Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital til hjemmeside-projekt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen,

Jeg har længe haft et hjemmeside projekt som jeg gerne ville skyde igang. Planen ligger klar, markedsføringsplanen og forretningsplanen er tilnærmelsesvis gennemført og jeg mener selv der er stor bæredygtighed i projektet.

Mit eneste problem er jo så bare, hvordan rejser man penge til udarbejdelsen og etableringen af et relativt omfattende webprojekt?

Udarbejdelsen af sitet vil være skræddersyet og er estimeret til omkring DKK 55.000 (hvilket er billigt)..

Dertil vil jeg pr. tommelfingerregel lave et overslag på 80% til markedsføring oveni hatten, så vi rammer ca. 100.000kr rundt regnet.

For 100.000kr vil jeg kunne udbygge, etablere og launche dette site, men jeg har ikke pengene selv og skal derfor rejse kapital til dette, enten gennem lån eller investorer:

Mit spørgsmål er så, ved etableringen af en hjemmeside virksomhed, hvilke aktiver/assets har virksomheden så egentlig at stille som sikkerhed? 

Sammenlig f.eks. et web-projekt med en anden virksomhed som f.eks. en cafe. En cafe vil have udstyr, køkkenmaterialer, møbler, interiør, exteriør osv, som alle udgør likvide aktiver som kan sælges hvis projektet ikke skulle være bæredygtigt.

Men hvad har en hjemmeside-virkomshed?

Og hvis jeg vil finansere et sådan projekt, hvordan ville det så være smartest? Privat investor? Banken? Og hvordan kan jeg stille garanti for en privat investor?

(NB! med hjemmeside-virksomhed menes et website som skaber profit.. Dvs. IKKE en virksomhed der udvikler hjemmesider)

Tak på forhånd,

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:44

Jeg ved ikke om du har set Dragons' Den før, men her søger personer med ideer om kapital. Man kan lære meget af dette program synes jeg personligt.

Ofte er det nemt bare at starte op for andres penge. Planlægningen er næsten aldrig realistisk.

Jeg synes dog du skal blive ved med at forsøge. Men jeg tror ikke du får nogen til at investere, medmindre du har en realistisk holdning til hvilke økonomiske informationer en investor har behov for. Alt efter hvor stor risiko dit projekt har skal du nok regne med et temmelige stor afkast til investor.

Jeg har selv skaffet min kapital da jeg startede min første virksomhed. Desuden er 100.000 kr. ikke mange penge hvis projektet er noget man selv brænder for og tror på. Oftes afspejles personens tro på projektet af hvor meget kapital de selv har skaffet.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:18

Tålmodighed er en dyd.

Da vi startede Kidznet.dk, var det med en kassekredit i banken. Problemet ved at låne i banken er, at du kommer ikke selv til at have helt styr på sagerne - og hvis det ikke går så godt som forventet, så stopper de fra den ene dag til den anden med at hjælpe dig, og du står med håret i postkassen. Netop derfor har vi besluttet at lukke Kidznet.dk, så vi kan koncentrere os om Kidznews.dk og vores fremtidige projekt (som også er internetbaseret og ganske unikt).

Min personlige mening er, at efter vi selv har forsøgt at opstarte en virksomhed med likvider fra banken, er det bedste at spare op og gøre det for egne penge. Det har den fordel at man ikke står i gæld hvis projektet ikke holder. Så er det bedre at have noget tålmodighed i et år eller to, og så selv få sparet op til at få drømmen realiseret. Det er selvfølgelig ikke så sjovt at gå og vente på dagen hvor drømmen bliver en realitet, men til gengæld kan du bruge tiden på at udvikle dit koncept endnu bedre.

Jeg knokler selv røven ud af bukserne for tiden for at jeg kan skaffe kapital til vores store fremtidige projekt. Det er både igennem mit fuldtidsarbejde og en masse fritidsarbejde. Er også i gang med at søge nogle nattevagter i weekenderne. Det er virkeligt hårdt aldrig at kunne sætte sig ned og ta' en slapper, men når du så har fået sparet pengene sammen og dit projekt er kørende og en dag laver overskud, så kan du læne dig tilbage med en kold fadbamse i hånden, og tænke at det var det hele værd. Det bilder jeg i hvert fald mig selv ind for at holde mig motiveret. Og det burde heller ikke være et problem at gøre det på den måde hvis du virkeligt brænder for projektet.

Held og lykke Big Smile

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 08:35

Du kunne også vælge den løsning der hedder at finde nogle folk at slå dig sammen med som har de kompetencer du søger.

Dette gør dog at du ikke selv vil få det fulde overskud til egen lomme når projektet er færdigt. med mindre du køber dem ud til den tid, og det tror jeg bliver en del dyrer i sidste ende.

Men at snuppe et job eller 2 og så f.eks starte med at spare de første 55.000kr sammen til at få startet udviklingen af hjemmesiden, og i mens den bliver lavet spare det sidste, det gør jo heller ikke noget at siden står færdig 6mdr før du starter på markedsføringen, den tid kan jo bruges på at forbedre sitet endnu mere.

Men håber du får dit site i sø'en det lyder som om du har rimelig styr på tingene.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 09:48

Hej DJB

Du kan godt gøre brug af banken, men det kræver virkelig, at du kan klare dig med de penge, du kan låne derfra. Hvis du investerer dem uden at få gang i væksthjulene, vil yderligere kapital være nødvendig og så er det ikke sikkert banken vil kunne bevilge yderligere kredit.

M.h.t. investerkapital, så skal du lave en analyse for indkomstpotentialer og udarbejde noget konkret til en investorpræsentation, hvilket du finder lidt mere information om i denne tråd om det at finde en investor

God vind med projektet, bare klø på (hvilket jeg i sandhed også fornemmer du gør)

Mange hilsner,

Mathias

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:43

Lev og ånd for projektet at får udviklet en side er dyr især vis der er mange ting der skal laves og der skal laves en unik side for branches løber det hurtigt op i en 500.000 kr.

God ide at spare lidt op hav lidt ekstra arbejde , bare småpenge som 20.000 kr. kan være hjælpe lidt i starten , bare man ved man har en indtægt , så man kan betale løbende til webudvikler.

De fleste webmaster ja den er svær at gennemskue med vis en siger 100.000 kr. for udvikling og er ene mand bliver det en svær opgave tit , vis det et webfirma med mange ansatte er chancen for lykkes lidt større med koster lidt mere ,men er ingen garanti for det lykkes , med tag den stille og rolige find den der har de rigtige kvalifikationer.

Lav en kravspecifikation med en fuldendt liste hvad du ønsker , sæt den i udbud på bl.a. http://www.amino.dk/freelancer/ få ide om hvad koster tag det bedste vis ingen med den nødvendig kvalifikationer melder sig , har sikkert fået en lille baggrundsviden til at vælge den mere rigtige når man høre fra tilbagemeldinger.

Husk stop med betalinger vis udvikler konstant overskrider budgettet kan blive dyrt at have den samme et år og hver måneden post 5000 kr. i med siger hver gang det er lige på trapper, når man har brugt 100.000 kr. eller mere og ingen vejen kommet er det godt nok sure penge der er brugt.

webmaster kan have 1000 grunde med kan mistet medarbejder , eller mistet database ,mv. alt muligt kan ske , med er ikke noget du skal betale for.

husk chatte ikke over skyp eller bare lave lidt delaftaler mundtligt alt skal aftales med kontrakt , alt skal der være klare linjer over

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)