Jeg påtænker at tilbyde dropshipping til jer webshopejere. Jeg står for varelageret, pakning og forsendelse.
Den første ide er gulve (klikgulve) med tilhørende paneler og lister. Prisen bliver yderst konkurrencedygtig. Jeg forestiller mig at tilbyde jer 20 % af ehvert salg i formidler. Lyder det helt skævt?
Jeg er åben overfor andre varegrupper i kunne være interesseret i?
Der er tit ønsker om varer på dropshipping herinde, så jeg er sikker på, at du er velkommen! Det er ikke så udbredt herhjemme endnu, men er du seriøs og leveringsdygtig, skal du nok få henvendelser.
Det er jo ikke et gratis varelager du tilbyder. Man skal jo stadigvæk betale for varerne. Det fornuftige i at gøre brug af dit tilbud er at man bliver fri for at binde kapital.
Din største udfordring bliver at virke seriøs, samt at kunne have stabile leverancer til attraktive priser. En ulempe ved at benytte dit koncept kan være at dine kunder ikke har den store indflydelse på varesortimentet, kvalitet etc.
Men ellers er det spændende nok - I udlandet findes der store logistikudbydere, som tilbyder at købe dine vare og håndtere og distribuere dem som et normalt lagerhotel. De tager risikoen ved at binde kapitalen i varerne mod en marginal fortjeneste på varen, da dette understøtter deres primær forretning. Dette er der mig bekendt ingen der gør i Danmark, hvilket kan skyldes markedets størrelse med få alternative aftagere, såfremt varerne ikke sælges. Dette kan være en af grundende til at dropshippeing har en meget større markedsandel i Tyskland, UK og USA.
Held og lykke med dit koncept.
Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |