Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger mere hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra vesterlund
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger mere viden om hvordan jeg kommer videre med mit projetk "start netbutik"

Jeg har fundet ud af hvilke varer jeg ønsker at sælge har dog ikke fået kontaktet producenterne af varene...

Det der er mit spørsgmål er hvordan jeg kommer videre...

Jeg brænder for at starte en netbutik op med økologiske produkter fra baby til voksen, både med baby tøj,bleer, mad til make-up og kaffe the...

er det en fordel at tage et iværksætter kursus eller skal jeg finde et sted hvor jeg kan lave en webshop og så bare komme igang med at sælge ..

Hvor mange producenter skal jeg have gang i ??? så få eller så mange som muligt... hvor meget skal jeg have på lager ? en fordel eller ulempe at få varer fra udlandet??

HJÆLP... jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer videre føler jeg sidder lidt fast i mine idéer hvor mange penge skal jeg putte i det og kan banken evt. hjælpe mig økonomisk i starten...

Jeg ved godt der er mange spørsgmål, men sidder og overvejer dem alle men er usikker på i hvilken rækkefølge jeg skal tage dem?

Lisbeth

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 10:31

Hej Lisbeth,

Dine produkter er jo det vigtigste.

Så fokuser på at få de rigtige leverandøre, evt. med ene afsætningsaftaler i Danmark.

Få et udbud der passer til hvad dine kunder vil handle. F.eks. siger du at du vil sælge bleer, så er det jo kvinder der er gravide eller der har børn der er din målgruppe.
Det vil være svært at få mænd ind i denne type webshop, så undlad derfor at tage denne type produkter ind da de blot vil forstyrre helhedsbilledet (ved mindre det er produkter man kunne forestille sig kvinden købte til sin mand).

Når du har et overblik over dine produkter går du videre til de næste skridt.

Valg af webshop og valg af marketingskanal.

Held og lykke :-)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:02

Hej Lisbeth,

Jeg har de seneste 6 år arbejdet for et firma som får møbler produceret i Kina.

Fordele ved at få varer ind fra udlandet er ofte de lave priser.

Ulemper kan være de krav vi i Danmark stiller til varer som ikke altid er ligesom dem der er i landet hvor du får varen fra. Fx. er der nogle kemiske elementer i specifikke varer som man gerne må bruge i ikke-EU lande, men er ulovlige i Danmark. Arbejdsforhold, miljøforhold osv.

Fragt og levering: Der er som regel længere leveringstid på varer anskaffet i udlandet, dette kan have indflydelse på dit salg hvis du ikke kan opgive faste leveringstider. Fragten er som regel dyrere når du får mindre partier hjem imod hvis du tager større.

Hvor meget skal du have på lager? Det er et svært spørgsmål når jeg ikke kender branchen. Det er naturligvis vigtigt at du i forhold til dine konkurrenter, ikke har længere leveringstid hvis de fx. ligger i samme prisniveau, fordi så vil slutkunden til enhver tid vælge din konkurrent. Omvendt kan en lavere pris retfærdiggøre længere leveringstid.

Varer: Det lyder som om, at du har gang i det helt store varesortiment, pas på at du ikke gaber over for meget. Nogle gange kan det være en fordel at indsnævre sit sortiment og satse hårdt på det. Når denne del er etableret, kan man tilføje produkter der måske ikke ligger inde under den samme gruppe. Men det er også et spørgsmål om hvor mange penge du vil smide i det.

Startkapital: Du er nødt til at sætte dig ned og lave et likviditetsbudget/CashFlow-budget. Altså, en oversigt over dine udgifter fordelt på dage, uger, måneder. Hvad skal du have at starte på. Udgifter til produktion af webshop, tlf., e-mail, vareindkøb, lager?, firmaoprettelse, løbende rente for evt. banklån m.m.

Det vigtigste er at du har dit koncept og dine produkter iorden. Pris og kvalitet skal hænge sammen. Hvorfor skal folk købe produkterne hos dig fremfor andre? Hvad gør dit produkt specielt?

Mvh Rasmus Falsig

Discount Logistik - Lager og logistik løsninger for primært webshops.

Fra vesterlund
Tilmeldt 9. Jun 10
Skrevet kl. 12:23

tak for hjælpen rasmus.

det der med at lave budget og hvad man kommer til at tjene pr. mdr. og uge er lidt svært at sige allerede nu... jeg ved jo ikke hvor mange der vælger mig fremfor konkurrenten....

Jeg vil jo gerne at de kvinder/mødre der kigger på mig side kan sige, at her kan man få det hele et sted og skal ikke forbi alle de andre sider for at få a og b, men kan få det hele her, men jeg kan godt se at hvis det hel går i vasken er det jo også træls at have for meget hjemme...

jeg har hørt om de der dag til dag leveringer fra producenten og st man derfor ikke behøver have alt for stort varelager hjemme... men hvis man havde 3-4 stk. hjemme af hver ting så går man vel ikke helt galt i byen, jeg ved du sagde at jo færre varer man bestiller jo større pris... men .... åhh synes det er svært...

Lisbeth

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:06

Hej Lisbeth

Hvis du har mulighed for at deltage i et iværksætter kursus vil jeg klart anbefale at gøre det inden du kaster dig ud i projektet. Det lyder nemlig rigtig spændende.

Jeg har selv deltaget i et iværksætter kursus og har fået styr på en masse ting undervejs. Ting som jeg aldrig havde fået opklaret selv. Mens jeg gik på kurset, oprettede jeg mit firma, og fik på den måde uddelt en masse visitkort og skabt et lille netværk, som kun bliver større.

Der er fx. juridiske aspekter. Hvis du er gift, kan det være en god ide at oprette et testamente, hvori der står din mand kan videreføre firmaet, hvis der skulle ske dig noget, gud forbyde.

Du vil få afklaret spørgsmål omkring skat og moms, hjemmekontor og mediebeskatningen. Hvis du har disse spørgsmål selvfølgelig.

Men du skal mest af alt gøre det, for at få et netværk, kunderne kommer ikke af sig selv, netværk er en utrolig vigtig ingrediens.

Derudover vil jeg anbefale, at du oprettet en side på facebook for webshoppen. Kontakt mig, hvis du er interesseret i at høre mere :)

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra vesterlund
Tilmeldt 9. Jun 10
Skrevet kl. 06:24

tak skal du have... nu skal jeg lige have fundet et kursus i mit område også vender jeg tilbage bagefter

lisbeth

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)