Jeg stemmer overens med de værdier, jeg har. Vi har et repræsentativt demokrati. Det vil sige, at jeg kun hvert fjerde år kan sende min bid af demokratiet videre til en anden. Og han eller hun skal forvalte mine interesser indtil næste valg. Derfor stemmer jeg aldrig fra enkeltsager. Alt i forhold til en enkeltsag kan ændre sig flere gange, men min tillid gives til en person, der vil forvalte mine værdier bedst. Vedkommende må endda rent faktisk gerne blive klogere og ændre meninger undervejs. Jeg ved godt, at det er banlyst i politik at blive klogere, men læring er nu engang én af mine værdier. |
Thomas de Oliveira:Lad os så komme tilbage til det reelle i denne tråd, nemlig politik! Det kunne være rigtig fedt, med nogen åbne svar om hvem man stemmer på og hvorfor?
Jeg er bare genial, jeg kan ikke engang ramme på dem jeg faktisk stemmer på. Så min stemme sidder forkert i afstemninge haha :)
Men Socialdemokratiet er altser der jeg sætter mine X´er - Jeg er ikke enig i alt de siger og gør, men det er dem som jeg kan være mest enig med og så mener jeg det er tid til nogle ændringer.
Mere uddybende svar vil jeg simpelthen ikke give, for det mudderkast efter mig kan jeg godt undvære :)