Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid for ændring af billedkvalitet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har vi mon en vaks programmør herinde som kan gennemskue hvor lang tid følgende normalt vil tage?

Vores billeder med røde farver er ikke særlig gode og bliver sådan lidt smattet ud i farven. Jeg har henvendt mig hos vores shopudbyder - og de siger at de kan ændre indstillingen til hvor meget shoppen skal komprimere billederne.

Dette er estimeret til at tage 3 timer. Kan det passe?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis de har lavet det nogenlunde fornuftigt så er det en indstilling, der skal sættes et sted i et script hvor billedet bliver behandlet. Det burde reelt set tage max 30 min.

Har de ikke lavet det nogenlunde fornuftigt så skal de i gang med at lave om i deres kode og sikre sig at tingene kun slår igennem på jeres shop og ikke på alle andres m.v. hvilket kan tage alt fra 1 til 3.412.424 timer :)

Dertil skal der så lægges at hvis det er et generisk system der kører flere shops m.v. så har de formodentlig en udrulningsprocedure som skal følges og tager tid.

Dvs de kan ikke bare lukke systemet ned og rette i noget kode, men skal lukke det ned uden for arbejdstid (overarbejdsbetaling), køre en opdatering af produktionskoden og sikre at systemet kører stabilt igen bagefter. Normalt tager dette et par timer inden man får set sig om, uagtet om det så bare er et enkelt tegn i koden der skal rettes og hvis kundebasen er stor nok.

Så et par timer for en ændring vil ikke være unaturligt når man ser på hele forløbet og ikke bare på selve koden. Der er projektledelse osv oven i hatten.

Det sagt så virker det umiddelbart som om leverandøren har sjoflet lidt i produktudviklingen hvis det er en ting der skal skræddersyes til den enkelte kunde som selvstændig udvikling. Det burde om ikke være standard i et shop system, at man selv kan regulere på den slags indstillinger. Hvis de i forvejen har et script der komprimerer billederne så voldsomt at man kan se det, så burde det være noget de har prøvet et par gange før og kan gøre rimelig hurtigt uden en masse udrulning af ny version m.v.

Det burde de måske tage på egen kappe og få rettet som et bugfix generelt til systemet i den normale udviklingscyklus og ikke en custom ting på kundeniveau. Det ville jeg i hvert tilfælde have tilbudt hvis jeg sad som leverandør af en webshop og det problem dukkede op. :-)

Som programmør kan jeg hurtigt sige det tager sgi da kun 2 minutter hvis man ved hvor i koden det er m.v. Som planlægger og partner i et firma der bygger og drifter webapplikationer også, har jeg dog lært at de 2 minutter er kun en lille del af det at få en rettelse ud i et produktionssystem, uden der sker ting som giver glohede supportlinjer. Selv ved små ubetydelige rettelser. :-)

/just my 2 cents

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49

Hej Oscar

Og det var da to helt fantastiske cents. Tusinde tak for dit meget dybdegående og let forståelige svar :·)

Rigtig god dag til dig :·)

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)