Hvordan skal man lave en blog? Jeg skal købe et domæne? eller hvad skal jeg ? Og hvad skal efter jeg har købt domænet?
|
du kan stadig en gratis blog på www.blogger.com
du kan stadig en gratis blog på www.blogger.com |
Vil ikke have en gratis blog. jeg synes at en blog med et domænenavn f.eks te-manden snakker ud.dk er mere seriøst end te manden snakker ud.one.dk :)
|
Ja, først skal du købe dig dit ønskede domæne (der går mellem 24-48timer før det er registreret) Venligst Mathias Christoffersen |
Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM
jeg ville også vælge wordpress:) men er det svært at instalerer? |
Hvis du ikke vil have en gratis blog, ja så er du nød til at købe et domæne. :) Du kan bestille dit domæne mange forskellige steder, men jeg benytter selv Mlhosting.dk (det er med webhotel) - Det er billigt (Jeg giver 143,00 for 1 år) og jeg får altid hurtig support hos dem. Hvis du bestiller med 1 klik instllationer (kan du læse mere om på deres side) så kan du installere et blog system hurtigt og nemt. Der er også stedet one.com - koster lidt mere - har så live support hvis der skulle være brug for det, desværre ingen 1 klik installation hos one. Når du så har dit domæne skal du have et blog system, wordpress bruges af mange og er også nemt. Og så er det bare at installere det på din server / side. og så er du faktisk igang :)
|
1. få undersøgt om det domæne-navn du har i tankerne er ledig her: for .dk-domæner DK-Hostmaster og for andre endelser whois.sc 2. vælg et domæneregistrar du vil registrere domænet hos: f.eks. for .dk-domæner gratisDNS.dk - dandomain.dk osv... eller for .com domæner GoDaddy.com - Moniker.com osv... 3. vælg webhosting. Evt. en her i Amino. :) 4. vælg hvilket blog-program du ønsker at anvende til din hjemmeside. Du kan bla. sammenligne og teste flere her uden at installere det først: opensourcecms.com 5. Installere blog-programmet og begynd at skrive. Held og lykke med det. |
Kommer snart...
Jeg synes ikke det er svært, men nu har jeg også gjort det ret mange gange. Der er også masser af guides til installationen rundt omkring på nettet. Jeg har en guide på min side DICM som måske kan hjælpe dig med installationen af det |
Køb et webhote med domæne hos en af de mange hosting selskaber som tilbyder 1 click install a wordpress. Det er super nemt |