Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er salg ikke stabilt?????

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ligger jeres salg?

Jeg selv syntes det er spredt på en i mine øjne en underlig måde.

Den ene dag kommer alle ordre ind om formiddagen, den næste om aftenen .... og så kan der lige pludselig komme en dag hvor det eksplodere helt vildt, på trods af at dagen før og efter var lidt sløve .... ikke noget med at det er omkring den første, eller jeg har kørt ekstra reklame, det er for mig bare en ganske almindelig dag.

Jeg har da bare en idé om at det burde var mere stabilt løbende,

Har i andre samme oplevelser på jeres shop, og er der et svar på dette???

Marjoe.dk

John D

smykker

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 17:31

Jeg har eksakt den samme oplevelse på mine shops

Jeg kan ingen sammenhæng finde i tidspunkter, dage, først/sidst på måneden osv.

Nogle måneder starter supergodt og ender med faldende salg sidst på måneden, andre måneder starter knap så godt, men bliver kanongode sidst på måneden...

Jeg har lært ikke at lade mig påvirke af det, selvom det også undrer mig... de mindst travle perioder bruger jeg istedet på regnskab, salgsfremmende mm Big Smile

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:42

Mit er faktisk meget stabilt, og jeg lukker helt ned for adwords i weekenden og natte timerne.
Jovel kan der komme salg, men det er minimalt og kan ikke betale sig at bruge penge på det.

Det samme gælder sæsonerne for de forskellige varer, det ligger også stabilt.  

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 17:45

Boysen:

Mit er faktisk meget stabilt, og jeg lukker helt ned for adwords i weekenden og natte timerne.
Jovel kan der komme salg, men det er minimalt og kan ikke betale sig at bruge penge på det.

Ok, det er bestemt ikke min erfaring med mine shops / produkter. Jeg sælger meget i weekenden og faktisk ryger der også lidt om natten. Og da jeg kun betaler pr. klik via Adwords, så kan jeg (for min virksomhed) ikke se fordelen i at lukke ned for det...

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:52

På min stripshows side ligger det stabil sidst på ugen , med svinger lidt op og ned , hvordan vejret er om folk har penge , ja lige pludselige skal mange giftes og det samme sker sikkert med dig , mange skal have smykker nu, flere skal forloves og giftes i perioder og det svinger lidt op og ned

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:57

Det var nu heller ikke ment sådan at du skulle lukke dine annoncer ned i weekenden :)

Men du spurgte om andre oplevede det anderledes, og det gør jeg. Men nu handler jeg for det meste kun med virksomheder, så det er meget naturligt her. 

Jeg betaler skam også kun per klik, men hvis det koster dig flere penge at have adwords løbende om natten end hvad du tjener om natten, er det så ikke bedre ikke at have lidt salg? 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:58

Tror det har meget med produktet at gøre hvornår man sælger mest og om det er stabilt salg. Da jeg havde webshop med IT hardware, så kunne jeg næsten stille mit ur efter hvornår der  blev solgt noget og hvornår der kom besøg på siden. klokken 16:00 var det tid til at sidde i support. 18:15  tid til at sende ordre ud - Mandag til fredag. Weekend helt dødt.

jeg går ud fra at folk lige skal hjem fra arbejde og se på tingene. så kommer spørgsmålet ."passer den nu med mit bundkort" osv osv. Så det tager tid for dem at bestille og bliver altid efter normal arbejdstid før de kan få fat i nogen som ved om det passer sammen. Det giver så faste tidspunkter der bliver bestilt.

Tror med smykker som du sælger det er mere impuls køb.

Jeg har faktisk lige købt nogle øreringe til en sød ung kvinde :), og det var bare "De ser godt ud , dem køber jeg" uden at tænke så meget over hverken pris eller om det var andre pænere eller noget som helst andet.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:08

Hej John Det er jo lidt ligesom med statistik, der skal stor volumen til før man kan se tendenser og en form for stabilitet.

Derudover er det fx med regnskab, udover de vigtige datoer, gerne på regnvejrs dage at folk gider at rode med det. De værste dage for os er de bedste sommer solskinsdage, for da er der ikke mange der gider rode med tal :)

Og sådan er det sikkert for alle produkter, de har hver deres tendenser. Der bliver heller ikke solgt mange paraplyer i solskin fx.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:19

Thomas Sindberg:

Hej John Det er jo lidt ligesom med statistik, der skal stor volumen til før man kan se tendenser og en form for stabilitet.

Derudover er det fx med regnskab, udover de vigtige datoer, gerne på regnvejrs dage at folk gider at rode med det. De værste dage for os er de bedste sommer solskinsdage, for da er der ikke mange der gider rode med tal :)

Og sådan er det sikkert for alle produkter, de har hver deres tendenser. Der bliver heller ikke solgt mange paraplyer i solskin fx.

Den kan jeg sagtens følge, men kunne jeg bare give vejret skylden, men ser heller ikke et system her .... men du har nok ret i, at der skal større volumen til, jeg har jo kun været på nettet i 1 1/2 år, så om et par år er det vel mere stabilt, men det er sgu da underligt at den ene dag samler ordrene sig fra kl. 9-12 formiddag, og næste dag  21-23 aften Geeked

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:25

Vi har heller ik et stabilt salg... Eller dvs salget kommer, men de kommer ofte på de mærkeligste tidspunkter...

Nolge dage sker der intet, og dagen efter eksplodere det, som om folk lige har fået løn, selvom det er midt i måneden hehe

Vores salg kommer enten om formiddagen eller om aftenen... Det kunne tyde på, at folk surfer lidt på arbejde, og ellers handler når de har fri, og der dermed er bedre tid.

Det er sådan det er med solbriller og andre impuls varer...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)