Hej. Jeg har et par spørgsmål angående start af ny virksomhed, jeg håber, i kan være mig behjælpelig med.
Jeg driver forskellige former for musikrelaterede aktiviteter;
- musikundervisning
- komponist og udøvende musiker
- (musik)hjemmeside med Google Adsense reklamer
Jeg ønsker at oprette et enkeltmandsselskab dækkende alle aktiviteter, primært for at få et CVR-nummer (så jeg slipper for at skrive CPR-nummer på mine fakturaer).
Alle aktiviteter er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til momsfritagede.
I startblanketten skal jeg derfor ikke udfylde Rubrik 8 Moms. Er det korrekt forstået?
Rubrik 9 og 10 skal ligeledes ikke udfyldes, da jeg hverken importerer eller eksporterer varer.
Jeg er fritaget for lønsumsafgift, da jeg ikke overstiger bagatelgrænsen på 80.00,-. Rubrik 11 Lønsumsafgift skal jeg derfor heller ikke udfylde.
Da jeg er en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte skal Rubrik 12 Ansatte ikke udfyldes.
Jeg står nu i en situation hvor hverken Rubrik 8, 9, 10, 11 eller 12 er udfyldt.
Betyder det, at jeg ikke kan oprette en virksomhed og få et CVR-nummer?
Svaret fra erhvervs og selskabsstyrelsen er at:
Din virksomhed er ikke momspligtig ifølge momslovens § 13, derfor kan der ikke ifølge CVR-loven’s § 5, stk. 2 tildeles virksomheden CVR-nr., kun hvis virksomheden registreres for moms eller anden form for afgiftspligt aktiviteter overfor SKAT.
Betyder det, at jeg ikke kan få et CVR-nummer? Hvad nu hvis jeg lader mig momsregistrere, og så udelukkende har ikke momspligtige aktiviteter. Kan det lade sig gøre (jeg kan jo have en tanke om at starte momspligtige aktiviteter i firmaet, uden at det bliver til noget), og hvilken betydning vil det have for firmaet (skat, regnskab osv.)?
|
Kan jeg få et CVR-nummer?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)