Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået en rykker på en parkeringsbøde, på en bil vi ikke har haft i over 3 år

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Lone71:

Heldigvis har jeg skats ord for at bilen ikke har stået i mit navn siden 07, så de skal blot henvende sig til dem.......

Vær ikke så sikker på det.     xxx vil meget hellere blive ved at sende rykkere med rykkergebyr og trusler om inkasso

...

Det var da alt for galt.....

Jeg nægter at betale den regning om det så skal i retten eller hvad...... FOR MEGET

[Del af indlæg fjernet jævnfør Aminos regler. Moderator]

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 19:18

xxxxxxxxx er enormt "latterlige" undskyld sproget.

Vil lige fortælle en lille historie, nu hvor firmaet  er bragt på banen :)

Fik engang en parkeringsbøde fordi jeg havde stilt uret forkert, dette er så fint nok .. Min fejl .. Av av.. Men da jeg kommer ud til bilen var der ingen parkerings bøde i min vindue, så vidste det faktisk ikke. Der går så ca. 1 måneds tid og jeg modtager en regning på 610 kr. Bøden lød på 510 kr. Så det vil sige 100kr i rykker gebyr.

Så tænkte jeg, det kan sku ikke være rigtigt at de skal sende en bøde med rykker, nu hvor bøden ikke engang sad i min bil. Folk kan jo frit fra gaden komme forbi og fjerne min bøde. Nå men jeg ringer så derind og de siger "undskyld" det var deres fejl og jeg skulle blot smide den bøde væk jeg havde modtaget og så ville de sende den rigtig på 510 kr. Jeg tænkte nå, det var da altid noget .. Jeg venter så 14 dage, så får jeg bøden tilsendt. Jeg åbner brevet og ud kommer der en bøde på 710 kr.. 100kr ekstra i rykker gebyr var der nu lagt i .. Så ringer jeg derind og siger hvad fanden de bilder sig ind. Det kunne de ikke gøre noget ved og jeg skulle bare betale regningen ellers ville den ryge til retten.

Hvad gør jeg? Jeg måtte jo betale regningen og være pisse sur.. Nå, 14 dage senere modtager jeg en regning på 1400,- kr i advokat omkostninger .. Jeps, den måtte jeg betale ellers ville jeg ryge i retten..

2110 kr kostede det mig at parkere et sted, hvor bøden ikke engang sad i min vindue .. øvøv

Fik lige lyst til at dele historien med jer, for blev lidt tosset da gamle minder kom frem :)

[Del af indlæg og firmanavnet er fjernet jævnfør Aminos regler. Moderator]

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 19:20

NB-Import:

Lone71:

Heldigvis har jeg skats ord for at bilen ikke har stået i mit navn siden 07, så de skal blot henvende sig til dem.......

Vær ikke så sikker på det.     xxx vil meget hellere blive ved at sende rykkere med rykkergebyr og trusler om inkasso

Præcis.. xxxx  skulle vist have været i DRs program Kontant et par gange. Netop af samme årsag, at de sender mystiske bøder, rykkere osv osv.

Ved ikke så meget om det, men som NB-Import sagde, så skulle parkeringsfirmaet eftersigende blive ved med at sende diverse rykkere indtil, at man enten giver op og betaler eller ender i retten. Og når man så er kommet i retten, så laver de falske beviser og sådan.

Håber det kunne bruges

Kh Mikkel ;-)

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:26

Martin Jensen:

...

Vil lige fortælle en lille historie, nu hvor parkeringsfirmaet er bragt på banen :)

Fik engang en parkeringsbøde fordi jeg havde stilt uret forkert, dette er så fint nok .. Min fejl .. Av av.. Men da jeg kommer ud til bilen var der ingen parkerings bøde i min vindue, så vidste det faktisk ikke. Der går så ca. 1 måneds tid og jeg modtager en regning på 610 kr. Bøden lød på 510 kr. Så det vil sige 100kr i rykker gebyr.

Så tænkte jeg, det kan sku ikke være rigtigt at de skal sende en bøde med rykker, nu hvor bøden ikke engang sad i min bil. Folk kan jo frit fra gaden komme forbi og fjerne min bøde. Nå men jeg ringer så derind og de siger "undskyld" det var deres fejl og jeg skulle blot smide den bøde væk jeg havde modtaget og så ville de sende den rigtig på 510 kr. Jeg tænkte nå, det var da altid noget .. Jeg venter så 14 dage, så får jeg bøden tilsendt. Jeg åbner brevet og ud kommer der en bøde på 710 kr.. 100kr ekstra i rykker gebyr var der nu lagt i .. Så ringer jeg derind og siger hvad fanden de bilder sig ind. Det kunne de ikke gøre noget ved og jeg skulle bare betale regningen ellers ville den ryge til retten.

Hvad gør jeg? Jeg måtte jo betale regningen og være pisse sur.. Nå, 14 dage senere modtager jeg en regning på 1400,- kr i advokat omkostninger .. Jeps, den måtte jeg betale ellers ville jeg ryge i retten..

2110 kr kostede det mig at parkere et sted, hvor bøden ikke engang sad i min vindue .. øvøv

Fik lige lyst til at dele historien med jer, for blev lidt tosset da gamle minder kom frem :)

Hvis du bare betaler det så nemt, så kan jeg da godt forstå at de sender ud i flæg, det er da god forretning,

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 19:31

Ja jeg nægter som sagt at betale, så må de hive mig i retten, tager kontakt til SKAT imorgen igen og beder om skriftligt bevis for vi ikke har ejet bilen i 3 år.......

JEG NÆGTER AT DE SKAL FÅ MIG NED MED NAKKEN.........

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:42

Hej med jer.

Som I nok ved, er det ifølge Aminos regler ikke tilladt at hænge navngivne firmaer eller personer ud eller svine dem til.

Det har derfor været nødvendigt at rette i indlæggene.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:22

Ja , vi behøver såmænd ikke at nævne navnet det omtalte pakeringsfirma de er så berygtet at alle kender det og dets metoder

De butikker eller firmaer der lejer parkeringsarealet ud til  omtalte parkeringsfirmaet skulle måske finde et mere kundevenligt firma. ...... Jeg har oplevet at en parkeringsvagt stod på lur kl 20:45 om aftenen da der kom en bil ved en aftenskole som bare skulle hente en kursist, det kostede ham 510kr

Parkeringsvagterne må vist være provissionslønnet.

[Del af indlægget er fjernet, da det var i strid med Aminos regler]

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 21:36

John Nielsen:

Hej med jer.

Som I nok ved, er det ifølge Aminos regler ikke tilladt at hænge navngivne firmaer eller personer ud eller svine dem til.

Det har derfor været nødvendigt at rette i indlæggene.

Vidste jeg ikke, sorry....... er bare så frustreret.....

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:58

Hvis i nu så kontant her til aften vil i se at det nu har været med igen. Og denne gang gik de videre til inkasso og advokat firmaerne. Det viste sig de arbejdede meget tæt sammen.

Der blev nævnt utrolig mange sager hvor skyldner slet ikke var skyldner, men gik først til inkasso (Også selvom "skyldner" havde klaget) og derefter advokat som var eget af samme firma...

Jeg elsker bare sådan nogle programmer... Specielt når "Gerningsmanden" ikke vil udtale sig... hehe

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:43

Hej

Jeg faldt over artiklen sådan undgår du falske inkassokrav på Politiken. Det kan være at du kan blive klogere af den. Hvis du ikke ejer bilen, så bliver det svært for firmaet at bevise at du har parkeret ulovligt.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)