Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for en slags Linux version?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Pihl:

Jeg vil anbefale dig at starte med Ubuntu Server Edition.

Den vil være lettest for dig at komme i gang med, hvor fx Apache og MySQL automatisk bliver konfigureret, når du under installationen vælg LAMP. Med Debian skal du selv konfigurere en masse ting, og Ubuntu har også den fordel over Debian, at der er et firma bag (Canonical), hvor man kan få support, og som har et partnernetværk. Mit eget firma er eksempelvis certificeret Ubuntu Solution Provider, og laver blandt drifts- og vedligeholdelsesaftaler på Ubuntu servere (og desktop).

Red Hat er ikke gratis, så den er måske lidt for dyr for at komme i gang med. Det samme gælder Suse

De øvrige distributioner du foreslår er ganske fine til specifikke formål, men jeg vil ikke anbefale dem til dig som begynder.

 

Okay tak :)

Så Ubuntu vil være en god start?

Geeked

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mansfeldt:

Det er helt korrekt at konkurrencen er stor, men det skal bestemt ikke stoppe dig.

Dog syntes jeg måske at du bør starte med at undersøge reseller priserne, indtil du måske har fået et bedre kendskab til server delen selv ? Så kan du altid udbygge med dit eget server setup senere måske ?

Bare et forslag...

 

Tak skal du have

Geeked

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Kim Vinberg:

Og jeg anbefaler Suse og ubuntu- har selv benyttet Ubuntu til hosting. og det fungerede bare super.

 

Hvorfor lige dem?

 

Suse fordi jeg har benyttet det da jeg gik i skole. Og det er simpelt  og "nemt" som nybegynder at benytte. Har så desværre ikke prøvet server versionen af Suse så derfor kan jeg ikke sige hvordan den er.

 

Ubuntu (Server Edition.) fordi jeg selv har hostet hjemmesider, online backup, spil servere på det system - og som Martin også siger, så er det let at komme igang med det.  Det svigtede mig aldrig da jeg benyttede det.

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

CentOS er det samme som Red Hat :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken Linux-version du vælger er helt op til dig selv. Der findes ikke noget afgørende svar. Det er dig der kommer til at styre den, og det er dig der skal lære at bruge systemet.

Prøv nogle af dem, og se hvilken der bedst opfylder dine krav, og hvilken distro du personligt foretrækker. I bund og grund handler det kun om smag og behag. Hvis du bedst kan lide CentOS, så tag CentOS.

Nu ved jeg ikke hvilke programmer du ønsker at køre, så jeg ved selvfølgelig ikke om de sætter begrænsninger på valg af styresystem.

Personligt foretrækker jeg CentOS på første pladsen, efterfulgt af Debian. Men som sagt, det er smag og behag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Så Ubuntu vil være en god start?

Der er ingen tvivl om, at Ubuntu er et nemt system at komme i gang med. Starter du nu, har du en server om 30 min. med de basale funktioner, og du bliver guided igennem installationen. Om det er den optimale platform afhænger af dine behov og præferencer. Prøv dig frem.

/ Rasmus

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)