Jeg tænker lidt.. Jeg har et PR5 domæne, men en del besøgende (+3000 unikke per dag) - og jeg overvejer lidt at droppe min anonymitet på Amino og lave et linkkatalog. Jeg vil jo egentlig ikke selv få så meget ud af det, men det er da trods alt en service.
Vil det være en fordel for jer som webmastere at jeg laver et linkkatalog på et allerede "lidt populært domæne", end eksempelvis nyere sider - hvis ja, hvorfor?
Jeg er normalt ikke i tvivl SEO-mæssigt - men den her giver mig lidt tvivl.. Hva siger i? :-)
Hvis du ikke er bange for at dit domæne bliver sparket ud af Google, so skal du da bestemt lave et katalog mere i den kæmpe store bunke af komplet ligegyldige kataloger der findes :)
Hvis du ikke ønsker det, så vil jeg anbefale dig at lade være.
Hvis du ikke er bange for at dit domæne bliver sparket ud af Google, so skal du da bestemt lave et katalog mere i den kæmpe store bunke af komplet ligegyldige kataloger der findes :)
Hvis du ikke ønsker det, så vil jeg anbefale dig at lade være.
jeg ved at der er en del MEGET ligegyldige linkkataloger, og har egentlig ikke fundet ud af hvorfor de eksistere - for det kan ikke være meget linkjuice de giver.
Med det sagt, så er min tanke jo egentlig bare at hvis jeg nu laver nogle services, så tiltrækker det flere folk, og et link på et PR5-domæne kan vel virke godt i nogle's øjne, selvom de jo ikke får et PR5 link. Når det så virker godt, så resultere dette vel i at folk anbefaler at poste dertil = flere folk ser siden og flere folk opdager de andre services jeg har.
Men hvis Google så direkte slår ned på link-kataloger, så vil jeg slet ikke engang overveje tanken. Jeg aner intet om link-kataloger i forhold til Google :-)
At lave et katalog som Google vil opfatte som kvalitet kræver ekstremt mange resurser. Jeg har selv engang haft 17 mennesker ansat udelukkende for at lave katalog - og selv det slog knap nok til.
Jeg tror du vil kunne bruge dit domæne meget bedre end at forsøge at lave et katalog, som jeg meget tvivler på du kan få op i den kvalitet der skal til for at der er gode chancer for overlevelse (af kataloget og hele dit domæne).