jeg 100 % enig i.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er på den blå blok - rettere sagt, konservative. Istedet for at lave en lang udredning for hvad jeg mener, så hiver jeg et par nedslag fra deres pdf om konservative værdier: http://www.konservative.dk/PublishingImages/Konservative%20v%C3%A6rdier.pdf

”Du føler et ansvar for de svagest stillede”

”Du skal huske det personlige ansvar. Staten skal ikke løse alt”

”Du skal belønnes for at yde en ekstra indsats”

”Du skal højst betale halvdelen af den sidst tjente krone i skat

”Du skal trygt kunne give Danmark videre til dine børn”

”Du skal forvalte din frihed fornuftigt – under ansvar for andre”

”Du ønsker at forandre, når forandringerne gør Danmark bedre”

grunden til at jeg er utrolig enig i disse værdier, er fordi disse værdier skaber et samfund hvor der er plads til alle, men hvor der stadig er plads til at gøre forskel alt efter indsats. Men det regnes stadig vigtig at tage sig af dem hvis kompetencer ikke er så store som andre. Derudover er det også en politik som bevarer DK for det land det er, med den fortid der følger med, og derudfra forsøger at skabe en fremtid værdi for de næste generationer. Dette er for mig vigtige værdier, og dette er hvad jeg tror der kan få DK på rette vej. At skifte mellem socialdemokraterne og venstre er en politisk svingkarrusel som DK tydeligvis er blevet godt rundtosset af at befinde i for længe, og derfor råber den almene befolkning også efter forandring! og det er lige nøjagtigt hvad de Konservative kan skabe! Forandring der gør DK bedre, ikke bare forandret.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:11

Eiler:
For oplysningens skyld. Folk, der kalder DF for racister, ved ikke, hvad ordet betyder. Samme værende gældende for fremmedhadsk. Bemærk, at DF udelukkende forsøger at besværliggøre indvandringen af folk, som kommer til Danmark for at nasse på samfundet, eller som på anden måde belaster samfundet.

Der tillader jeg mig at være uenig.

Mindst 4 fremtrædende personer fra DF, har været aktive i Den Danske Forening: Pia Kærsgaard, Jesper Langballe, Søren Krarup og Søren Espersen.

Nu skal jeg passe på med injuriende anklager, så jeg vil nøjes med at konstatere, at Den Danske Forening nok ikke er helt fordomsfri... Og det der kan ryste mig mest, er at 2 af de ovenstående er præster. I min verden burde de, af alle, prædke næstekærlighed og plads til forskellighed.

Men det kan selvfølgelig være at det er mig der tager fejl, og Den Danske Forening i virkeligheden er en skide hyggelig klub, der mødes til lidt yatzy og matador en gang i mellem. De er under alle omstændigheder blevet mere stuerene de seneste år. Iøvrigt efter at de 4 ovenstående har forladt foreningen, men det er nok et tilfælde.

@Cdev: Jeg er også konservativ af sind, og lige præcis de ideologier er også det jeg faldt for i tidernes morgen. Men én ting er at skrive det i partiprogrammet, og en helt anden er at efterleve det. Og det sidste synes jeg godt nok det er begyndt  at knibe gevaldigt med..

Tilmeldt 1. Sep 10
Skrevet kl. 00:19

@ igang: Det er ganske rigtigt at mange af partierne, heriblandt konservative, ikke udlever deres politik ordentlig. Kort sagt er dansk politik blevet for værdibaseret, istedet for ideologibaseret. Og det er jo egentlig ærgeligt når det er hele demokratiets oprindelse. Man har en række ideologier som har hver deres syn på sagen, hvor hvert parti kan tage nogle værdisager til sig. Men i dagens DK oplever jeg det som om at vi man skal finde den værdipolitik der er flest stemmer i, sådan at man kan overleve til næste valg. I stedet burde den siddende regering udnytte tiden de har ved magten og få gennemført noget af deres politik, i stedet for at køre politiske hetz's mod hinanden på kryds og tværs af fløjene for at skrabe stemmer til sig. Hvis du spørger mig begynder dansk politik at ligne en børnehave. Og DF er så blevet dem de andre ikke må lege med. sørgeligt!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:29

Bortes fra den sidste del med DF, er vi vist ret enige Big Smile

Og når jeg gør status, og det gør jeg en gang i mellem, kan jeg simpelteh ikke finde ud af hvad Konservative har udført i denne regeringsperiode. Det samme gælder i øvrigt Venstre og DF, men det er Konservative der interesserer mig mest.

De har nu hævet ministerlønnnger i næsten 3 år, og hvad har vi fået for de penge? jeg kan simpelthen ikke få øje på det.

Tilmeldt 1. Sep 10
Skrevet kl. 00:40

"Og når jeg gør status, og det gør jeg en gang i mellem, kan jeg simpelteh ikke finde ud af hvad Konservative har udført i denne regeringsperiode. Det samme gælder i øvrigt Venstre og DF, men det er Konservative der interesserer mig mest"

Jeg må desværre melde mig enig. Og grunden er udelukkende den værdibaserede politik der bliver ført og tilsidesættelse af den ideologiske debat. Tror ikke det hjælper at skifte regering. Der skal en politisk formation  til, at skabe en normal politisk balance på borgen igen. 

" De har nu hævet ministerlønnnger i næsten 3 år, og hvad har vi fået for de penge? jeg kan simpelthen ikke få øje på det."

hehe, som sagt, jeg er ikke enig i alt der fortages på borgen, og dette er endnu en af farserne ;)

tror du misforstår mig lidt på DF-punktet. Jeg har såmænd intet mod DF som sdan, men min opfattelse er lidt, at enten er man med DF, eller også tager man afstand fra dem. Sådan oplever jeg i hvert fald mange. Også her på forum hvor man ser nogen kalde DF racister, og andre igen forsvare dem til punkt og prikke. Har ikke desideret nogen holdning til deres politik, da jeg ikke har nærlæst den. Men ved dog tilstrækkeligt til at den ideologi ikke passer ind i mit hovedet, selvom nogen af deres værdier kunne være godt nok. 

godnat, håber den spændende debat forsætter senere på "dagen" :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:53

Cdev:
Jeg må desværre melde mig enig. Og grunden er udelukkende den værdibaserede politik der bliver ført og tilsidesættelse af den ideologiske debat. Tror ikke det hjælper at skifte regering. Der skal en politisk formation  til, at skabe en normal politisk balance på borgen igen. 

Man laver normalt en skillelinje mellem værdipolitik og fordelingspolitk. 'værdi'-politik er ideologisk.

Her har Det Konservative Folkeparti bl.a. leveret terrorlov, hundelov, knivlov og burkaforbud. Når du nævner ting som:

Cdev:
”Du føler et ansvar for de svagest stillede”

”Du skal trygt kunne give Danmark videre til dine børn"

”Du skal forvalte din frihed fornuftigt – under ansvar for andre”

”Du ønsker at forandre, når forandringerne gør Danmark bedre”

Så er det floskler og paroler, for ingen partier eller personer tilslutter sig det omvendte synspunkt - uanset om de kommer fra Enhedslisten eller Dansk Folkeparti.

Hvad har Konservative gjort rigtigt siden 2001?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:43

Jeg stemmer normalt Konservativt - men tror den falder på LA næste gang.

Flad skattestruktur! Det kan man forholde sig til.
Mindre administration i det offentlige! (Det opvejer sikkert "skattelettelsen").

Men vil gerne se resultater af deres politik, men det kræver selvfølgelig de kommer i regeringen.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 5 ud af 14 (139 indlæg)