Hej Jeg søger mere viden om hvordan jeg kommer videre med mit projetk "start netbutik" Jeg har fundet ud af hvilke varer jeg ønsker at sælge har dog ikke fået kontaktet producenterne af varene... Det der er mit spørsgmål er hvordan jeg kommer videre... Jeg brænder for at starte en netbutik op med økologiske produkter fra baby til voksen, både med baby tøj,bleer, mad til make-up og kaffe the... er det en fordel at tage et iværksætter kursus eller skal jeg finde et sted hvor jeg kan lave en webshop og så bare komme igang med at sælge .. Hvor mange producenter skal jeg have gang i ??? så få eller så mange som muligt... hvor meget skal jeg have på lager ? en fordel eller ulempe at få varer fra udlandet?? HJÆLP... jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer videre føler jeg sidder lidt fast i mine idéer hvor mange penge skal jeg putte i det og kan banken evt. hjælpe mig økonomisk i starten...
Jeg ved godt der er mange spørsgmål, men sidder og overvejer dem alle men er usikker på i hvilken rækkefølge jeg skal tage dem? Lisbeth |
Hej Lisbeth,
Dine produkter er jo det vigtigste.
Så fokuser på at få de rigtige leverandøre, evt. med ene afsætningsaftaler i Danmark.
Få et udbud der passer til hvad dine kunder vil handle. F.eks. siger du at du vil sælge bleer, så er det jo kvinder der er gravide eller der har børn der er din målgruppe.
Det vil være svært at få mænd ind i denne type webshop, så undlad derfor at tage denne type produkter ind da de blot vil forstyrre helhedsbilledet (ved mindre det er produkter man kunne forestille sig kvinden købte til sin mand).
Når du har et overblik over dine produkter går du videre til de næste skridt.
Valg af webshop og valg af marketingskanal.
Held og lykke :-)