Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem stemmer du på?

Side 4 ud af 14 (139 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stemmer overens med de værdier, jeg har.

Vi har et repræsentativt demokrati. Det vil sige, at jeg kun hvert fjerde år kan sende min bid af demokratiet videre til en anden. Og han eller hun skal forvalte mine interesser indtil næste valg. Derfor stemmer jeg aldrig fra enkeltsager. Alt i forhold til en enkeltsag kan ændre sig flere gange, men min tillid gives til en person, der vil forvalte mine værdier bedst.

Vedkommende må endda rent faktisk gerne blive klogere og ændre meninger undervejs. Jeg ved godt, at det er banlyst i politik at blive klogere, men læring er nu engang én af mine værdier.

Hej med dig :-)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:04

Thomas de Oliveira:

Lad os så komme tilbage til det reelle i denne tråd, nemlig politik! Det kunne være rigtig fedt, med nogen åbne svar om hvem man stemmer på og hvorfor? 

Jeg er bare genial, jeg kan ikke engang ramme på dem jeg faktisk stemmer på.  Så min stemme sidder forkert i afstemninge haha :)

Men Socialdemokratiet er altser der jeg sætter mine X´er - Jeg er ikke enig i alt de siger og gør, men det er dem som jeg kan være mest enig med og så mener jeg det er tid til nogle ændringer.

Mere uddybende svar vil jeg simpelthen ikke give, for det mudderkast efter mig kan jeg godt undvære :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg stemmer sandsynligvis DF til næste valg

Begrundelsen er at det er der jeg føler jeg ligger tættest op af.

Hov, nu er jeg vist racist.. :S

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 22:10

TheChopShop:

DF har rigtig nok tonet lidt ned for racismen, men det skyldes udelukkende PR.

Nazismen ligger desuden dybt begravet i over halvdelen af DFerne og flere af dem har direkte kontakt til terrororganisationer og nazistiske grupper.  Det er enten 54 eller 64 % af dem der har erklæret sig nazister i en annonym

Pas nu på at, de ikke anmelder dig for ærekrænkelse Stick out tongue

Med venlig hilsen
Bastian

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:17

Jeg har stemt Det Radikale Venstre. Det gør jeg fordi jeg synes vi bør støtte et parti som trækker venstrefløjen ind mod midten.

Jeg har tidligere set dem som et parti der ikke viste hvad de ville, præcis som Liberal Aliance (ifølge min mening), men efter at have taget en nærmere kig på dem, så finder jeg ud af at de præsentere præcis det som jeg går ind for. De vægter velfærd højt, tager imod imigranter, som ellers ikke får så meget opbakning (DF - host), de gør det muligt at gifte sig med hvilken som helst person i verden og samtidig kunne tage personen med til Danmark. De tror også på et samarbejde med EU, hvilket jeg mener er den rigtige vej mod et sundt og socialt fællesskab som kun kan styrke os alle sammen.

Jeg synes også det er sørgeligt at der er så mange som vil stemme på DF. Jeg tager udgangspunkt i at det er pga. deres udlændingepolitik, da det stort set er det eneste fokusområde de har i dag? Jeg forstår ikke, at man kan have et så racistisk synspunkt. Man hører måske om indvandre som laver kriminalitet, men det gør "indfødte" danskere jo også? Skal de så også smides ud af landet, eller er der særregler for dem, bare fordi de blev født i det pågældende land? Jeg synes det er tragisk, og synes helt klart at alle bør tænke sig om inden de sætter krydset ved DF.

/Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:19

Flot du vil stå frem med det, det er sgu lidt svært at finde nogle som vil det. Men bliver nød til at høre hvorfor du vil stemme på dem?

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg stemmer ikke på DF, men det er jo helt klassisk hvordan nogen føler et behov for at stigmatisere DF-vælgere med prædikater som 'nazister', 'racister' osv. Naturligvis gider en DF-vælger ikke diskutere sin stemme i en stemning af selvretfærdighed og hykleri fra modpartens side.

Hvad jeg selv stemmer må være en privatsag, men jeg håber omvendt det er åbenlyst. Afstemningsresultatet på Amino giver i hvert fald lidt trøst ;-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:23

Indtil videre ligger Liberal Alliance nummer 1 med 25% ud af cirka plus, 90 iværksætters mening. Og hvorfor? 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:28

Nikolaj Bomann:

Flot du vil stå frem med det, det er sgu lidt svært at finde nogle som vil det. Men bliver nød til at høre hvorfor du vil stemme på dem?

Går ud fra det er mig du skriver til :)

1. Jeg går ikke ind for EU

2. jeg ønsker stramninger på Udlændinge politiken.

Så kan folk kalde mig nazist, racist, fremmedhader og hvad de nu kan finde på. Jeg har en Ukrainsk/russisk kæresten(og ikke en mail order en af slagsen).

Det er svært at finde et parti som man er 100% enig i, og jeg er heller ikke enig i alt hvad DF står for, f.eks folkekirken. Jeg er atiest og har meldt mig ud af folkekirken og ønsker ikke at min topskat skal bidrage til en religion jeg ikke tror på.

Et alternativ for mig kunne være Liberal Alliance som virker mere iværksætter venlig, men som det ser ud nu, så er mine 2 mærkesager EU & invandre politik.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:30

Hmm... som det ser ud nu med 95 stemmer, så vil den blå blok kunne klare sig uden DF.

Det er følgelig under forudsætning af, at LA er et borgerligt partiHmm

Men interessant at det røde alternativ ikke kan klare 40 % tílsammen.

Tonny

Side 4 ud af 14 (139 indlæg)